בפארק תעשייה דלתון בגליל, מעל שורות ארוכות של עצי פרי, שוכן יקב רימון, הראשון מסוגו בעולם שמייצר יינות על טהרת הרימון. בשנת 2000 נחשף גבי נחמיאס, חקלאי בנשמה ממושב כרם בן זימרה, לסגולות המרפא של הרימון והחליט לגדל עצי רימון.
1 צפייה בגלריה
יקב רימון. "יותר יתרונות מחסרונות" | צילום: פרטי
יקב רימון. "יותר יתרונות מחסרונות" | צילום: פרטי
יקב רימון. "יותר יתרונות מחסרונות" | צילום: פרטי
בתום עבודת תחקיר בנושא גילה שיש זנים רבים של הפרי ולכל אחד מהם סגולות מרפא וטעמים שונים. נחמיאס החל בפיתוח זן רימונים חדש ומיוחד, וכשהפרי הבשיל, הגיע משקלו ל־1.5 ק”ג. הרימונים נלקחו לבדיקות מעבדה, ושם התגלו בהם רמות סוכר גבוהות, דומות לאלה שיש בענבי יין.
כך החל תהליך ייצור יין הרימונים והקמתו של יקב רימון. בתחילת שנת 2003 יוצרו מאות בקבוקים בלבד. לאור התגובות הנלהבות, היקב הגדיל משמעותית את היקף הייצור.
על ניהול היקב מנצחים כמעט כל בני המשפחה: האב גבריאל הוא נשיא החברה, הבן אבי הוא המנכ"ל, אחותו מירי מנהלת את מרכז המבקרים, ובעלה שרון הוא היינן הראשי של היקב. מרדכי הוא מנהל הפיתוח, האחות אורטל היא מנהלת השיווק, והבת הקטנה שיראל אפזנר חברה בצוות הניהול.
איך עושים את זה יחד?
"כשמניחים את העבודה המשפחתית המורכבת על המאזניים, יש הרבה יותר יתרונות מחסרונות”, אומרת אורטל. “יש הרגשה שיש על מי לסמוך וזה נהדר כי זה נותן ראש שקט. ה’ביחד’ שלנו בא לידי ביטוי בעיקר בערב שבת כשאנחנו יושבים יחד ומקבלים החלטות סביב השולחן. אז גם משתדלים לטעום יינות נוספים שלא קשורים ליקב שלנו, אבל תמיד מעדיפים שיהיו ישראליים".
המלצת היין המשפחתית: ייןבסגנון פורט אלגנטי וייחודי העשוי 100 אחוז רימונים שמקורם בבוסתן פלטו כרם בן זימרה. יישון של 48 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. מחיר: 239 שקלים.