משה הגיע למשרדי וביקש להזמין כמה ימי מעקב סמוי אחרי אחד מעובדיו הבכירים. לדברי משה, הגיעו לאחרונה אליו ידיעות אנונימיות לפיהן גיל, העובד עבורו כבר כמה שנים, החל להכין תשתית להקמת עסק מתחרה.
משה סיפר שבהתחלה התייחס לידיעות בביטול, אך לפני כמה ימים הוא שוחח עם אחד מלקוחותיו הוותיקים ביותר, ובסיום השיחה סיפר הלקוח שגיל שוחח עימו לפני מספר שבועות ובדק את האפשרות שבמידה ויקים עסק דומה ומתקדם, הלקוח ישקול לעבור להזמין סחורה ממנו.
1 צפייה בגלריה
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
צילום: shutterstock
משה הביע את אכזבתו בפני הלקוח על כך שלא עדכן אותו בנעשה בזמן אמת. הלקוח, עם חצי חיוך מבויש, קשר את עצמו לאחת מהידיעות האנונימיות שהגיעו למשה. משה הבין את הרמז והודה לו.
סוכם שנצא לכמה ימי מעקב אחר גיל במהלך יום העבודה ונראה אלו ממצאים ייחשפו בפנינו. בשעת בוקר מוקדמת התמקם צוות בילוש בסמוך לבית העסק.
כעבור שעה, גיל נראה יוצא עם רכבו ומתחיל בנסיעה. כעבור כמה דקות הבחינו הבלשים בצוות מעקב נוסף שנוסע אחרי גיל. התקבלה החלטה מיידית להפסיק את המעקב עד שיובהר המצב.
משה, שעודכן מיד, מסר שאינו יודע מי עומד מאחורי צוות המעקב הנוסף. הצוות הנוסף המשיך, כפי הנראה, במעקב אחרי גיל. צוות העוקבים שלנו זיהה את העוקבים הנוספים כשייכים למשרד חקירות, שידוע כפועל ללא רישיון, וברשלנות (העובדה שהעוקבים לא זיהו את צוות המעקב שלנו העידה במקצת על מקצועיותם).
פנינו לעודד, שהוא קולגה ובעל משרד חקירות. עודד אישר לנו שהוא מכיר את העוקבים, ואף יצר קשר עם אחד מהם ושאל האם יוכל להצטרף אליו לפעילות בצפון הארץ. העוקב המשיך לא לגלות מקצועיות, וסיפר שהוא כרגע במעקב. כשעודד הבין שלא קשה לדלות מידע מהעוקב, הוא המשיך ושאל מתי הוא צפוי להתפנות, העוקב השיב מיד משמדובר בחקירה שהוזמנה על ידי אישה שתפסה את בעלה מנהל רומן, והחקירה לקראת סיום, אך אינו יודע מתי יסיים את הפעילות.
"יפה שתיקה לחכמים - קל וחומר לטיפשים".
בשלב זה, כאשר תמונת המצב התבהרה, העברנו את המידע למשה, שמיהר לקבוע שאדם שבוגד באשתו לא יתקשה לבגוד גם במעסיקו, גם אם הוא דואג לפרנסתו המכובדת במשך שנים רבות.
לאחר התלבטות ובחינת מכלול השיקולים, ולאחר שקיבל ייעוץ משפטי מעורך דין המתמחה בדיני עבודה, החליט משה להזמין את גיל למשרדו. משה הטיח בפני גיל את העובדות שהיו ידועות לו בדבר תהליך הקמת העסק המתחרה.
משה סיפר כי גיל נראה נבוך, מבולבל ונסער. הוא הודה והסביר שאכן חשב על האפשרות של הקמת עסק מתחרה, אך לאחר בחינת הנושא הבין שתוכניתו לא תצלח והחליט לסגת מהרעיון. משה השיב לגיל שלאור המציאות נוצר חוסר אמון עמוק. משה הוסיף ואמר שאת האמון הזה לא ניתן לשקם ושהוא החליט לסיים את עבודתו של גיל בעסק.
משה התאפק, ולא רמז בכלל לגיל על ה"מעקב הנוסף". לדבריו, מסיפור ניסיון הקמת העסק יצא גיל קירח מכאן ומכאן, ומעניין לדעת כיצד יסתיים הסיפור השני שלו...
הסיפור מבוסס על מקרה אמיתי. שמות הדמויות, כמו גם פרטים נוספים, שונו בכדי למנוע את חשיפת המעורבים.
גולן פנחס, חוקר פרטי, הוא בעל משרד "ים החקירות", בנתניה