עו"ד יעלה חגי לוי בת ה-51 המתמודדת על ראשות המועצה האזורית מגידו היא אחת הנשים המוכשרות ביותר שיצא לכם להכיר. מעבר לרזומה העשיר שלה ולקריירת המצויינות שאותה טיפחה בעשר אצבעות, היא קבעה לעצמה מספר מטרות חברתיות ופוליטיות שאותן היא נחושה להגשים: "כל חיי לא נתתי לאף דבר לעכב אותי לקראת המטרות אותן הצבתי לעצמי, ובטח לא כאחת שאמורה להיבחר ולייצג ציבור נרחב ואיכותי".
קשה שלא להתרשם מעו"ד יעלה חגי לוי בת ה-51 המתמודדת על ראשות המועצה האזורית מגידו. חגי-לוי, המתגוררת במושב עין העמק (במקור מקיבוץ עין השופט), היא אחת הנשים העוצמתיות ביותר שיצא לכם להכיר, הרזומה שלה מעורר קנאה, וצניעותה במקביל מעוררת השתאות: בשירותה הצבאי כקצינה בחיל המודיעין, היא הייתה כמעט הקצינה היחידה בתחום עיסוקה, היא סיימה לימודי משפטים באוניברסיטת סן פרנסיסקו וסיימה בהצטיינות את לימודי הכלכלה באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה. ב-20 השנים האחרונות היא עוסקת כיועמ"ש ומייצגת חברות שונות במשק. בעבר היתה יועצת משפטית של חברת 'צים' ושל חברות הייטק. כיום היא יועצת משפטית של חברת קנאביס רפואי.

1 צפייה בגלריה
יעלה חגי לוי
יעלה חגי לוי
יעלה חגי לוי
(צילום: פרטי)

כפי שכבר הוכיחה, אין תקרת זכוכית שעו"ד חגי-לוי לא צלחה בעשר אצבעותיה, ולמרות כל האתגרים שעברה תמיד יצאה מהן כשידה על העליונה. כעת היא מנסה לנפץ עוד תקרה אחת לא פשוטה ב"פוליטיקה הגברית" של אזור הצפון ולהיבחר בבחירות 2023 לראשות המועצה האזורית מגידו: "אני נחושה לנצח ולהביא את הזווית הנשית הכה חסרה למועצה האזורית שלנו, לשים את הדגשים במקומות הנכונים ולשנות במהירות את סדרי העדיפויות. אני יודעת להתמודד עם כל דבר, ואין לי זמן להתעסק בתפל. סבתא שלי היתה אומרת שהעולם מלא באנשים נחמדים – אם אתה לא מוצא אחד – תהיה אחד. אני אומרת אותו הדבר על משרתי ציבור – אם את לא מוצאת אחד עם כישורים – תהיי את האחת.
לא לחינם חזרה עו"ד חגי-לוי ארצה משהות עתירת הישגים בחו"ל, הציונות, וגם הרצון להשפיע על הבית ונוף מולדתה הכריעו את הכף מבחינתה. אל תתנו גם לנחמדות שלה להטעות אתכם, עו"ד חגי-לוי היא אישה נעימה, נאה ומסבירת פנים, היא לא הגיעה כדי להיות 'בסדר עם כולם', אלא בעיקר כדי לבצע מדיניות סדורה מראש, והיא לא תתן לשום מכשול לעצור אותה: "הפסקתי מזמן להתייחס להערות על גומות החן שלי, כאילו הן אלו שמייצגות אותי, עם הזמן פיתחתי לעצמי עור של פיל. אני אמנם לא ששה אלי קרב ומעדיפה לפתור דברים בנועם אבל קרבות לא מפחידים אותי, יש לי כישורי שכנוע ומו"מ אותם רכשתי עם הניסיון המקצועי שלי ויש לי מוטיבציה לשנות, יש לי קשרים במקומות הנכונים, אני יודעת להזיז ולשנע דברים, ובעיקר אני יודעת ליזום ולפעול, לא לחכות שהזמן יעשה את שלו והדברים יסתדרו מאליהם, כך עשיתי כל חיי לקראת המטרות אותן הצבתי לעצמי, ובטח לא כאחת שאמורה להיבחר ולייצג ציבור שלם"
לדבריה, נכון להיום המועצה בהנהגתה הנוכחית כשלה במספר דברים, אבל היא פחות מעוניינת לדבר על הכישלונות אלא לדבר יותר על מה ניתן לעשות בעתיד, וכאן לעו"ד חגי-לוי יש שני דגשים שהיא מתכוונת להתמקד בהם: הראשון, חינוך. והשני, האופי הכפרי של המועצה, בעיקר עניין השטחים הפתוחים.
"עניין החינוך אצלי יהיה באמת בראש סדר העדיפויות ולא בסיסמא . לצערי, ניכר שהחינוך לא מקודם מספיק ולא נמצא בראש סדר העדיפויות של המועצה. בתקופת הקורונה למשל המועצה לא עשתה שום דבר בנושא החינוך והיישובים התארגנו בעצמם. ככלל, המועצה לא כל-כך יוזמת ובעיקר קופצת על יוזמות של אנשים מבחוץ ומנסה לקחת את הקרדיט לאחר מעשה. מבחינתי, תחום המצוינות בחינוך הוא קריטי, צריך לעודד אצל כל ילד וילדה את תחושת המסוגלות והערך העצמי , שהם יכולים להיות כל מה שהם חולמים עליהם. מהבחינה הזו אני כראש מועצה אפעל לתת את הכלים המיטביים, ביוזמות שונות, ותעדוף תקציבי רוחבי, כדי שכל ילדה וילד במועצה ת.יוכלו להגשים את הפוטנציאל הטמון בהם כך אני נוהגת גם עם בתי יסמין בת ה-11 שזכתה בשנה שעברה באליפות אירופה בטאייקוואן-דו, ובעוד מספר תחרויות בארץ ובחו"ל. וכך אנהג עם כל ילד וילדה בתחומי העניין שלהם
"הדבר השני שהוא מהותי הוא עניין השטחים הפתוחים של המועצה, שלצערי בשנים האחרונות המועצה שלנו איבדה. חזרתי אל נוף ילדותי משהות ארוכה בארה"ב, כמוני כל התושבים המתגוררים בתחום המועצה, מתגוררים כאן בגלל אופיו הכפרי. למול כרישי הנדל"ן והיזמים המנסים כל העת לכרסם עוד ועוד שטחים אלו לטובת אינטרסים כאלו ואחרים, אני אנקוט בגישה פרו-אקטיבית ולא אחכה שאחרים יפעלו ואנחנו רק נגיב. ולא רק מולם גם מול החלטות שרירותיות, גם אם הן מוסדיות, אאבק ולא אתן שינגסו לנו מהמקום השליו והיפהפה שבו אנו מתגוררים".
על חיי המשפחה שלה, הכוללים את בעלה ושני ילדיו ערד ושגיא וכן את בתם המשותפת יסמין, שומרת עו"ד חגי-לוי בקנאות, ולא נותנת לקריירה שלה או לפעילותיה החברתיות והציבוריות לפגוע בהם. "אני לא חושבת ששילוב קריירה ומשפחה אצל אישה, כמו גם אצל גבר, הוא שילוב שסותר זה את זה. צריך למצוא את האיזון הנכון, להיפך הרבה פעמים שני התחומים משלימים זה את זה. על זמן איכות עם המשפחה אני לא מוותרת, ובעיקר לא על אחת האהבות הגדולות שלי לטייל עם המשפחה ברגל לעמק השלום ולרחניה, רק שם מבינים כמה אנחנו ברי מזל שאנחנו מתגוררים במקום המופלא שלנו, וכמה חשוב לשמור עליו מכל משמר".