שנה לבחירות לרשויות המקומיות, המערכת הפוליטית ברמת ישי מתחילה להתעורר. ראש המועצה המכהן עפר בן אליעזר, שהיה עד היום המועמד היחיד, כבר לא לבד בזירה.
2 צפייה בגלריה
אסף אוברלנדר
אסף אוברלנדר
אסף אוברלנדר
(צילום: אגמדיה)
מי שהצטרף השבוע למרוץ לראשות הוא חבר המועצה אסף אוברלנדר, ראש סיעת תו״ת - תושבים ותוצאות - שבטוח כי הוא זה שיוכל לנצח את ראש המועצה עפר בן אליעזר שבקרוב יסיים שלוש קדנציות בתפקיד.
אם ייבחר מתכנן אוברלנדר לפעול לשקיפות בהתנהלות המועצה: "אחת הביקורות שיש לי כלפי ההתנהלות של המועצה היום היא היעדר שקיפות ואי דיוק במידע שמועבר לתושבים", הוא אומר, "אנחנו מציעים אלטרנטיבה שתהיה קשובה לתושבים ושתהיה שקופה ותדברר מידע מהימן לתושבים. אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להביא ניהול יותר טוב כדי לפתח את היישוב בצורה יותר טובה ולהביא אותו למקום שיהיה כיף לאנשים לגור בו ולהתגאות בו".
אוברלנדר (51), נשוי ואב לשלושה, שירת בצבא 15 שנים, בתפקידו האחרון היה סמג"ד בהגנה אווירית. מאז שחרורו הוא עוסק ביזמות והוא בעל חברת השקעות שמשקיעה במיזמים במגוון תחומים. מאז שעבר לרמת ישי לפני 16 שנים החל להשתלב בעשייה הציבורית והיה יו"ר ועד הורים של בית הספר היסודי וחטיבת הביניים ביישוב.

2 צפייה בגלריה
עפר בן אליעזר
עפר בן אליעזר
ראש מועצת רמת ישי עפר בן אליעזר
(צילום: שרון צור)

בארבע השנים האחרונות הוא כאמור חבר מועצה ברמת ישי. מה שהוביל אותו להחליט על ההתמודדות שנה לפני הבחירות לרשויות המקומיות הוא חוסר שביעות רצון מדרך ההתנהלות של המועצה ביישוב.
"כשהקמנו את הסיעה לפני ארבע שנים החלטנו להיכנס למועצה כי הבנו שצריך להשפיע משם על סדר היום וחשבנו שיהיה לנו שיתוף פעולה עם ראש המועצה, אבל בדרך שבה הקדנציה הזו התנהלה הבנו שלא כך נכון לנהל את היישוב. הבעיה המרכזית של רמת ישי לטעמנו כרגע היא שהיא לא מנוהלת נכון. אם אתה מסתכל קדימה אין תוכנית לביצוע לעתיד. ליישוב כמו רמת ישי חשוב שיהיו תוכנית ופרויקטים קדימה מעבר לדברים השוטפים שצריך להתנהל בהם. הניהול כרגע של המועצה הוא לא נכון".
אם ייבחר לראשות המועצה חשוב לאוברלנדר להשפיע בעיקר על מערכת החינוך ביישוב: "מערכת החינוך היא זו שבסוף מביאה תושבים צעירים לגור ביישוב שמזרימים דם חדש ושומרים עליו חי. נוסף על כך נשים דגש על תוכנית הפיתוח של היישוב, הכבישים והמדרכות זקוקים לשיפוץ ובכל תחום יש עולם ומלואו להתעסק בו".

קראו גם >>>

מהמועצה המקומית רמת ישי נמסר בתגובה: "ההכרזה על רמת ישי כ'רשות איתנה' (היחידה במחוז צפון) על ידי משרד הפנים מעידה יותר מכל על הניהול האיכותי, השקוף, הערכי והמקצועי של המועצה המקומית רמת ישי מנהליה והעומד בראשה. ניהול שבא לידי ביטוי בעמידה ביעדי התקציב, בתקציב מאוזן, בשקיפות מידע, בעמידה בתוכניות עבודה ועוד. מיותר לציין כי התקציב מאוזן מתחילת כהונתו של בן אליעזר כל זאת תוך יישום מדיניות של אי העלאת ארנונה (למעט הטייס האוטומטי). יודגש שרמת ישי נמצאת בתנופת פיתוח ובתקופת בן אליעזר הפכה לאזור אטרקטיבי ומבוקש הן למגורים והן לעסקים, כל זאת בזכות תוכניות עבודה רב שנתיות וראיה אסטרטגית שמיצבה את רמת ישי כ"לב הפועם של העמק".