טינה ולדמן

תפקיד: ראש מנהל החינוך עפולה
ממתי את בתפקיד: 2019
איפה את גרה? עפולה
מצב משפחתי: נשואה + 4 וסבתא אוהבת
בת כמה: ידוע לכולם בת 71
10 צפייה בגלריה
טינה ולדמן
טינה ולדמן
טינה ולדמן
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד: אין הישג אחד בחינוך ובכל זאת.
א. תחושת האמון במערכת החינוך בלמידה במוסדות החינוך בעפולה במ"מ ובמ"ד.
ב. לכידות ושותפות בין מנהלי בתי הספר לקידום החינוך.
מה האג'נדה שלך לגבי שינוי בתחום האחריות שלך?
חיזוק החוסן הרגשי והאקלים כתשתית לתהליכי הישגים.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים – במקצוע שלך או בכלל?
שוויוניות מלאה ביכולות אשה כגבר.

עו"ד טספנש ימטצה

תפקיד: מנהלת מחלקת שותפויות
ממתי את בתפקיד: אפריל 2019
איפה את גרה? בעפולה
מצב משפחתי: בזוגיות+2
בת כמה: 40
10 צפייה בגלריה
עו"ד טספנש ימטצה
עו"ד טספנש ימטצה
עו"ד טספנש ימטצה
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד:
מה שמחבר את כולנו זה הזהות היהודית שבגינה התקבצנו מכל הארצות לארץ ישראל, ונפלה בחלקי הזכות לייצר שיתופי פעולה כדי לחשוף את הזהות היהודית, התרבות והמסורת של קהילת ביתא ישראל בכל מיני הזדמנויות ובמיוחד בימי עיון שאנו מארגנים מזה שנתיים במרכז מורשת. מעבר לחגים וימי הזיכרון שאנו מציינים בטקסים מרכזיים, חשוב לנו שהדור הצעיר של ישראלים יוצאי אתיופיה יכיר ויהיה גאה בתרבות ובמסורת וינחיל אותה לכלל החברה הישראלית, ולשמחתנו זו שנה שנייה שקיימנו במרכז המורשת ימי עיון למאות בני נוער שמגיעים מרחבי העיר ונחשפים על מהות הסגד, על סיפור הגבורה של יהודי אתיופיה שנספו בסודן בדרכם לישראל ועל המסורת שלנו.
כמו כן, הזדמן לנו ליצור שיתופי פעולה ולארח לימי עיון תכניות כגון: הנהלת העיר, פיקוד תחנת עפולה והשיטור העירוני, אירוח מפקחים ממשרד החינוך וסטודנטים לתואר שני לניהול וארגון מערכות חינוך. אני מתרגשת כל פעם מחדש לארח קבוצות שונות ומגוונות ולחשוף את התרבות והמסורת העשירה שהבאנו אתנו, כמובן תמיד יש הזדמנות לדבר גם על נושא הקליטה והאתגרים שעימם התמודדנו. כל אחד מהמשתתפים יוצא עם נקודה למחשבה ובטוחה שזה מה שיאפשר לנו להיות חברה יותר טובה ומכילה, ככל שאנחנו נחשפים ומכירים מקרוב כך הלבבות יותר נפתחים והדעות הקדמות שהיו מושרשות עשויות להשתנות .
מה האג'נדה שלך לגבי שינוי בתחום האחריות שלך?
לשים על שולחן העבודה את האתגרים עימם מתמודדת האוכלוסייה לה אני נותנת שירות ולייצר כמה שיותר שיתופי פעולה בכדי לתת את המענה הכי נכון, וכמובן להעצים אוכלוסייה זו, שיש לה נכסים רבים כל כך, שלדעתי לא באו לקדמת הבמה מאחר והנרטיב שסופר עד כה היה שגוי לגמרי. אז בכוונתי לעשות ככל יכולתי בכדי לתקן את העוולה הזו בגבולות הגזרה שלי וע"י שיתופי הפעולה שאני יוצרת, לעזור ולסייע גם על התחומים שאינם בגבולות גזרת האחריות שלי.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים – במקצוע שלך או בכלל?
אני גדלתי בבית עם אמא ז"ל מאוד דומיננטית, עוצמתית, חזקה ואפילו פמיניסטית שניהלה עסק עוד באתיופיה. הייתה לה עצמאות כלכלית והיא תמיד אמרה לי שהכול אני יכולה וההגבלה היחידה הקיימת בחיי היא אני בלבד. גם הקשיים שהתמודדה איתם כאן בארץ בגלל קשיי הקליטה לא עצרו אותה והיא תמיד דחפה אותנו ותמיד דאגה לעודד ולדחוף בכדי שנהיה הכי טובים במה שאנחנו עושים. על אף שטועים וחושבים שאנחנו באים מקהילה פרימיטיבית חשוב לי לדייק את הדברים, אכן באנו ממדינת עולם שלישי, גדלנו רובנו בכפרים שלא היה בהם חשמל ומים טלפון וכו׳, אבל חשוב לי שידעו שמדובר באנשים ציוניים, חכמים ואסטרטגיים, שכל חטאם אז היה שלא היה להם כסף רב וקשרים פוליטיים וכך גם היום. אך יש מה ללמוד מהם, עליהם ועל המנהיגים שלהם שעשו את הבלתי יאומן, לכן אני רוצה ליצור כמה שיותר קהילות של נשים במסגרת העבודה שלי שחלקן יעסוק בחשיפה של הנושא הזה וכמובן לייצר את הנטוורקינג הנכון, בכדי להתעלות על הפער, כי היכולות קיימות. הקושי הוא החוסר בשוויון הזדמנויות שיאפשר להן לממש את עצמן ולכן אני רוצה לפעול כמה שיותר בכדי לייצר להן ולנו את שוויון ההזדמנויות בכדי שנוכל לשים בקדמת הבמה כמה שיותר נשים מהקהילה בכדי שהן תוכלנה להיות מודל לחיקוי ולייצר רב-גוניות.

אורה פיסטינר

תפקיד: מהנדסת הועדה המקומית
ממתי את בתפקיד:
שנתיים וחודשיים
איפה את גרה? חיפה
מצב משפחתי: גרושה
בת כמה: 64
10 צפייה בגלריה
אורה פיסטינר
אורה פיסטינר
אורה פיסטינר
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד: קידום תכנית המתאר לרובע B1 + B2 לאישור להוספת 8500 יח"ד לעיר ועוד שטחים למסחר, שירותים ושטחי ציבור, תוך יצירת רצף בינוי אינטנסיבי המחבר בין "שתי העפולות".
מה האג'נדה שלך לגבי שינוי בתחום האחריות שלך? לקדם יישום התכנית האסטרטגית הכוללנית לעפולה, המהווה מסמך מדיניות לפיתוח של העיר לשנים הבאות, תוך קידום שינוי תחבורתי, שימור עפולה הותיקה (תכנית ריכרד קאופמן) , התחדשות עירונית, ופיתוח של עפולה כעיר ראשית המהווה מוקד מסחר ורפואה, תעסוקה, תרבות, השכלה ועוד.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים – במקצוע שלך או בכלל? זכויות נשים במקום העבודה נוגעות לתחומים רבים, ביניהם הטרדה מינית, אפליה מגדרית, זכויות בהריון ועוד. ייצוג נשים בממשלה ויישום חוק שכר שווה לנשים וגברים יכולים לייצר התקדמות לעבר המטרה –שוויון מלא בתעסוקה בין נשים וגברים.

תמר דגמי

תפקיד: מנהלת אגף צעירים וקהילה ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה
ממתי את בתפקיד: אוגוסט 2020
מצב משפחתי: נשואה + 3

10 צפייה בגלריה
תמר דגמי
תמר דגמי
תמר דגמי
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד: הקמת אגף חדש, שמטרתו קהילה – חיבור בין אנשים בתוך עיר שהולכת וגדלה, מתוך כוונה לשמר את תחושת העיר הכפרית שהיתה בעפולה שאני גדלתי בה כילדה. כבר קיימנו עשרות מיזמים קהילתיים – בשכונות, בבניינים, בגני שעשועים, בקרב חילונים ודתיים, צעירים ומבוגרים – בכדי ליצר את תחושת השייכות לעיר שלנו.
מה האג'נדה שלך לגבי שינוי בתחום האחריות שלך: תהליך ארוך שכרוך הרבה בניסוי וטעייה. חיבור אמיתי לשטח והבנת הצרכים והרצונות של הקהילות השונות החיות בעיר, והתאמת הפעולות והתכניות למה שעולה.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים – במקצוע שלך או בכלל: אנחנו צריכות תמיד לפעול להתקדמות והתפתחות בכל תחום, בלי קשר מגדרי, תוך דוגמא אישית לילדות ולנערות שגדלות סביבנו. אני רוצה שכל ילדה תדע שהיא יכולה ומסוגלת לעשות מה שליבה חפץ, ללא קשר להיותה אישה או בהשוואה למישהו אחר. ויותר מהכל – דווקא נשים בתפקידים בכירים צריכות לדחוף ולקדם נשים נוספות.

שרית דהן

תפקיד: מנהלת אגף תאום,
בקרה וחדשנות
ממתי את בתפקיד: 2019 אבל כבר 22 שנים ברשות
איפה את גרה? עפולה
מצב משפחתי: נשואה + 4 ילדים
בת כמה: 44

10 צפייה בגלריה
שרית דהן
שרית דהן
שרית דהן
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד: הטמעת נושא החדשנות ברשות, ככלי להתפתחות אישית, ללמידה ולצמיחה בארגון, ע"י שינוי החשיבה, הגישה וההתמודדות עם סוגיות. היכולת לשנות ולתת מענה מותאם בזכות זה שהצלחתי לגעת באנשים.
מה האג'נדה שלך לגבי שינוי בתחום האחריות שלך? יצירת מחוברות אירגונית ותחושת שייכות בקרב כל עובדי הרשות.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים – במקצוע שלך או בכלל? הייתי שמחה לשבור את הסטיגמה הקרויה "תחום הנשים" ולשלב מגדרים בתפקידים המזוהים עם מגדריות. ולחלוטין, אין תפקיד שאישה לא יכולה לבצע!!!!

נגה בן אילוז

תפקיד: סגנית ראש מינהל החינוך, מנהלת תחום על יסודי
ממתי את בתפקיד: אוגוסט 2019
איפה את גרה? עפולה
מצב משפחתי: נשואה לאמיר ואמא לחמישה בנים מקסימים: דביר, אורי, אחיה, אמיתי ושילה

10 צפייה בגלריה
נגה בן אילוז
נגה בן אילוז
נגה בן אילוז
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד:
הפקת כנס המצוינות הרשותי הראשון במאי שעבר באהל הארועים בפארק.
הכנס איגד את כלל הגופים, השותפים, מוסדות החינוך, העמותות והכוחות השונים שפועלים יחד להרמת רף המצוינות והחדשנות בעיר ולהנחלת מקצועות ה STEM ומיומנויות המחר לתלמידינו. בכנס השתתפו מעל ל 1,000 איש, חשף גם את ההורים הרבים שהגיעו לכלים ולתכניות המשוקעות בילדיהם ולתוצרים השנתיים של עמל זה. החוויה ממשיכה ללוות אותנו והותירה טעם של עוד וציפיה לכנס הבא. בקרוב נתחיל לגבש גם את מערך השולחן העגול למצוינות שיהווה את התשתית ל Eco-System בכלל רצף הגילאים ושלבי החינוך השונים בעיר.
מה האג'נדה שלך לגבי שינוי בתחום האחריות שלך?
לדעתי, בעידן הזה, שינוי מתמיד הוא הבסיס לקיום מערכת יציבה, רלוונטית, העונה על הצרכים המתחדשים תדיר ומתאימה את עצמה לגיוון באוכלוסייה וליעדים שהמערכת הציבה לעצמה או שהוצבו בפניה. עם זאת, כל עריכת שינוי בתחום אחריות כזה או אחר, חייב להביא בחשבון את הכוחות והמשאבים העומדים לרשות המערכת ובפרט כשמדובר במשאבי אנוש, השינוי חייב למצוא את החיבור לחוזקות ולחלומות של מי שעתידים לקחת בו חלק.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים – במקצוע שלך או בכלל?
האמת, שמאז ומתמיד התנגדתי להתייחסות אלינו הנשים כ'תחום'.... ובאופן כללי השתדלתי שלא לקחת חלק בפעילויות שהכותרת שלהן כללה את המילים "העצמה נשית" כיוון שכאשה, מעולם לא הרגשתי זקוקה להעצמה יזומה:) אמנם ברור שבתחומים מסוימים נדרשה ועדיין נדרשת אפליה מתקנת מסיבות הסטוריות-חברתיות אבל לא מכיוון שנשים לא יכולות/מסוגלות להגיע לכך בעצמן אלא מתוך כך שחברה שלא משלבת נשים במקומות הבכירים והמשמעותיים ביותר שלה, מפסידה את העוצמות והעומק, ואת יכולות התקשורת ושיתוף הפעולה שנשים מביאות איתן. מה שכן, נשים שהן גם אימהות, נושאות תמיד גם את נטל המצפון על היחס שבין השעות המושקעות בעבודה לאלו המושקעות במשפחה. אני רוצה להאמין, שבעולם שבו הולכת ומתחדדת ההכרה שמספר שעות עבודה בשבוע לא בהכרח נמצא בהתאמה לפוריות העבודה ואיכותה, ושואף לקיצור מספר שעות אלו בשבוע העבודה, הדבר ייטיב עם האימהות ויאפשר כניסה משמעותית יותר שלהן לתפקידים בכירים שבעבר נדרשה עבורם טוטאליות.

עו"ד אורלי חקוקי

תפקיד: תובעת עירונית , ממונה על מניעת הטרדה מינית ברשות, וממונה על העמדת מידע לציבור לפי חוק חופש המידע.
ממתי את בתפקיד: משנת 2014
מצב משפחתי: אמא לילדה מדהימה בת 12
10 צפייה בגלריה
נגה בן אילוז
נגה בן אילוז
עו"ד אורלי חקוקי
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד: כתובעת עירונית האמונה על רשויות אכיפת החוק וכממונה על מניעת הטרדה מינית בעירייה, אני פועלת ומונעת מתוך תחושת שליחות, ורואה בתפקידיי אלו ערך עליון, המשלב בחובו עקרונות של הגינות, יושרה, צדק, שוויון, לצד שמירה על שלטון החוק, רדיפת אמת, חמלה ועזרה לזולת. ההישגים האמיתיים שבהם אני מתגאה הם דווקא אלו הקטנים והפרטניים, שעשו טוב לאוכלוסיות מסוימות ולתושבי העיר שנזקקו לחמלה, עזרה וחסד.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים – במקצוע שלך או בכלל? אני חושבת שראוי ונכון להעסיק נשים בעמדות ניהול כוח ושליטה, ובעיקר לראות בהן כשוות לכל דבר ועניין . כי כל תפקיד מקטן עד גדול שתכהן בו אישה, הוא תמיד יהיה מבוצע בחוכמה רגישות ומקצועיות ככתוב : "וְכָל אִשָּׁה חַכְמַת לֵב בְּיָדֶיהָ..." (ספר שמות פרק ל"ה פסוק כ"ה).

אינה אוקון

תפקיד: מנהלת אגף קליטה עיריית עפולה
ממתי את בתפקיד: ינואר 2019
איפה את גרה: עפולה
מצב משפחתי: נשואה + 2

10 צפייה בגלריה
אינה אוקון
אינה אוקון
אינה אוקון
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד: הובלת צוות עובדים מקצועי רגיש ואנושי המוכן לתת מעצמו ולתרום רבות למען העולים.
מה האג'נדה שלך לגבי שינוי בתחום האחריות שלך: פעילות קליטה רב-גילאית עם דגש על חיזוק תחום הצעירים והנוער.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים: במקצוע שלך או בכלל: לנו הנשים יש קול, וחשוב להשמיע אותו!

רונית פייגין

תפקיד: מנהלת מחלקת הון אנושי
ממתי את בתפקיד: התחלתי את תפקידי כמנהלת מחלקת שכר וכוח אדם בשנת 2004.
החל מחודש 6/2021 התמניתי לתפקיד מנהלת מחלקת הון אנושי.
מצב משפחתי: נשואה + 3
10 צפייה בגלריה
רונית פייגין
רונית פייגין
רונית פייגין
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול שלך במסגרת התפקיד : ההישג הגדול ביותר בתפקידי הינו הטמעת מדיניות במסגרתה העובדים הם המשאב החשוב ביותר בארגון. לכל עובד ועובדת ניתן יחס אישי, הן בפן האישי והן בפן המקצועי. לעובדים ניתן מענה מלא לכל פניה ובקשה ומתקיימת מדיניות של דלת פתוחה ומכבדת.
בכל קליטת עובד חדש, מתקיימת פגישה מסודרת במסגרתה אנו דנים יחד ומסבירים את תנאי העסקתו ומבצעים תהליך של היכרות אישית. בפגישה זו, אני מקפידה להכיר לעובדים החדשים את כלל זכויותיהם ע"פ חוק ודנים גם בהיבטים של רווחת העובד לאורך השנה ובהתאם לסטטוס אישי ומקצועי.
כרשות, אנו דואגים לאפשר לעובדים להתמקצע בתפקידם באמצעים מגוונים וזאת ע"י הוצאתם להשתלמויות ולימודים וכמובן דואגים לרווחתם האישית.
המדיניות הרואה את העובד כמשאב החשוב ביותר משותפת לכלל הנהלת העיר ובראשם לראש העיר אבי אלקבץ ומנכ"ל העירייה שלום שלמה.
מה האג'נדה שלך לגבי שינוי בתחום האחריות שלך: מחלקת הון אנושי, בשיתוף פעולה עם לשכת מנכ"ל ואגף תאום, בקרה וחדשנות דואגים להטמעת חדשנות בתחומים השונים של ההון האנושי וביניהם בתלושי שכר מקוונים ודיגיטליים, העברת דוחות הנוכחות להגשה מקוונת, הגשת מועמדויות למכרזי כוח אדם באופן מקוון והנפקת חוברת מדריך לעובד מקוונת המסבירה אודות זכויותיהם, חובותיהם ופעילויות לטובת רווחת העובד.
האם יש לך אמירה כללית לגבי תחום הנשים – במקצוע שלך או בכלל:
אני דוגלת בכך כיוון שגיוון מגדרי תורם רבות לכל ארגון והדבר אף מוכח במחקרים רבים. בעיריית עפולה אנו מעודדים את הנשים בהצבת מטרות גבוהות וכמובן בהשגתן. אנו מקפידים לקיים אירועי רווחה רבים לנשים ולעודד אותן בכל עת להתמיד, להתפתח ולממש את עצמן.

סיגל בניאס

מצב משפחתי: נשואה+3 ילדים
בת כמה: 54

10 צפייה בגלריה
סיגל בניאס
סיגל בניאס
סיגל בניאס
(צילום: עיריית עפולה)
ההישג הכי גדול בתפקיד: מספר חודשים לאחר כניסתי לתפקיד פרץ משבר הקורונה, שהיה משבר עולמי חברתי ובריאותי קשה ואנו צלחנו אותו בצורה טובה וסייענו לאזרחים שנדרשו לכך. במקביל ללמידה של ניהול האגף נדרשתי לתת מענים לתושבים לאורך כל שעות היממה, לנהל אגף כשחלק מעובדיו בבית, עבודה במשמרות תוך התמודדות עם משפחות בבידוד ועבודה מערכתית עם שאר אגפי העיריה, משרד הבריאות ומשרד הרווחה ולמעשה תרגלנו עבודה בשעת חירום.
בנוסף, בשנים האחרונות אנו נותנים מענה מיטבי לאוכלוסייה ההולכת וגדלה בעיר וכן מענה גם לקהילות חדשות ולצרכים רבים ומגוונים, תוך רגישות תרבותית ולצד זאת דאגה כי העובדים ילמדו ויתפתחו ויתרמו מידיעותיהם ומקצועיותם לטובת מטופלי האגף. כמו כן, אנו שוקדים על הקמת מענים חדשים כמו-מעון יום שיקומי לילדים תקשורתיים ועם עיכובים התפתחותיים, מתן מענה טיפולי התחום המוגבלויות, עבודה קהילתית עם קהילות ייחודיות, לפני כשנתיים פתחנו תכנית נוספת לילדים בגיל הרך והוריהם, מתוך הבנה לחשיבות הטיפול וההדרכה החל מגיל זה. בעיר מתקיים רצף מענים טיפוליים ותמיכתיים רחב ומגוון לכל סוגי האוכלוסיות ובכל טווח הגילאים.
האג'נדה לגבי שינוי בתחום האחריות שלי:
חשוב לי שהתושבים יבינו כי כל תושב זכאי ויכול לקבל סיוע במסגרת האגף. הסיוע יינתן עפ"י צרכי המשפחה, תוך בניית חליפה טיפולית אישית וייחודית המותאמת לצרכי המשפחה, ובכפיפות לנהלי משרד הרווחה. הטיפול ניתן באופן דיסקרטי ומקצועי, תוך הדגשה והתמקדות בשלמות המשפחה וחיזוק תפקודה.
משפחות יכולות לפנות לסיוע גם במשברים פתאומיים-חולי, סכסוכי אישות, קשיי הורים ילדים, צורך במיצוי זכויות וסיוע בהכוונה לתעסוקה, מענים טיפוליים ורגשיים בתחומים שונים. בנוסף, לאגף מרכז טיפולי מקצועי ואיכותי בו יכולים לקבל טיפול וליווי גם משפחות שאינן מטופלות באגף, באופן פרטי ובעלות מופחתת.
נעשית עבודה וחשיבה רבה על שמירת הרמה המקצועית של העובדים תוך הכשרה ולמידה בלתי פוסקת. כמו כן כיום, אנו מתמקדים גם בעבודה מניעתית, ברמה הפרטנית וקהילתית, ולא רק בהתערבויות במשבר.
אמירה לגבי תחום הנשים: ראשית, מרבית צוות האגף הינו צוות נשי ומורכב מעובדות סוציאליות המבצעות עבודה מסורה ומקצועית, בשיתוף עובדות מנהלה המבצעות את תפקידן ומסייעות במתן שירות מיטבי לתושב. העבודה נעשית תוך התמודדות עם מורכבויות לא פשוטות וביצוע תפקידן בכל שעות היום והלילה תוך מענה מסור ושוטף לתושבים.
נשים הינן מרבית הפונות והמטופלות באגף. אני מאמינה בכוח נשי ובכך שלנשים יש יכולות ונחישות לצלוח משברים ולהתגבר עליהם ושאין דבר העומד בפני רצונה של אישה.