הרצון של מכבי חיפה להחזיר לשורותיה את עומר אצילי היה כן ואמיתי. חישבו שם עלויות, ניסו לדבר לרגש ופעלו למצוא מתווה שבו אצילי מתקרב אליהם והם אליו ואפשר לסגור מעגל. אלא שהעלויות המטורפות של מספר 7 בגלל מיסוי עצום של למעלה ממיליון יורו (שבעלות מעביד הם כמעט פי שניים), מנעו את המעבר הגדול של הקיץ. אצילי נוסע לקפריסין, ברק בכר ימשיך לחפש שובר שיויון.

6 צפייה בגלריה
שועה. דלתות מסתובבות
שועה. דלתות מסתובבות
שועה. דלתות מסתובבות
(צילום: עוז מועלם )

בכר וחיפה צריכים להתחיל לחשוב מחוץ לקופסה, כדי להיאבק באמת על האליפות עם מכבי ת"א. בכל סיטאוציה אחרת יעקב שחר היה מטלפן לברק אברמוב, שולף צ'ק על סך 1.25 מיליון יורו, סעיף השחרור הנקוב, ומחזיר לשורות חיפה את ירדן שועה.
על פניו, אין שום סיבה בעולם שלא לבצע מהלך כזה. מדובר בישראלי הכי פורה בליגה מבחינת בישולים. שחקן שמשנה קבוצה, שהיה מזין את החלוצים דין דוד ופיירו והופך את חיפה מקבוצה טובה מאד למפלצת. הבעיה שהיא שהכדורגל הישראלי עמוס בסטריאוטיפים.
שועה הגיע לחיפה ברעש גדול והתרסק בגלל ילדותיות, חוסר מקצוענות וחוסר היכולת לקבל מרות של מאמן ושל מועדון. הכישלון שלו בחיפה הוא אחריותו הבלעדית. אלא שמאז הטלנט התבגר בכל אספקט אפשרי. באישיות, ביכולת על המגרש, בהתנהלות וביכולת לשדר על אותו גל עם מאמנים. אז נכון, זה לא ששועה הפך פתאום למודל לחיקוי נטול רבב, אבל הוא עשה דרך ארוכה מאז שהעיף כדורים במכוון על מרקו בלבול במגרש בקצף.
אלמלא הרומן הכושל של חיפה ושועה, שחר היה יוצא מגדרו כדי לשים עליו את היד. אלמלא הזכרונות ההם מימי בלבול, אלברמן ובכר היו נוסעים עד ירושלים כדי לקחת אותו לחיפה. לפעמים, כדי לבצע מהלך שטורף את הקלפים צריך לבצע מהלך ששובר כל פרדיגמה אפשרית.
שועה הוא בדיוק מה שחיפה זקוקה לו רגע לפני שהיא מתחילה עונה כמו ברווז צולע ועם המון סימני שאלה. בכר, תהיו בטוחים, יידע להוציא משועה את המיטב, גם חיפה כמועדון. ההבדל בין שועה לאצילי הוא לא כזה גדול אם הוא בכלל קיים. ובוודאי נמוך בהרבה מאשר עשרה מיליון שקל, הפער בין מה שאצילי היה עולה לשחר לבין מה שהוא צריך לשלם לבית"ר ולשועה כדי להנחית בחיפה מספר 7 שייתן לו פחות או יותר את אותה התפוקה.

6 צפייה בגלריה
לוי
לוי
לוי
( צילום: טל שחר)

רוני לוי על הקצה


באתר One דווח השבוע ש"באימון המסכם לקראת משחקה של הפועל חיפה מול בני סכנין במסגרת גביע הטוטו הקבוצה הייתה צריכה לראות קטעי וידאו עם הוראות טקטיות. בהיעדר מקרן, השחקנים קיבלו את קטעי הווידאו בוואטסאפ הקבוצתי".
זה היה יכול אולי לעבור איכשהו מתחת לרדאר, אבל נדמה שבממלכה של יואב כץ יותר מדי דברים רעים קורים בקיץ הנוכחי: מחוסר סדר מוחלט במחנה האימונים בקפריסין בו שחקנים נאלצו להיכנס לחדרים בשלשות, היעדר רכש משמעותי, וגם תחושה שבכל רגע נתון היחסים בין כץ לרוני לוי יעלו על שרטון ויכניסו את המועדון לברדק גדול יותר מזה שהוא נמצא בו.
מי שמכיר את לוי יודע שעם כל הכבוד לרצון שלו להתפרנס מאימון אין לו יותר מדי סבלנות לבעלי בית שמקשים עליו את החיים. מצד אחד, לוי הוא מהמאמנים שמשתכרים הכי הרבה בארץ, מצד שני לא היתה לו שום בעיה להתעמת בעבר עם משה חוגג, ליצור חזית עם אוהדי ב"ש, ולהגיד למכבי חיפה תודה ושלום כשגילה שמנחיתים לו מנהל מקצועי על הראש.
הפיצוץ בין לוי לכץ (אם האחרון לא יתעשת) הוא עניין של זמן ואל תתפלאו אם בקרוב תשמעו על פרידה בהסכמה או שבירה מוחלטת של הכלים בין המאמן לבעלים. זה חבל, כי חיפה עשתה בעונה שעברה יופי של דברים בליגת העל ולוי עצמו גם רשם סוג של קאמבק אחרי תקופת יובש בקריירת האימון שלו.
זה חבל עוד יותר, כי כץ, ששנים הודבקה לו תדמית של "דן חסכן", שפך מיליונים בהפועל חיפה ונדמה שהוא מתעקש להוכיח לכל המלעיזים שהביקורות כלפיו על קימוץ היד - היא נכונה. סתם כדי לסבר לכם את האוזן, השבוע במשחק מול סכנין אחד מאנשי הספסל של חיפה לבש חולצה של המועדון ומכנסיים עם הלוגו של מילאן האיטלקית. אין תקציב לרכש, אין תקציב למקרן וגם המכנסיים לא תואמים. ככה לא פותחים עונה.

6 צפייה בגלריה
מינצברג. מה יהיה?
מינצברג. מה יהיה?
מינצברג. מה יהיה?
(צילום: עוז מועלם )

עבודה בעיניים


לפני מספר שבועות הודיעו דייויד מינצברג ואדמונד ספרא על העברת הבעלות של הפועל ת"א לידיו של האחרון. הבשורות הללו הכניסו לטירוף את האוהדים האדומים שרכשו 8,000 מינויים כדי להביע אמון בבוס החדש כדי להיות שותפים אמיתיים לדרכו של הגואל החדש.
אלא שמאז, העסק תקוע. מינצברג טוען שהקיפאון הוא בגלל שזאב גרינברג דורש 1.5 מיליוני שקלים עבור מניותיו, ספרא נכון לעכשיו לא מוכן לשלם את הסכום הזה - והכל מצוי בחוסר וודאות.
הגיע הזמן שאוהדים, שמאד קל להם לקלל מהיציע את מי שבא להם, יקומו ויעשו מעשה אבל בחוכמה. מבחינתם, הם קנו מנוי בידיעה שהעסק עובר לידיו של ספרא.
גם אם מינצברג עשה כאן תרגיל או שפעל בתום לב ולא העלה על דעתו שהעסק יסתבך - אם ספרא לא יהיה הבעלים החוקי בסופו של דבר, ייגשו נא אוהדי הפועל ת"א למשרד עורכי הדין הקרוב לביתם ויגישו נגד המועדון תביעה ייצוגית. "אנחנו", יכתבו שם, "רכשנו מנוי למען ספרא, למען המועדון, כדי להיות חלק מהתהליך הבריא שהוא אמור לעבור.
מכיוון שכל זה לא קרה, והבעלים נשאר אותו אחד שאחראי בין היתר לכך שירדנו ליגה, אנחנו דורשים את כספנו חזרה". עו"ד ארי שמאי ועו"ד ליאור דובדבני אוהדי הקבוצה, ישמחו כנראה לקחת את התיק הזה בהתנדבות.

6 צפייה בגלריה
אברמוב. דע את מקומך
אברמוב. דע את מקומך
אברמוב. דע את מקומך
(צילום: עוז מועלם )

הקל"ב של אברמוב


ביום שלישי האחרון כינס בעלי בית"ר ירושלים ברק אברמוב מסיבת עיתונאים חגיגית לכבוד פתיחת העונה במלון קרלטון בת"א. יש לו לאברמוב הרבה סיבות לאופטימיות. הוא בנה סגל שחקנים מרשים במיוחד עם השקעה כספית לא קטנה, המינויים נחטפים וכבר כמעט 7,000 נמכרו; הקהל בטירוף; יש תחושה של משהו מרענן בבית וגן והמון קרדיט מגיע לבוס מגבעתיים.
אבל, וזה אבל גדול, לא ייתכן שאברמוב ולא בפעם הראשונה מכנס מסיבות עיתונאים בת"א. נכון, הוא מתגורר באיזור חיוג 03 אבל המועדון שלו, מה לעשות מייצג את ירושלים. יש מספיק בתי מלון ולוקיישנים בעיר הבירה שמארחת נשיאים, ראשי מדינות וגם מאכסנת בתוכה את בית הנבחרים.
אברמוב צריך לזכור שאקט כזה, של מסיבות עיתונאים בת"א, צורם. כמוהו גם הוויתור על לא מעט אנשים שהם בשר מבשרו של המועדון - מיוסי מזרחי דרך אופיר קריאף, אבישי כהן ואחרים. אף אחד לא מבקש מאברמוב לעבור להתגורר בירושלים או לתת יחס מועדף למישהו שהוא בן המקום.
היה נחמד אם היה עושה את אלה אבל הוא לא חייב. לכנס מסיבות עיתונאים בעיר הגדולה זה משהו שצריכים לעשות אנשי הפועל ומכבי ת"א או בני יהודה. הוא כבר לא הבעלים של הקבוצה משכונת התקווה, אז נא להתנהג בהתאם.

קראו גם:


שאפו לאיגוד הכדורסל


הנהלת האיגוד החליטה השבוע כי החל מהעונה הקרובה תשחק בליגה הלאומית קבוצה בעוטף עזה שתתבסס על שחקני הנבחרות הצעירות יחד עם שני זרים ומי שמועמד לאמן אותה הוא ברק פלג, שהדריך את הפועל גליל עליון בעונה החולפת. זו תהיה קבוצה מהמניין בליגת המשנה, פרט לכך שלא תוכל לעלות לליגת העל ולא לרדת לארצית.
מדובר במהלך מבורך שבו כולם ירוויחו: שחקנים צעירים שיקבלו במה. תושבי העוטף שיזכו למעט אסקפיזם בתוך הסיוט בו הם חיים, וזה בעיקר יראה שלספורט יש את הכלים להיות סוג של מזור לנפש. טוב יעשו אם בהתאחדות לכדורגל יבצעו יוזמה זהה במחוז הדרום של ליגה א'. צעד אמנם סמלי, אבל עבור לא מעט אנשים בעוטף זה המון.

6 צפייה בגלריה
שכטר
שכטר
שכטר
(צילום: עוז מועלם )

אתם אמרתם


"בא הפישר הזה, גלוך, בקושי בן 16 במשחק אימון וביקש לבעוט פנדל. אמרתי לו, 'ילד, לך מפה'"
איתי שכטר נזכר במפגש הראשון עם אוסק גלוך באחד מאימוני מכבי ת"א (ערוץ הספורט)