הפועל נוף הגליל חיה, נושמת ובועטת. מי שהספיד את הקבוצה והוריד אותה כבר לליגה א', צריך לאכול את הכובע.
1 צפייה בגלריה
מוטי איוניר
מוטי איוניר
מוטי איוניר
(צילום: אבי רוקח)
נוף הגליל, שניצבה עם פתיחת הפלייאוף התחתון במרחק של שבע נקודות מהמקום ה־13 שמבטיח עונה נוספת בלאומית, השיגה ביום שישי שעבר ניצחון הירואי ענק של קבוצה עם אופי, 0:2 על כפר־קאסם. מדובר ללא ספק באחד הניצחונות הכי משמעותיים של הקבוצה בעשור האחרון, שכן הפסד או תיקו היו מקרבים את הקבוצה של מוטי איוניר לליגה השלישית ולעתיד לא ברור בכלל.
נכון, זה עדיין לא גמור, יש עוד שני משחקים – אבל עכשיו נוף הגליל לא תלויה בתוצאות של היריבות שלה. היא לא צריכה להתפלל ולבדוק מה עשו כפר־קאסם, ראשל"צ או אחי נצרת, היא תלויה רק בעצמה. היכולת בניצחון על כפר־קאסם לא הייתה מרהיבה, אבל נוף הגליל הצליחה להתעלות בדקות האחרונות עם כיבוש של שי מוסינקו (84) ובישול (91) שלו ללנרי קהינדה כדי לסגור את הסיפור.
איוניר סיפר על האווירה בקבוצה אחרי המשחק: "התחושות מעולות, הרגשנו את זה בפעם הראשונה בחדר ההלבשה. השמחה הייתה ענקית, מה שלא ראיתי מהיום שבאתי, זה היה משחק על עונה שלמה. לא סיימנו את העבודה שלנו, יש עוד שני משחקים מאוד חשובים וכלום לא נגמר, אבל המשחק בכפר־קאסם היה משחק על עונה שלמה ואין יותר טוב מזה".
המאמן סיפר על העבודה הלא פשוטה שהייתה לו, כדי שהשחקנים יגיעו למשחק דרוכים אבל רגועים: "הייתה השתדלות להוריד את הלחץ, לא לדבר על זה שזה משחק החיים, כי אם היינו באים ככה לא היינו מתפקדים. ניסינו להביא את השחקנים ביכולת הכי טובה שלהם, לא הייתה יכולת אדירה אבל גילינו רצון מהדקה הראשונה עד האחרונה, שחקנים נתנו הכל ואני שמח שהצלחנו לנצח".

רצון וסבלנות

לאיוניר יש תשובה ברורה מה הביא לנוף הגליל את הניצחון: "רצון וסבלנות. המשחק הלך לכיוון 0:0, ולפעמים לקראת הסוף אתה אומר 'אני לא רוצה תיקו', מהמר על התקפה וזה עולה לך בהפסד. הייתה לנו סבלנות, חיכינו והיה לנו גם מזל. בדקות האחרונות מצאנו את הגול וגם עקצנו פעם שנייה".
בנוף הגליל מבינים שהם תלויים עכשיו רק בעצמם, ואיוניר סיפר בגילוי לב גם על הימים הקשים: "כשלקחתי את התפקיד כמובן שהאמנתי, אחרת לא הייתי בא בכל מחיר. אני לא מאמן מטר מהבית, אני עושה נסיעה ארוכה הלוך וחזור, והייתה לי אמונה. היה שלב אחד בלבד שחשבתי שאי אפשר לעשות כלום, אחרי ההפסד 5:0 לבני יהודה בבלומפילד. חזרתי הביתה ולא ראיתי דרך להוציא את הקבוצה מהמצב הקשה. עברו יום־יומיים, אמרתי לעצמי 'טוב, אין ברירה, צריך להמשיך לנסות', ואז הגיע הניצחון הגדול על אשדוד ומשם הדברים השתנו. בסוף זה השחקנים – אם הם רוצים ומאמינים במה שאני מנסה לשדר להם נצליח, והם מוכיחים שהם מסוגלים כשהם רוצים".
המאמן דיבר על חשיבותם של השחקנים המנוסים: "ברור ששחקנים עם ניסיון זה דבר סופר חשוב לקבוצה במצבנו. היו בקבוצה שחקנים מנוסים, ואני הבאתי את אלון בוזורגי ומהראן ראדי. אומנם מהראן שיחק קצת פחות ברמדאן, אבל הוא הביא נקודות מול עפולה, וקיבלנו את בוזורגי שכבש שערים חשובים. התלכיד זה מה שחשוב".
ועכשיו מחכה הפועל ר"ג: "ברור לכולנו שהמשחק הזה הוא מלחמה. לא קיבלנו מתנות מאף קבוצה ולא נקבל, נמשיך בדרך שלנו – הקרבה, הגנה חזקה, לנסות לנצח בעוד משחק. אם ננצח גם במשחק הזה, אנחנו נבטיח את זה שלא נסיים במקום ה־15. יש קרב בין כפר־קאסם לאחי נצרת במחזור האחרון, וזה יכול להבטיח לנו את העובדה שנהיה במקרה הגרוע במבחנים".
אחרי המשחק נגד הפועל רמת גן, המחזור האחרון של הפלייאוף, תארח נוף הגליל ב'גרין' את הפועל עפולה שכבר הבטיחה את הישארותה בליגה.