10 צפייה בגלריה
משפיעים תשפ"ב
משפיעים תשפ"ב
משפיעים תשפ"ב
(צילומים: ריאן, אביהו שפירא, יאיר שגיא)

1. אריה קלמנזון ומיקי ביתן הבעלים של עירוני טבריה

לפני שנה קרה לעירוני טבריה נס: שני אנשי העסקים אריה קלמנזון ומיקי ביתן, בעלי חברת הביטוח 'דורות', לקחו על עצמם את זכויות הניהול של המועדון. הם לקחו מועדון מרושש מבחינה כלכלית ועם המון בעיות מקצועיות והפכו אותו לדבר הבא בצפון.

10 צפייה בגלריה
עירוני טבריה חוגגת עלייה לליגה הלאומית
עירוני טבריה חוגגת עלייה לליגה הלאומית
אריה קלמנזון ומיקי ביתן
(צילום: שרון צור)

יכולת הניהול הגבוהה של השניים לצד הכסף שהזרימו הובילו את טבריה, זו שהיתה בלי עתיד ותקווה, להישגים משמעותיים בתוך שנה אחת: עלייה מליגה א' לליגה הלאומית, שדרוג מחלקת הנוער והמשך הקמת אצטדיון כדורגל חדש לעיר.
החזון של השניים החזיר את טבריה למפת הכדורגל ועתה, כשהקבוצה בליגה הלאומית, החלומות הם להגיע גם לליגת העל. קלמנזון וביתן (נולד וגדל בטבריה) הם דוגמא ומופת לאנשים שבחרו להשקיע מכספם וממרצם למען הקהילה מתוך ראייה שכדורגל לא רק מביא הצלחה, תארים ופרסום, אלא מחנך ילדים ונערים לערכים של רעות, מצוינות ושאיפות.

2. איזי שרצקי הבעלים של עירוני קרית שמונה

כבר 22 שנים ברציפות שאיש העסקים איזי שרצקי הוא הבעלים של הפועל עירוני קרית שמונה. המסע שהתחיל בליגה א' בעונת 2000/2001 נמשך בצורה מרשימה וראויה לכל מחמאה שיש.
בזכות מפעל חייו הספורטיבי גם בקצה הכי צפוני של המדינה יש כדורגל עם קבוצה בליגת העל ומחלקת נוער לתפארת.

10 צפייה בגלריה
איזי שרצקי
איזי שרצקי
איזי שרצקי
(צילום: יאיר שגיא)

ההשקעה של שרצקי מכספו האישי במועדון עמדה על כ-10 מיליון שקל בעונה שעברה ותקציב כולל של 26 מיליון שקל. בזכות התנאים האלה ממשיכה קרית שמונה לשחק בליגת העל ובעונה שעברה סיימה במקום ה-7.

3. סעיד בסול הבעלים של מכבי בני ריינה

סיפור ההצלחה של מכבי בני ריינה הוא סיפור מופלא על אהבה לכדורגל, נחישות ואמונה בדרך ועל זה אחראי סעיד בסול, איש עסקים והבעלים של חברת 'בונה ריינה', שבתוך שלוש שנים הוביל קבוצה מליגה ב' לליגת העל.
בסול סימן מטרה ובעזרת ניהול נכון, קבלת החלטות טובות והשקעה כספית נכבדת שם את ריינה - מקום קטן בגליל - על מפת הכדורגל הישראלי. עכשיו כשהוא בליגת העל ניצב בפניו אתגר קשה – להישאר בליגה.
הדרך שעשה בסול עם ריינה היא השראה לכל מקום קטן שעם חזון, חלום והרבה רצון אפשר להגיע רחוק.

4. תרצה אוחיון הבעלים לשעבר של הפועל גלבוע/גליל

אחרי מותו הכואב של חיים אוחיון ז"ל, הבעלים של קבוצת הכדורסל מליגת העל הפועל גלבוע/גליל, החליטה אלמנתו תרצה להמשיך לתמוך בקבוצה עונה נוספת, עונת 21/22. בהחלטה זו היא מנעה מהקבוצה להתרסק כלכלית וגרמה לאוהדיה הרבים להמשיך להיות גאים ושמחים.
אוחיון, שהקבוצה היתה עבור בעלה הדרך שלו לתרום לקהילה, לקחה על עצמה עסק קשוח ודינמי והצליחה לסייע לו לעבור עונה מוצלחת מקצועית. בתום העונה הזו - אחרי שדאגה שמפעל חייו של בעלה יימשך - היא פרשה וסיימה להיות הבעלים של הקבוצה.

5. לירן ויניקור מנהל מועדון הפועל גלבוע/מעיינות

מועדון גלבוע/מעיינות הוא מעצמת כדורסל עם 1,200 ספורטאיות וספורטאים. על ההצלחה הזו חתום מנהל המועדון מאז הקמתו ובמשך 14 שנים ברציפות לירן ויניקור מקיבוץ בית השיטה.
ויניקור מונע מדבר אחד - אהבה - ובגלל זה המועדון שהוא מנהל מגיע להישגים מדי שנה ומושך אליו מאות ילדות וילדים לשחק כדורסל ולשאוב ערכים של ספורט. כמו כן הוא מגדל מאמנים חדשים וכמובן כדורסלנים לעתיד. מקצת מההישגים של השנה – קבוצת הנוער זכתה באליפות, בגביע המדינה ובאליפות ליגת התיכוניים.

10 צפייה בגלריה
לירן ויניקור
לירן ויניקור
לירן ויניקור
(צילום: שרון צור)

המועדון מצליח בזכות הניהול של ויניקור שמשלב בתוכו מקצוענות, שאיפה למצוינות, עבודה קשה, חינוך, עקביות בדרך, ערכים והצבת יעדים בני השגה.
לצד זה ויניקור לא שוכח לחבר את המועדון לקהילה במספר מיזמים ופרויקטים שמעניקים לספורטאים ערך מוסף, משמעות לחיים וקבלת האחר כמו קבוצות לילדים עם צרכים מיוחדים, טורניר משפחות לזכרו של דור אורבך ז"ל טורניר לניר ועוד.

6. אדהם הדיה מאמן מכבי בני ריינה לשעבר

השנה הצליח אדהם הדיה להיכנס להיסטוריה פעמיים – בפעם הראשונה, כשהעלה לראשונה בתולדותיה את מכבי בני ריינה לליגת העל; בפעם השנייה, כשהפך למאמן השני (הראשון הוא עזמי נסאר ז"ל) שמעלה קבוצה מהמגזר הערבי לליגת העל.
הצלחתו של הדיה כמאמן היא השראה לעוד מאמנים מהמגזר הערבי לפלס את דרכם לצמרת הכדורגל הישראלי וזאת בזכות עבודה קשה והתמדה. הדיה החל את העונה בריינה בליגת העל וכולם קיוו שיצליח, שכן הרבה שנים לא אימן מאמן מהמגזר הערבי בליגת העל, אך לאחר כמה מחזורים סיים את עבודתו.

7. יואב שנקמן מאמן הנוער והתיכוניים של הפועל גלבוע/מעיינות

השנה הזו היתה שנת שיא בהישגים של המאמן יואב שנקמן (31), היום תושב כפר יחזקאל, כשהפך לאחד המאמנים היחידים בהיסטוריה של מחלקות הנוער שזכה בעונה אחת בטרבל – אליפות המדינה לנוער, גביע המדינה לנוער ואליפות התיכוניים.
שנקמן ידע ללכד מקצועית וחברתית סגל של שחקנים צעירים ליחידה אחת. בחוכמתו הייחודית כמאמן ידע תמיד לגרום לשחקניו להתעלות מקצועית ומנטלית כדי לנצח ובסופו של דבר להביא תארים. דרכו הניהולית כמאמן היא המפתח לטיפוח השחקנים הצעירים.

8. שונית סטרוגו מנהלת מועדון הפועל יקנעם כדורמים

גם השנה הובילה שונית סטרוגו את קבוצת הפועל יקנעם בכדורמים לזכייה בדאבל - אליפות וגביע המדינה.
הספורטאית המופלאה, גם משחקת וגם מנהלת, שינתה את ענף הכדורמים בארץ עם המועדון שהקימה ביקנעם עילית. והעובדה כי בנבחרת ישראל יש לפחות שבע ספורטאיות מיקנעם מדברת בעד עצמה.

9. שמעון הדרי המנהל המקצועי לשעבר של עירוני טבריה

הבעלים של עירוני טבריה, אריה קלמנזון ומיקי ביתן, היו צריכים דמות מקצועית שתתרגם את הרצונות שלהם לקדם את הקבוצה הלכה למעשה, כלומר להישגים. האיש הזה היה שמעון הדרי.

10 צפייה בגלריה
שמעון הדרי
שמעון הדרי
שמעון הדרי
(צילום: עודד חסין)

הדרי - כמנהל המקצועי של טבריה - הביא לתפקיד הזה את כל ניסיונו רב השנים כמאמן בפרט וכאיש ספורט בכיר ומוביל בצפון בכלל. הוא בנה סגל חזק, מאוזן, איכותי ועם מחשבה קדימה. הוא עשה את ההתאמה הנכונה בגזרת המאמן כשהיה צריך, הביא סטנדרטים ניהוליים בלתי מתפשרים, חוכמה מנטלית שיש רק לאחד כמוהו שעבר הכול בכדורגל והרבה מאוד אמונה ונחישות. הוא ניווט והוביל את הספינה למטרה – עלייה לליגה הלאומית.

10. שיינא וספי גולשת סקי פאראלימפית

לראשונה בהיסטוריה היתה לישראל השנה נציגה במשחקי החורף הפאראלימפיים שהתקיימו השנה בבייג'ינג – שיינא וספי מיסוד המעלה, קטועת רגל.
בבייג'ינג התחרתה וספי בענף הסקי האלפיני בסלאלום הענק וסיימה במקום ה-15. השנה היא גם השתתפה באליפות העולם בלילהאמר בנורווגיה וסיימה במקום ה־13.
ההישג שהביאה לישראל מעורר השראה בגלל הדרך שלה. וספי מייצגת נחישות יוצאת דופן, משמעת עצמית, דבקות במטרה ודבר אחד שתמיד עומד לנגד עיניה - לגרום לילדים להאמין שהכול אפשרי בחיים.

11. עופר המבורג מאמן קבוצת הנוער של הפועל גליל עליון ברוגבי

קבוצת הנוער של הפועל גליל עליון ברוגבי עשתה היסטוריה השנה כשזכתה לראשונה באליפות המדינה. מי שהביא אותה להישג הזה הוא מאמנה עופר המבורג מקיבוץ מזרע.
המבורג הצליח למצות את הפוטנציאל הטמון בשחקנים הצעירים, לעשות איתם דרך מקצועית יפה ובכך לאותת שיש מקום גם לענף הרוגבי בגליל.

12. אלירן חודדה מאמן עירוני טבריה

באמצע עונת 21/22 הגיע המאמן אלירן חודדה, תושב קרית טבעון, לעירוני טבריה כדי להוביל את הקבוצה לעלייה מליגה א' לליגה הלאומית.

10 צפייה בגלריה
אלירן חודדה
אלירן חודדה
אלירן חודדה
(צילום: נחום סגל)

חודדה הצליח במהירות רבה להעמיד הרכב יציב, ליכד את חדר ההלבשה, הרים את רף הדרישות משלל הכוכבים והחדיר אמונה. התוצאה – הקבוצה עמדה במשימה והעפילה לליגה הלאומית. עכשיו יש לחודדה משימה לא פחות חשובה והיא להוביל את הקבוצה להצלחה גם בליגה השנייה.

13. ראשי רשויות עפולה, נוף הגליל, גלבוע, עמק יזרעאל

מועדוני הספורט בכל ענפי האזור נתמכים באופן משמעותי על ידי הרשויות המקומיות. בלי התמיכה שלהן הם לא היו מסוגלות להתקיים.
יש שלושה ראשי ערים שבולטים בהשקעה הכספית של הרשויות שלהם בספורט המקצועני והעממי, במתן תקציבים גדולים ובשדרוג והקמת מתקנים: ראש העיר עפולה אבי אלקבץ, ראש העיר נוף הגליל רונן פלוט, ראש המוא"ז הגלבוע עובד נור וראש המוא"ז עמק יזרעאל אייל בצר.

14. ברק פלג מאמן הפועל גליל עליון

בעונת החזרה של הפועל גליל עליון לליגת העל, העונה הכי קשה שיכולה להיות, הוביל אותה מאמנה ברק פלג, תושב מושב ציפורי, בחזרה לצמרת הכדורסל הישראלי. הקבוצה סיימה בתום העונה הסדירה במקום החמישי וברבע גמר הפלייאוף הודחה על ידי הפועל חולון, שלבסוף זכתה באליפות המדינה.
פלג יצר קבוצה בדמותו ובצלמו – לוחמנית וחכמה. הוא החזיר את כפר בלום להיות המקום שבו הכי קשה לקבוצות יריבות והתצוגות של השחקנים בהובלתו סחפו את האוהדים.

15. שמעון בוזגן יו"ר הפועל נוף הגליל בטניס שולחן

קבוצת הטניס שולחן בנוף הגליל התברגה גם השנה בצמרת הארצית וסיימה כסגנית האלופה מגבעתיים.

10 צפייה בגלריה
שמעון בוזגן
שמעון בוזגן
שמעון בוזגן
(צילום: שרון צור)

על מעמדה של הקבוצה בטופ אחראי היו"ר שמעון בוזגן, שמנהל ביד רמה ובמקצועיות את הקבוצה וממשיך לשאוף להשיג את התואר הנכסף - אליפות המדינה.

16. נעמה הלוי כדורסלנית בהפועל עמק יזרעאל

הכדורסלנית בת ה-18 מכפר יהושע הציגה עונת פריצה חלומית שבמהלכה הוכיחה כי היא ראויה לשחק ברמות הכי גבוהות.

10 צפייה בגלריה
נעמה הלוי
נעמה הלוי
נעמה הלוי
(צילום: שרון צור)

בקבוצת הבוגרות בליגה השנייה היא סיימה כמלכת הסלים ועם הופעות בלתי נשכחות ביכולות הקליעה שלה ואת קבוצת הנערות היא הובילה לגמר הפלייאוף. כמו כן היא כיכבה בנבחרת הנערות והעתודה. הלוי מייצגת ספורטאית שדרך עבודה קשה, השקעה ורצון אפשר לכבוש כל פסגה.

17. ילנה טולגיאנוב מאמנת שחייה אמנותית בגליל עליון

בגליל העליון התפתח ענף חדש - שחייה אמנותית אותו מובילה ילנה טולגיאנוב. הענף, שמתנהל תחת עמותת הספורט בגליל העליון עדיין קטן אך מגלה פוטנציאל.
20 ילדות ונערות מתאמנות אצל טולגיאנוב ומשתתפות באליפויות הארץ פעמיים בשנה.

18. עמית גל מגייס הכספים של הפועל גליל עליון

איש הכדורסל הוותיק עמית גל מקיבוץ עמיר היה ונשאר אחד האנשים המשמעותיים בכדורסל בגליל העליון.

10 צפייה בגלריה
עמית גל
עמית גל
עמית גל
(צילום: אביהו שפירא)

בקדנציה הנוכחית הוא לא מנהל קבוצה וגם לא דמות שקובעת מבחינה מקצועית, למרות ששווה להתייעץ איתו כי הוא גאון. גל החליט לקחת על עצמו תפקיד משמעותי ומאתגר - לדאוג שהקבוצה הזו תמיד תתקיים. איך? בגיוס כספים עבורה - ואת זה הוא עושה מצוין.

19. שלומי אלבז מנהל אגף הספורט בעפולה

הספורט בעפולה, המקצועני והעממי, התרחב גם השנה לאור היוזמות של מנהל אגף הספורט בעיר שלומי אלבז. בהיבט המקצועני - שיתוף פעולה עם אלופת המדינה מכבי חיפה בכדורגל, הקמת מחלקת נשים ובנות בענף הכדורגל, הקמת מועדון שחייה, הקמת מועדון אופניים והקמת פארקי אופניים - פאמפטרק.

10 צפייה בגלריה
שלומי אלבז
שלומי אלבז
שלומי אלבז
(צילום: שרון צור)

לצד זה שיפוץ טיילת הליכה, הקמת מתקני כושר ברחבי העיר ושיפוץ מתקני ספורט ופתיחת שני מגרשי טניס לקהל רחב.

20. ערן שדו מנהל הפיזיולוגיה של נבחרות ישראל

ערן שדו, מאמן הכושר מכפר יחזקאל ובן העיר עפולה, מונה לאחרונה למנהל הפיזיולוגיה של נבחרות ישראל, תפקיד שיעשה במקביל לעבודתו כמאמן הכושר של הנבחרת הלאומית וכמאמן אישי של כדורגלנים בכירים וצעירים.
שדו מייצג את ערכי העבודה הקשה ודבקות במטרה, שבסופו של דבר משתלמים. ההצלחה האישית שלו היא מודל לחיקוי וההשקעה שלו בקידום כדורגלנים צעירים ראויה להערכה.