אחרי עונה הפכפכה, שלושה הפסדים רצופים ופחד גדול להיקלע למאבקי תחתית מיותרים, למנכ"ל גיל ברעם זה הספיק ויחד עם ראשי הקבוצה, רועי כהן, רוני ליקוורניק ושרון סוויסה הוחלט על זעזוע בעמדת המאמן. בתחילת השבוע נפרד המועדון מהמאמן איתי מרדכי ובהחתמת בזק הוכרז על שובו של האיש שמכיר אולי הכי טוב את המועדון הזה - האקס המיתולוגי, המאמן הבכיר בליגה הלאומית ירון הוכנבוים.
4 צפייה בגלריה
גיל ברעם. רוצים להתחיל מחדש
גיל ברעם. רוצים להתחיל מחדש
גיל ברעם. רוצים להתחיל מחדש
(צילום: שרון צור)
דרוש שינוי
את החזרה המהירה של הוכנבוים למועדון אף אחד לא צפה. בכלל אם הייתם אומרים למישהו מהצדדים המעורבים שהחזרה של המאמן תהיה עוד העונה הוא היה אומר לכם שכנראה השתגעתם או שה'קורונה' דפקה על דלת ביתכם והעלתה לכם חום. כולנו זוכרים את הסיום הדרמטי של העונה שעברה שהסתיים במפח נפש גדול, וכולנו זוכרים את הפרידה שהסתיימה בטונים צורמים ואת העליהום שהיה על המאמן מצד כל הגורמים החל מההנהלה, התקשורת ועד אחרון האוהדים. אז כנראה שפרידה אז היתה בלתי נמנעת כדי לטהר את האווירה שנוצרה בין הצדדים. כמו זוג נשוי שאוהב אבל לפעמים צריך פסק זמן כדי להעריך את מה יש לו ביד, כך קרה להוכנבוים ונוף הגליל. וכך יצא שפסק הזמן שהמאמן לקח לעצמו בתחילת העונה והאוורור בהפועל ניר רמת השרון, לצד העונה הלא פשוטה בכל המובנים שעברה על האדומים, הובילו לאיחוד הקשר הזה מחדש ולחזרתם של 'הטריו' לעבוד יחד.
4 צפייה בגלריה
ברעם. מאמין בדרך של הוכנבוים
ברעם. מאמין בדרך של הוכנבוים
ברעם. מאמין בדרך של הוכנבוים
(צילום: שרון צור)
"אנחנו מאוד שמחים שירון חזר. היה חשוב לנו להחזיר מישהו שמכיר את הקבוצה והשחקנים והתמזל מזלנו שזה ירון", אומר מנכ"ל הקבוצה גיל ברעם על השינוי ומוסיף, "הרגשנו שאנחנו נמצאים במומנטום מאוד קשה וראינו שההשפעה על הקבוצה היא כבר לא כל כך גדולה ומכיוון שאנחנו נמצאים בתקופה שכבר אי אפשר לעשות שינויים בסגל השחקנים אז לא נותרה ברירה אלא לעשות שינוי בעמדת המאמן, ואם כבר עשינו שינוי אז אני שמח שזה ירון. אני מאוד מקווה שזה יצליח ומאמין שהצוות המקצועי יידע להביא את הפתרונות כדי שלא נסתבך בתחתית".
במבט לאחור המינוי של איתי מרדכי היה טעות?
"ממש לא. אני לוקח גם על עצמנו אחריות לא קטנה על מצב הקבוצה. היה מאוד קשה לעבוד בתנאים שעבדנו העונה. במשך כל העונה אנחנו נודדים ממגרש למגרש גם במשחקי הבית והאימונים ואלה לא תנאים אידיאליים לעשות מה שתכננו השנה, למרות שלא חשבנו שזה ישפיע עלינו ברמה כזו".
4 צפייה בגלריה
ירון הוכנבוים
ירון הוכנבוים
ירון הוכנבוים
(צילום: שרון צור)
פרידה ברוח טובה
ובכל זאת, גם ברעם יודע שאי אפשר לתרץ את היכולת על כר הדשא רק בגלל העובדה שלקבוצה אין מגרש ביתי. לאורך כל העונה ראינו שהשידוך עם מרדכי לא מצליח להמריא והאנטגוניזם שנוצר כלפיו מצד הקהל ומצד חלק לא מבוטל של השחקנים, שהסתובבו השבוע עם פרצופים מחויכים לנוכח הפרידה הזו, לא הוסיפו להלך הרוח במועדון.
מה לא עבד עם מרדכי?
"מה שלא עבד לדעתי זה חוסר היציבות של הקבוצה. אחרי שנתיים של פלייאוף עליון ואחרי עונה שהיינו נגיעה מליגת העל, פתאום אתה מוצא את עצמך לא במאבקי צמרת וזה מאכזב את כולם. כגודל הציפיות גודל האכזבות. למרות שאני חושב שהעונה הציפיות היו מוגזמות. בשורה התחתונה כמובן שהמינוי לא הצליח כי אם זה היה מצליח לא היינו מתעסקים בשאלות האלה עכשיו. אבל זה היופי והרע בספורט; אף פעם אתה לא יכול לדעת מתי זה יצליח ומתי לא. חשוב ללמוד לקחים מהעונה הזו לקראת העונה הבאה".
איתי הרגיש כמוכם שהוא כבר לא יכול להשפיע על השחקנים שלו?
"כן. איתי גם הרגיש שהוא מיצה את עצמו. הוא גם חשב שצריך לעשות את הזעזוע הזה. היתה פרידה הדדית ברוח טובה. נפרדנו בצורה מאוד חברית. דבר אחד אני יכול להגיד לזכות המועדון הזה: שכל אחד שמסיים פה, מסיים בצורה יפה".
לברעם חשוב להבהיר כי בניגוד לדעה הרווחת שהרומן בין הוכנבוים לנוף הגליל הסתיים רע, אין מדובר בכך. "זו הטעות של כולם. אנחנו לא נפרדנו בטונים צורמים בעונה שעברה. החלטנו שאנחנו צריכים הפסקה אחרי שנה אינטנסיבית שעברנו. כרגע אנחנו חושבים שהוא האיש הכי מתאים ובכלל יש רצון ליצור עם ירון המשכיות כי אני לא חושב שיש בנאדם יותר ראוי ממנו".
לקראת סיום העונה שעברה אמרת שזו היתה טעות לא להחליף את ירון לפני תחילתו של הפלייאוף. משפט לא קל. מה השתנה?
"אני עדיין חושב שאם היינו עושים את ההחלטה הזו, יכול להיות שאנחנו וירון היינו היום יחד בליגת העל".
4 צפייה בגלריה
איתי מרדכי
איתי מרדכי
איתי מרדכי
(צילום: שרון צור)
היית מחליף אותו בפלייאוף ומחזיר אותו לאמן בליגת העל?
"כן. אם היינו עולים לא היה ראוי ממנו לאמן את הקבוצה בליגת העל".
האמרה הזו לא השאירה משקעים ביניכם?
"ממש לא. נפרדנו בצורה מאוד חברית. לכן כל המשפטים שפיטרתם אותו ונפרדתם ממנו לא נכונים. ירון סיים חוזה של שנתיים וכולנו הרגשנו שצריך לעשות איזושהי הפסקה, גם ירון הרגיש ככה ובדיעבד זה היה קורה שוב. אף אחד פה לא חשב שאחרי עשרה חודשים כבר נחזור לשתף פעולה, אבל אני שמח שזה קרה".
הוכנבוים כאמור חתם על חוזה לשנתיים מתוך כוונה להמשיך את התהליך שהחל עם הצטרפותו למועדון ב־2017, אז הקבוצה התקדמה תחתיו בקצב מטאורי. ההפסקה בת העשרה חודשים מבחינתו של ברעם היא רק תקלה בכנף וכעת משהוכנבוים חזר הביתה יש רצון להחזיר את הקבוצה לקדמת הבמה. "אנחנו רוצים להתחיל את התהליך מחדש. אנחנו חוזרים הביתה בעונה הבאה לאצטדיון מדהים במטרה לבנות פה קבוצה אטרקטיבית ולרוץ קדימה".
פורסם לראשונה: 15:35, 13.03.20