החלוץ הצרפתי של הפועל עפולה רומאן הבראן הוא השחקן שהוביל את הקבוצה למסע ההיחלצות מתחתית הליגה הלאומית עם ארבעה שערים וארבעה בישולים בשלושה חודשים. הוא השחקן ששינה לטובה את נציגת בירת העמק.
2 צפייה בגלריה
רומאן הבראן
רומאן הבראן
רומאן הבראן
(צילום: נחום סגל)
כבר כיום כבר ניתן לומר כי הבראן הוא אחד הזרים הגדולים ששיחקו בבירת העמק, מאז העפילה לליגה הלאומית. הוא נמצא בשורה אחת עם דריו פרננדז ולנרי קהינדה - שני הזרים הדומיננטיים שכיכבו בעבר בקבוצה. לכן, לא מפתיע שמספר קבוצות בליגת העל מגלות בו עניין.
אז איך הבראן הגיע לעפולה? איך השחקן שכל הליגה הלאומית מדברת עליו נחת דווקא במגרש האימונים שמנהל עומרי זריהן בגבעת המורה?
גורם בכיר בעפולה חושף איך הגיע הצרפתי לבירת העמק: "בפתיחת חלון העברות בינואר יובל שאוט והסקאוט של מכבי חיפה מאור בורג חיפשו להביא לקבוצה שחקן זר. הם צפו במעל 50 שחקנים וכשהגיעו לסרטון של הבראן הם הסתכלו על המנכ"ל שמעון פרי ואז שאוט אמר: 'יש לנו את הוואקמה של הליגה הלאומית. נשארנו בליגה. זה שחקן שובר שוויון'".
2 צפייה בגלריה
רומאן הבראן
רומאן הבראן
רומאן הבראן
(צילום: נחום סגל)
בקבוצה החלו לנהל איתו משא ומתן, אך הצרפתי, שסיים עונה בליטא, חשש להגיע לעפולה בגלל המיקום שלה בטבלה. בתום שיחות ארוכות הודיע החלוץ לעפולה כי הוא בחר לבסוף לשחק בבחריין.
"הוא אמר ליובל תודה על ההצעה והוסיף כי אולי יגיע בעונה הבאה, אבל אחרי שבוע הוא התקשר ליובל ואמר לו: 'אני רוצה להגיע לישראל. לא טוב לי בבחריין'", סיפרו בעפולה, "הוא אמר שאין לו בעיה להשתחרר וכדי שזה יהיה מהיר נעזרנו במנהל האדמיניסטרטיבי של מכבי חיפה רועי שני. מהרגע שהוא אמר שהוא בא לארץ תוך שעתיים הוא כבר היה על המטוס בדרך לארץ".
כשנחת הצרפתי בבירת העמק היו מי שהזהירו את שאוט מהשחקן, היות והסיבוב הקודם שלו בארץ במדי מ.ס אשדוד לא היה מוצלח. "ידענו שאם נעטוף אותנו נקבל כוכב כדורגל. הוא הפרויקט של שאוט ואכן הוא השחקן שהשאיר אותנו בליגה. לדעת רבים הוא הזר הכי גדול ששיחק בעפולה", סיכמו בבירת העמק.