אין שחקן שהוא מעל קבוצה, אבל יש שחקן שההשפעה שלו על קבוצה היא דרמטית. הוא טוב - הקבוצה טובה, הוא פחות טוב - הקבוצה בבעיה. ההשפעה היא לא רק מקצועית, אלא גם חברתית ומנהיגותית. עבור השחקן שיש לו את ההשפעה הזו על הפועל נוף הגליל הוא גיא דיין. השנתיים האחרונות הוכיחו מעל כל צל של ספק: דיין טוב – נוף הגליל טובה.
1 צפייה בגלריה
גיא דיין הוכיח מי בעל הבית
גיא דיין הוכיח מי בעל הבית
גיא דיין הוכיח מי בעל הבית
לפני שנתיים כש'הטריו' המפורסם של הקבוצה במילניום הנוכחי – גיל ברעם, רועי כהן וירון הוכנבוים - בנו את הסגל של הקבוצה, הם בנו אותו סביב גיא דיין. היה להם ברור שהוא יהיה שחקן הציר, זה שימשוך את הקבוצה קדימה. התוצאה היתה חד משמעית: דיין משך את הקבוצה להצלחה אדירה.
בשנתיים האחרונות נוף הגליל כבשה בכל עונה 48 שערי זכות. יחד 96 שערי זכות. גיא דיין אחראי באופן ישיר על מעל 50 שערים. 26 שערים הוא כבש ועוד כ-30 שערים הוא בישל. לכן הוא המשיך בקבוצה לעונה שלישית. סוס מנצח לא מחליפים כל כך מהר. עד היום בהפועל עפולה מבכים את עזיבתו.
גם העונה, גיא דיין הוא המפתח להצלחה. לכן, שחקן כמוהו לא מורידים לספסל כמו שקרה במשחק בחמישי האחרון נגד מכבי אחי נצרת. זו היתה הפעם הראשונה בשנתיים האחרונות שדיין לא פתח בהרכב בגלל סיבה מקצועית. גם כש'הטריו' היה פחות שבע רצון ממנו, הוא נתן לו את הגב והאמונה בו. כאמור עם מספרים אי אפשר להתווכח.
לפיכך, גם אם פתיחת העונה של דיין קצת מקרטעת – צריך לזכור שהוא חזר מפציעה – צריך לתת לו את היחס הנכון ואת מלוא הקרדיט. סגנון משחקו של דיין מוכר, ידוע וגם הוכיח את עצמו. אז גם בזה אין מה להתעסק.