שוער העבר האגדי מבית שאן, מאיר כהן בן ה-47, מונה למאמן השוערים של מחלקת הנוער של הפועל עפולה ולמאמן קבוצת נערים ב'. כהן, היום תושב עפולה, מתחיל למעשה פרק חדש בחייו.
לפני כשנה וחצי תלה כהן את הכפפות ופרש. מאז אימן את הפועל בית שאן בליגה ב' והחל לעבוד כמורה לחינוך גופני מחליף בבתי ספר יסודיים בעפולה – בית זאב, תדהר ואלון יזרעאל.
1 צפייה בגלריה
מאיר כהן  | צילום: שרון צור
"לאמן במחלקת נוער זה אתגר. לאמן שוערים צעירים יהיה בטח כיף. הרבה שנים לא גדל בעפולה שוער ברמה גבוהה, הגיע הזמן שיגדל אחד כזה", אמר כהן, "נעשה עבודה יסודית. אתן להם את כל מה שצברתי במשך 30 שנות קריירה – ניסיון, ידע, מנטליות ומקצוענות. אף אחד לא יכול לעשות את זה יותר טוב ממני".
למה לקחת לאמן גם קבוצת נערים ב'?
"כי מעניין אותי לאמן. לעבוד פעמיים בשבוע כמאמן שוערים זה לא מספיק גם מבחינה כלכלית. זה משהו שרציתי לעשות. יש לי הרבה מה לתרום גם בזה".
ויתרת על השאיפה לעבוד כמאמן קבוצה בוגרת?
"לא, אבל כרגע אתמקד בצעירים. הכדורגל הולך אחורה בעיקר בגלל שהמון שחקנים מהדור שלי לא מתעסקים היום בכדורגל בכלל ובצעירים בפרט. צריך שכדורגלנים ששיחקו שנים ברמות הגבוהות יעבדו עם ילדים ונוער. הלוואי והכניסה שלי תביא עוד כדורגלני עבר לעבוד בכדורגל".
אם תקבל הצעה לאמן קבוצה בוגרת במהלך העונה תסרב לה?
"אני לא יודע מה יהיה. כשאני מתחיל משהו אני מסיים אותו. אני בא לתת את כל כולי למחלקת הנוער. המועדון הזה חשוב לי. שיחקתי בו שלוש עונות וגם הייתי קפטן".
פגוע מכך שלא לקחו אותך לאמן את השוערים בקבוצה הבוגרת?
"קיוויתי להיות גם בקבוצה הבוגרת. יש לי מה לתרום גם שם. אני חושב שמאמן שוערים צריך להיות מינוי של מועדון כדי שלא כל שנה יתחלף מאמן שוערים. בהרבה מועדונים מאמן השוערים עובד בכל המועדון, בוגרים ומחלקת נוער. נמתין ונחכה. גם זה יגיע בסופו של דבר".