המועצה האזורית עמק יזרעאל החליטה לפתח בתחומה את ענף הכדורגל. בשלב הראשון אין כוונה לפתוח מחלקת נוער עם קבוצות ייצוגיות, אלא להקים תחילה רשת של בתי ספר בכל היישובים, בדומה לפריסה של ענף הכדורסל, שמצליח מאוד.
1 צפייה בגלריה
מגרש הקט רגל בשמשית (צילום: יוסי וקנין)
מגרש הקט רגל בשמשית (צילום: יוסי וקנין)
מגרש הקט רגל בשמשית (צילום: יוסי וקנין)
מי שמוביל את מהפכת הכדורגל בעמק יזרעאל הוא ראש המועצה אייל בצר שדוחף את הנושא מאוד וסגן ראש המועצה אבי סמוביץ, שקיבל לידיו את תיק הספורט במועצה. בכוונתם של בצר וסמוביץ הוא לגוון את הפעילויות הספורטיביות ולחזק את המועצה גם בענפים נוספים. כידוע, עמק יזרעאל היא מעצמת כדורסל מגיל 6 ועד 18 והחזון הוא לשכפל את ההצלחה בכדורגל גם בכדורסל.
על פי מה שמסתמן, המועצה תפתח בתי ספר לכדורגל כמעט בכל היישובים במועצה או על פי מטווה של בית ספר לכל מספר יישובים. בעיקר במקומות בהן יש מתקנים מתאימים - שריד, שמשית ומזרע. יש לציין כי בניגוד לכדורסל, שהרבה כסף הושקע באולמות ופיתוח המתקנים, לענף הכדורגל אין תשתיות מפותחות.
מהפכת הכדורגל תהיה בשיתוף קבוצת הפאר מכבי חיפה, שיש לה כבר שלוחה בנהלל. המועדון הירוק יעניק את הפלטפורמה מלמעלה ויהיה מעורב בכל ההיבט המקצועי. כמו כן חיפה צפויה לקבל עדיפות על שחקנים מוכשרים שיגדלו בבתי הספר של עמק יזרעאל. מטעם חיפה מוביל את הפרויקט מנהל המחלקה של חיפה בנהלל אורי גרופר.
מי שמנהל את כל המהלך הזה מטעם המועצה הם מספר שותפים. כמובן בראשם עומד הסגן סמוביץ, מנהל מחלקת הספורט ניר שנער והיועץ לענייני הכדורגל של המועצה בהתנדבות תומר רחמים (מנכ"ל הפועל עפולה לשעבר). כמו כן שותף לכל הפרויקט מאמן הכדורגל עמוס קלס, הבעלים של בית הספר לכדורגל המצליח 'כובשים בעמק'.
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "המועצה לא מכניסה בתי ספר לכדורגל של מכבי חיפה ליישובים. אנחנו פותחים בית ספר לכדורגל כשהתמיכה והליווי לצוות המאמנים יהיה בשיתוף מכבי חיפה. מדובר על חוגים מגן חובה עד כיתה ו' ולא על קבוצות תחרותיות בשלב זה".