יום שני הגדול ברדיו קול רגע: אנשי הספורט של התחנה האזורית ישדרו תכנית מיוחדת של 'היציע הצפוני' משני המוקדים המרכזיים: האצטדיון ברמלה והאצטדיון בעפולה. הם ישדרו את הדרמה הגדולה וההכרעה - מי תעלה לליגת העל, הפועל נצרת עילית או הפועל כפר סבא?
1 צפייה בגלריה
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
צילום: שרון צור
עיתונאי הספורט והשדרן המנוסה של התחנה שלומי אלבז נבחר לשדר את משחקה של הפועל עפולה נגד הפועל כפר סבא. האם הוא יצפה במשחק משעמם? האם הוא ישדר דרמה גדולה והאם הוא ישאג: "עפולה עזרה להפועל נצרת עילית לעלות לליגת העל?"
שלומי אלבז בראיון מיוחד לקראת יום שני הגדול - המחזור האחרון בליגה הלאומית.
איך מתכוננים לשידור של משחק דרמטי וכל כך מכריע?
"כמעט כמו לכל משחק. "חיים" את הקבוצות במשך השבוע ואוספים את כל הנתונים והעובדות לקראת המשחק על מנת להעניק למאזינים את חווית השידור הטובה והמקצועית ביותר. בסוג כזה של משחק, אתה מנסה לתרגל עד שריקת הפתיחה, כמה שיותר סיטואציות של מצבים שיכולים להתרחש במגרש ומה צריך לומר במקרה של שער לכאן או לכאן, למרות שבסוף המילים יוצאות באופן טבעי.
"בשידור לפני כשנתיים באצטדיון טדי, כשעפולה השיגה תוצאת תיקו מול הפועל ירושלים שהשאירה את נצרת עילית בליגה, המשפט שאמרתי בסיום המשחק זכור לי: "גיל ברעם ורונן פלוט צריכים לשלוח זר פרחים, או אולי הרבה יותר מזה למועדון הכדורגל של הפועל עפולה". לדעתי לגיל אין בעיה לקנות ביום שני ב-21:00 לאנשי עפולה חנות פרחים ולא רק זר, במקרה של תוצאה טובה. כמובן הפעם אני מבטיח לא למתוח את המאזינים במקרה של שער, אלא מהר מאוד לומר את שם הכובש והתוצאה".
מה הציפיות ומה החששות לקראת שידור כזה?
"בעידן הטכנולוגי תמיד יש את החשש מבעיות טכניות במהלך השידור, גם אם זה לא קרה ולו פעם אחת במהלך השנה. הציפייה היא לשידור מותח, מרגש ומן הסתם עם יותר מאזינים מאשר במהלך העונה והציפייה היא שכמובן הדרמה לא תסתיים מהר מאוד. לא הייתי רוצה שכפ"ס תוליך 0:2 לאחר 10 דק' במגרש בעפולה, כי אז יהיה מאוד קשה לייצר את המתח למאזינים, למרות שלמדנו שבכדורגל אי אפשר להספיד עד לסיום".
האם אתה מגלה סימפטיה לקבוצה שאתה מסקר או שומר על מקצועיות?
"זה בא ביחד, ואני לא מכיר שדרים, אם בכלל שאין להם סימפטיה או אהדה לקבוצה מסוימת. אני חושב שבשידורים שלי האהדה שלי להפועל עפולה היא ברורה לכולם, אבל כמובן שבמהלך השידור המקצועיות היא לפני הכל וכשצריך לבקר, אני עושה את זה מכל הלב- לפני האהדה אנחנו שדרים ועיתונאים. אשדר את עפולה-כפ"ס בשני אבל ללא ספק, לא אהסס לומר במהלך השידור, שהרצון שלי הוא כמובן שחגיגות העלייה לא יהיו אצלי אלא באצטדיון ברמלה, אצל נדב, אם לא עפולה, אז נשמח לייצוג של נצרת עילית בליגת העל".
תחושת בטן - מה יקרה במשחק? כפר סבא תנצח או עפולה לא תפסיד?
"עפולה לא תפסיד, לצערי אני לא אופטימי לגבי הניצחון של נצרת עילית ברמלה. הלוואי שאתבדה".