ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ ידוע באהבתו לספורט בכלל ובאהדתו בפרט לכדורגל וגם לקבוצת הכדורסל המקומית, שבקדנציה הקודמת שלו הוביל אותה לעלייה לליגת העל.
1 צפייה בגלריה
פיס ארנה ירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)
פיס ארנה ירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)
פיס ארנה ירושלים (צילום: אוהד צויגנברג)
אלקבץ נבחר לראשונה לראש עיר בשנת 2005 ומיד דאג לבנות בעיר מתקן כדורגל חדש ומודרני, שהחליף את מגרש 'וולפסון' הישן. האצטדיון, שמכונה 'הסוכריה', שודרג עם השנים ונחשב היום לאחד ממתקני הכדורגל היפים והטובים בארץ. לעומת זאת, היכל הספורט בעפולה עלית, ביתה של קבוצת הכדורסל, נשאר אותו מתקן ישן, שרק עבר מקצה שיפורים.
עכשיו, לאחר שאלקבץ חזר לתפקיד ראש העיר, ראשי הכדורסל רוצים שיגשים להם חלום ישן – מתקן כדורסל חדש ומודרני או במילים אחרות יבנה להם את 'ארנה עפולה'.
יש לציין שמתחילת שנות ה-70 ועד אמצע שנות ה-90 הכדורסל היה הענף המוביל בעיר עם שנים ארוכות בליגה הראשונה והחזון של יו"ר קבוצת הכדורסל יוסי מלכה הוא להחזיר את ימי הזוהר הללו.
על פי התכנית ה'ארנה' שתוקם בעפולה צריכה להיות דומה ל'פיס ארנה ירושלים'. כלומר אולם רב תכליתי שברוב ימי השנה ישמש את קבוצת הכדורסל ויכיל בין 3,000 ל-5,000 מקומות ישיבה. בנוסף, יוכלו להתקיים בו אירועי ספורט נוספים כמו תחרויות ג'ודו', החלקה על הקרח וכמובן מופעי תרבות למבוגרים ולילדים.
אגב המיקום האידיאלי, לפי אנשי הכדורסל, לבניית מקום כזה הוא באזור תחנת הרכבת.
עכשיו נשארת השאלה: האם אלקבץ יגשים לאנשי הכדורסל את מה שהגשים לאנשי הכדורגל? ימים יגידו.