2 צפייה בגלריה
כך ייראה האצטדיון החדש (הדמיה באדיבות עיריית מגדל העמק)
כך ייראה האצטדיון החדש (הדמיה באדיבות עיריית מגדל העמק)
כך ייראה האצטדיון החדש (הדמיה באדיבות עיריית מגדל העמק)
בשורה משמחת לענף הכדורגל במגדל העמק: בקרוב מאוד יוקם אצטדיון כדורגל חדש לעיר, שיחליף את המתקן הישן שנחנך בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת.
בימים האחרונים אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון את התוכנית להקמת אצטדיון כדורגל במגדל העמק. כידוע, לפני כמה חודשים הופקדה התוכנית וזאת במטרה להקים אצטדיון בכניסה המזרחית של העיר, בסמוך לאצטדיון הנוכחי של המועצה המקומית יפיע השכנה.
האצטדיון המשותף יוקם על שטח של כחמישה דונמים ויכלול 7,000 מקומות ישיבה בשלב הראשון והשלמה לעשרת אלפים מושבים בשלב הסופי. על פי התוכנית הראשונית, מדובר בפרויקט בעלות של 20 מיליון שקל מכספי הטוטו והרשויות, כאשר בשלב הזה גייס ראש העירייה אלי ברדה כ-15 מיליון שקל מגופים שונים לצורך הפרויקט.
במחלקת ההנדסה של עיריית מגדל העמק ציינו השבוע כי בימים אלה הם עובדים על תכנון מפורט של האצטדיון שייבנה ברמה של ליגה לאומית ומיד לאחר מכן ייצא מכרז, כשהשאיפה היא לחנוך את המגרש בעונת המשחקים של 2019-2020.
חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הספורט, יוסי פורטל, הודה לברדה על היוזמה להקמת אצטדיון כדורגל חדש, בעיקר לנוכח העובדה שכל הערים מסביב - עפולה, נצרת, נצרת עילית - התחדשו כבר מזמן במתקני כדורגל חדשים ומודרניים, ואילו מגדל העמק נשארה מאחור עם מתקן ישן שכבר אינו ראוי לימים אלה.
2 צפייה בגלריה
(הדמיה באדיבות עיריית מגדל העמק)
(הדמיה באדיבות עיריית מגדל העמק)
(הדמיה באדיבות עיריית מגדל העמק)
ראש העירייה ברדה מסר כי קיבל החלטה שהמגרש הישן, שנמצא בחלק הדרומי של העיר באזור התעשייה, לא ייהרס לטובת מיזמי נדל"ן כאלה ואחרים, אלא יישאר כדי לשמש כמתקן אימונים. בכדורגל בעיר מרוצים מההחלטה הזו שמשמעותה מתקן נוסף שבו יכולה להתקיים פעילות, בעיקר עבור מחלקת הנוער.
יש לציין כי לאחרונה השקיעה העירייה לא מעט כספים במתקני ספורט: מיליוני שקלים הושקעו בשדרוג אולמות הכדורסל ב'יערת העמק' ובמתנ"סון, בהקמת מגרש כדורגל סינתטי במגרש שבין בתי הספר 'נופים' ו'יערת העמק' ובבניית מסלול אתלטיקה בבית הספר 'אורט רוגוזין'. כמו כן יושקעו כ-6.5 מיליון שקלים בהקמת אולם ספורט חדש בבית הספר 'אורט רוגוזין'.
"העיר הולכת להתרחב ולגדול בשנים הקרובות ל־50 אלף תושבים ולכן היא בשלה לכך שתהיה לה קבוצה בליגה הלאומית, אבל לפני כן צריך שיהיו לכך תשתיות מתאימות ובראש ובראשונה אצטדיון ראוי לליגה הזו", אמר ראש העיר ברדה, "הבהרתי לא אחת שאין טעם להשקיע בעליית ליגה בעת הזו, כל זמן שאין אצטדיון. אני לא רואה מצב שצריך לנסוע לנתניה או לעפולה כדי לשחק כדורגל".