השם החם בימים האחרונים בליגת העל הוא החלוץ הצעיר של הפועל נוף הגליל סתיו נחמני, שאחרי שלושה משחקי ליגה הוא כבר עם שני שערים, יכולת אישית וקבוצתית. איך אומרים במקומותינו - הילד שהגיע מהכרמל עונה על הציפיות ממנו. לפחות בינתיים.
3 צפייה בגלריה
סתיו נחמני חוגג
סתיו נחמני חוגג
סתיו נחמני חוגג
(צילום: גיל נחושתן)
למה נחמני הגיע דווקא לנוף הגליל? האמת היא שמכבי חיפה רצתה שישחק העונה בפרויקט שלה בהפועל עפולה, אך נחמני התעקש כי הוא יכול להשתלב בקבוצה בליגת העל. חיפה המשיכה לסמן לו את הדרך לבירת העמק ולליגה הלאומית, אבל החלוץ הצעיר המשיך להתעקש. חיפה לבסוף ויתרה, הציעה אותו לנוף הגליל והמאמן ירון הוכנבוים מייד נתן אור ירוק לגיל ברעם ושרון סויסה להחתים אותו.
המספרים מדברים בעד עצמם? נחמני הוא סקורר מוכשר מאוד ועל כך יעידו שלוש העונות האחרונות שלו כשחקן קבוצת הנוער של מכבי חיפה. בראשונה כבש 26 שערים (שיחק באותה עונה גם עם קבוצת נערים א' של חיפה), בשנייה כבש 18 שערים ובשלישית 14 שערים. בקיצור - מכונת שערים.
3 צפייה בגלריה
ירון הוכנבוים וסתיו נחמני
ירון הוכנבוים וסתיו נחמני
נחמני עם המאמן ירון הוכנבוים
(צילום: שרון צור)
למה הוא קיבל קרדיט בהרכב לפני הזרים והחלוצים הוותיקים? המאמן ירון הוכנבוים ראה אותו לפני כשנתיים במשחק של קבוצת הנוער של מכבי חיפה והתרשם. נחמני הוא חלוץ 9 קלאסי כמו שהוכנבוים אוהב ובאימונים הוא הוכיח כי יש לו את כל האיכויות לפתוח בהרכב של הקבוצה. הוכנבוים החליט לקחת את נחמני כפרויקט ונתן לו את הקרדיט.
מה אומרים עליו בנוף הגליל? הדבר הראשון שאנשי הקבוצה אומרים עליו הוא שמדובר בשחקן צעיר שרעב להצליח ושיש לו אישיות טובה. אחר כך באים המחמאות על היכולות המקצועיות שלו - טכני, בעל מיקום טוב ברחבת היריבה, מסוכן מאוד, אוהב לעבוד קשה, בעל תנועה לעומק ברמה הגבוהה ביותר, מוסר טוב, עושה הגנה ועם חדות מול שער היריבה.
למה הוא רץ לחבק את עוזר המאמן חי אבייב אחרי שכבש נגד אשדוד? מסתבר שבין השניים התפתחה מערכת יחסים קרובה מאוד. נחמני ואבייב מבלים לא מעט שעות ביחד בניתוח מהלכים, שיחות מנטליות ועבודת אקסטרה באימונים.
3 צפייה בגלריה
סתיו נחמני כשחקן מכבי חיפה
סתיו נחמני כשחקן מכבי חיפה
נחמני כשחקן מכבי חיפה
(צילום: יאיר שגיא)
את מי נחמני מזכיר? יש כאלה שמשוכנעים שנחמני יעשה בנוף הגליל את הפריצה הגדולה שלו כמו שאיתי שכטר עשה בעונת 2004/2005. אחרים אומרים שיש לו את המאפיינים של ערן זהבי.
מה חושב עליו המאמן ירון הוכנבוים? "שחקן מוכשר מאוד", אמר הוכנבוים, "סתיו יודע לכבוש שערים. יש לו מיקום טוב ברחבה. הוא עושה גם הגנה. רצה מאוד לשחק בליגת העל. צריך רק לזכור שהוא צעיר מאוד. זו עונה ראשונה שלו כשחקן בוגרים מן המניין. הוא היה יכול לשחק עוד עונה כחריג בנוער. שמח בשבילו. מאחל לו שימשיך להצליח".
השורה התחתונה? לאור כל זאת פתיחת העונה הטובה של נחמני לא צריכה להפתיע אף אחד. פשוט יש לו את זה.