דקה אחרי שריקת הסיום במשחק פתיחת העונה של הפועל נוף הגליל יכול היה לשחרר גיל ברעם (54), המנכ"ל של הקבוצה ב-13 השנים האחרונות, אנחת רווחה. קטנה. לא שחרור מלא. בכל זאת, תיקו מאופס בין העולה השנייה לליגת העל, הוא לא סיבה טובה לאושר.
2 צפייה בגלריה
המנכ"ל גיל ברעם
המנכ"ל גיל ברעם
המנכ"ל גיל ברעם
(צילום: שרון צור)
ברעם: "אני מרוצה מהנקודה שהשגנו, אבל ממש לא מרוצה עדיין מהיכולת של השחקנים. הסגל עדיין לא הושלם. אני מקווה שכל הפצועים יחלימו. בסך הכל אני מרוצה מהקבוצה ומאמין בה. זה ייקח זמן לחבר את כל השחקנים וברור לנו שעומדת להיות לנו עונה קשה, אבל אני אופטימי".
אתה אומר שהסגל עדיין לא מושלם. אתם מתכוונים לצרף עוד שחקנים?
"האמת שבגלל הקורונה דברים התעכבו. היינו מאוד נקודתיים כי לא יכלנו לעשות טעויות מבחינה תקציבית אז זה לקח זמן להחתים עם שחקנים וכל התהליך הזה נמשך זמן רב. יש לנו 11 יום להשלים את הרכבת הסגל, אנחנו קבוצה קטנה וצריכים להמתין לשחקנים שנופלים מקבוצות גדולות".
יש מצב ששם גדול ינחת בקבוצה?
"רצינו, אבל שם גדול ממש זה לא בקליבר שלנו, התקציב שלנו לא בנוי לכך".
לאורך כל הקיץ ותקופת ההכנות לליגת העל לא הסתירו בנוף הגליל את חששם כי התקציב שעומד לרשותם לא יצליח להתחרות בתקציבי עתק של אריות הליגה. ברעם, כנראה אחרי הסערות הגדולות, משלים עם מה שיש: "במסגרת התקציב שעומד לרשותנו הבאנו את השחקנים הכי טובים. בנינו תקציב הגיוני ושפוי שאמור להספיק לנו העונה".
2 צפייה בגלריה
המאמן ירון הוכנבוים
המאמן ירון הוכנבוים
המאמן ירון הוכנבוים
(צילום: שרון צור)
המאמן ירון הוכנבוים הוא המאמן שרצית לראות על הקווים? היו לכם תקוות להביא מישהו מהמאמנים הגדולים בליגה?
"רציתי לראות רק את ירון הוכנבוים. התפקיד הזה מגיע לו ומתאים לו. הוא העלה אותנו לליגת העל ובעבר העלה שתי קבוצות לליגה הלאומית. אני אוהב המשכיות וירון על הקווים זה ההמשך הנכון לקבוצה".
"אולי נהיה הפתעת העונה"
המשחק בין נוף הגליל להפועל ירושלים התקיים באצטדיון גרין החדש בנוף הגליל. האצטדיון הזה הוא אחת הסיבות שברעם חושב שבגללן הקבוצה שלו יכולה לשרוד בליגת העל יותר מעונה אחת. אחרי כן הוא מפרט את הסיבות הנוספות שלדעתו ישאירו אותם בליגה הבכירה.
"יש בקבוצה אנשים מדהימים ומרקם היחסים ביניהם הוא מצוין", אמר ברעם, "יש שחקנים ותיקים מצוינים וצעירים עם הרבה פוטנציאל. הם משתפים פעולה נהדר. אנחנו מקבלים תמיכה ומעטפת מראש העיר רונן פלוט ומהמערכת העירונית בכלל ואני לא רואה שום סיבה מדוע לא נצליח לתקוע יתד בליגת העל. אולי גם נהיה הפתעת העונה. אני גם רוצה לציין שאנחנו בונים מתקן חדש למחלקת הנוער ואין לי ספק שנתחיל לקטוף פירות גם שם".
או.קיי, אתם הפתעת העונה, אבל מי תיקח את האליפות?
(צוחק) "נכון להיום זו מכבי חיפה. גם הפועל באר שבע היא קבוצה חזקה מאוד, אבל מכבי חיפה חזקה יותר".
נחזור לנוף הגליל. מי לדעתך יהיה השחקן שיפרוץ ויבלוט העונה?
"סתיו נחמני. אני רואה אצלו ניצוצות של שחקן כדורגל מאוד איכותי. גם עודד צ'וקול הוא כישרון גדול מאוד. אני מאמין בהם".
עד פתיחת העונה נמכרו 300 מנויים לנוף הגליל. ברעם לא מסתיר את מורת רוחו מכך. "אני מאוכזב מהנוכחות הדלה ביציעים. הייתי רוצה לראות בכל משחק ביתי לפחות 1200 אוהדים. זה הבסיס. אני מצפה שהמספר הזה עוד יגדל. יחד עם זה, אני לא שוכח שאנחנו בשנת קורונה ואנשים מאוד חוששים להגיע למגרשים ולהתקהל".