הפועל עפולה תתייצב מחר (חמישי) למשחקה האחרון בעונה זו נגד הפועל נוף הגליל כשהיא לא באמת יודעת מה יעלה בגורלה בתום 90 הדקות. כזכור, עפולה הודיעה תחילה כי לא תעלה למשחק מחר בטענה לחוסר ספורטיביות אך לאחר שמנהלת הליגה לא קיבלה את בקשתה החליטו במועדון בכל זאת להופיע למשחק וכעת רק נותר לחבורה של המאמן שלומי דורה לקוות להשלים את המשימה מחר ולנצח את נוף הגליל בכדי להשאיר לעצמם סיכוי אמיתי להגיע למבחנים מול הפועל מרמורק.
2 צפייה בגלריה
שלומי דורה
שלומי דורה
שלומי דורה
(צילום: שרון צור)
"אני לא אחראי למה שקורה מאחורי הקלעים. סך הכל אני חלק מהמועדון ואם יגידו לי שעולים לשחק אז נעלה ואם לא אז לא", אמר דורה על רעשי הרקע מסביב והוסיף: "עשינו הכנה רגילה, התאמנו חזק והכנו את השחקנים בצורה המנטאלית והפיזית הכי טובה שאפשר, בתקווה שנגיע מחר ל-90 הדקות הגורליות האלו וננצח".
באופן אישי אתה חושב שכן היה נכון לדחות את המשחק?
"ברור שיכלו להפעיל את חוק ההיגיון פה ולדחות את המשחק. מדובר על שתי קבוצות שמעורבות ישירות על המקום האחרון שמוביל למבחנים ולא צריך לדחות את כל הליגה. אבל כמו שקיבלנו הודעות לחזור ולשחק בכל מחיר, אפילו שקצב המשחקים האינטנסיבי פוגע בבריאות השחקנים והם נפצעים, אז לא היה לי ספק שגם עכשיו לא ידחו אף משחק וימשיכו עם הקו של לגמור את העונה כמה שיותר מהר".
2 צפייה בגלריה
שלומי דורה
שלומי דורה
דורה. "זה כבר לא בידיים שלנו"
(צילום: שרון צור)
לא מעט פעמים עפולה הגיעה העונה למאני טיים ובעטה בדלי, אבל כל מי שקשור למועדון מבירת העמק יודע, שמחר אין מקום לטעויות - רק ניצחון. אולי דווקא העובדה שהשחקנים לא צריכים להאזין למה שמתרחש במגרש המקביל יוריד הפעם את הלחץ ויגרום להם עלות משוחררים למגרש, כמו בשלושת המשחקים האחרונים.
על הסיטואציה הזו אמר דורה: "אחרי ההפסד ללוד שלא היה מחויב למציאות הגענו למשחק מול אשקלון בידיעה שזה הסיכוי האחרון שלנו. אומנם הרבה הספידו אותנו אחרי ההפסד ללוד אבל אמרתי לשחקנים שאין סיכוי שאחי נצרת לא ינצחו את לוד כי ראיתי אותם גמורים פיזית אחרי המשחק נגדנו. אז כן ידעתי שיש סיכוי לצמצם שוב את הפער ל-5 נקודות ולשמחתי המשכנו את המגמה גם נגד אום אל פאחם ופתח תקווה ונקווה מחר להשיג עוד ניצחון. אומנם זה כבר לא בידיים שלנו ועכשיו אנחנו תלויים בחסדים של קבוצות אחרות, אבל אני מאמין שאם זה צריך להיות שלנו זה יהיה ואם לא עפולה תשלם ביוקר על כל הטעויות שנעשו פה בתחילת העונה".
אתה חושב שניצחון מחר יספיק לכם להגיע למבחנים?
"אני מאמין שאם ננצח מחר ונפתח פער של ארבע נקודות זה אולי בסופו של דבר יעשה איתנו צדק ואנחנו כן נצליח להגיע למבחנים".
אין זה סוד שלעפולה מחר מצפה משוכה לא קלה נגד נוף הגליל. אומנם האדומים מההר סיימו כבר את חלקם בליגה העונה, אבל לעומת יריבתה של עפולה לתחתית, בני לוד שנותר לה לשחק מול הפועל אשקלון שכבר איבדה את סיכוייה להישאר בליגה והפועל פתח תקווה שהודיעה אתמול כי שחררה 7 שחקנים מהסגל שלה, הכחולים מקבלים יריבה שלא תבוא להעביר את הזמן, אלא תבוא בכדי 'לסגור חשבון' על אירועי העונה שעברה.
"אני שומע בתקשורת ומאנשים שקרובים לשני המועדונים על הפיקנטיות של המשחק, אבל אני לא מתעסק בזה. אני לא חלק מזה ולא הייתי חלק מזה. אני מתעסק נטו במשחק עצמו ולהכין את הקבוצה שלי בצורה הכי טובה שיש", אמר דורה ודואג לצנן את האווירה סביב המשחק הטעון. על היריבה הוא מוסיף: "אני בחיים לא התכוננתי למשחק מול קבוצה שמגיעה בלי עניין. תמיד התכוננתי בצורה הכי טובה שיכולה להיות. אוי ואבוי אם הם היו באים להעביר את הזמן. טוב לנו שהם באים בצורה כזו, זה הכי ספורטיבי והכי נכון. אנחנו לא מחפשים טובות מאף אחד".
אז אם אתם מנצחים מחר אתה חוגג או לא חוגג?
"אני לא יכול לחגוג. גם אם נעלה למבחנים יש עוד משחק לעבור. החגיגה היחידה תהיה רק אם נגיע למבחנים ונעבור אותם".