היום, ה-19 במאי, מלאו שלוש שנים לנס הגדול שקרה להפועל נוף הגליל, בטח בעשור האחרון. נס שזכה לכינוי 'נס עפולה', שכן בזכות היריבה הגדולה הפועל עפולה, לא ירדה הקבוצה לליגה א'.
4 צפייה בגלריה
השחקנים לא עמדו בלחץ
השחקנים לא עמדו בלחץ
השחקנים לא עמדו בלחץ
(צילום ארכיון: שרון צור)
תקציר האירוע: מחזור 37, המחזור האחרון של הפלייאוף התחתון בעונת 16/17. נוף הגליל, אז נצרת עילית, מארחת ב'גרין' את עירוני ראשל"צ במשחק שבו אסור לה להפסיד וזאת כדי להבטיח את מקומה במקום ה-14 המוביל למבחני ההישרדות נגד הירידה מול נציגה מליגה א' (הפועל כפר קאסם). במקביל למשחק הזה התקיים ב'טדי' משחק קריטי עבור נוף הגליל - הפועל ירושלים, שבמקום ה-15, אירחה את הפועל עפולה, שכבר הבטיחה את הישארותה בליגה. הפער בין נוף הגליל לירושלים היה רק שתי נקודות. כלומר, אם נוף הגליל מפסידה וירושלים מנצחת את עפולה, נוף הגליל יורדת לליגה א'.
4 צפייה בגלריה
עונה קשה
עונה קשה
הייאוש השתלט מהר מאוד
(צילום ארכיון: שרון צור)
התחזית השחורה, לצער כולם, התממשה. שחקני נוף הגליל לא עמדו בלחץ וכבר בשלב מוקדם פיגרו בתוצאה 0:1 לראשל"צ. היכולת שהציגו שחקני נוף הגליל היתה כל כך חלשה שלכולם היה ברור בשלב מסוים שהישועה לא תגיע מ'גרין' אלא מ'טדי'. עפולה שהיתה מודעת לתוצאה ב'גרין' הציגה משחק טוב, נלחמה, כשהשוער המחליף גל ברזאני מככב בין הקורות. שער אחד של ירושלים ונוף הגליל יורדת לליגה א', אבל עפולה לא הפסיקה להלחם.
4 צפייה בגלריה
גיל ברעם
גיל ברעם
המנכ"ל גיל ברעם. עבר עונה קשה
(צילום ארכיון: שרון צור)
ראשל"צ עלתה ל-0:2 וב'גרין' הפסיקו להסתכל על המשחק. כולם התחברו לתכנית ה'יציע הצפוני' ברדיו קול רגע והתפללו שעפולה תציל את נוף הגליל מירידת ליגה. את המשחק עבור 'היציע הצפוני' שידר מנהל אגף הספורט ברשת 'שחקים' בעפולה היום, שלומי אלבז, אז עיתונאי ושדרן.
דקות ארוכות ומורטות עצבים עברו על אוהדי נוף הגליל עד שאלבז פרץ לשידור והדים את 'גרין': 'עפולה בהזדמנות להפתיע את ירושלים, אוגו באחד על אחד, שלושה מול השוער, אוגו, אוגו מה הוא עושה... שעררררררררר. לעיר נצרת עילית יש נשיא חדש וקוראים לו אוגו'. צמרמורות וצהלות שמחה ב'גרין'. עפולה, כן דווקא עפולה, היריבה הגדולה משאירה את נוף הגליל בליגה הלאומית.
4 צפייה בגלריה
שלומי אלבז
שלומי אלבז
שלומי אלבז
(צילום: שרון צור)
שריקת סיום ב'טדי'. עפולה ניצחה, ירושלים ירדה לליגה א' ונוף הגליל קיבלה הזדמנות להישאר דרך המבחנים ואכן עשתה זאת. למכבי תל אביב בכדורסל היה את 'נס בדאלונה' ו'נס מילאנו'. לנוף הגליל היה את 'נס עפולה'.
"בטח שאני זוכר את המשחק הזה", אמר היום אלבז לאתר 'מיינט העמק', "עוברת בי עכשיו צמרמורת כשאני נזכר במשחק ובשידור. זה היה רגע מרגש. שמחתי שנוף הגליל נשארה בליגה. צר לי שהיום יש אנשים בנוף הגליל ששכחו את הנס הזה מהר מאוד וזוכרים יותר את תוצאת המשחק נגד כפר סבא בעונה שעברה. רק בזכות הפועל עפולה הפועל נוף הגליל משחקת היום בליגה הלאומית. אני לא מבין למה בנוף הגליל מתעסקים היום בנקמה".