מנכ"ל הפועל גליל עליון בכדורסל לשעבר וזוכה הריאליטי 'המרוץ למיליון', רז גל בן ה-37 מקיבוץ עמיר, משנה כיוון בחיים. בקרוב הוא יעזוב עם משפחתו את הארץ ויעשה רילוקיישן לבוסטון בארה"ב.
2 צפייה בגלריה
רז גל. פינה חמה לקבוצת הכדורסל
רז גל. פינה חמה לקבוצת הכדורסל
רז גל. פינה חמה לקבוצת הכדורסל
( אביהו שפירא)
גל, הבן של האחד והיחיד עמית גל, הצטרף להפועל גליל עליון המתחדשת לפני כ-13 שנה והביא עימו רוח רעננה. הוא הדביק את כולם בשאיפה למצוינות ולווינריות, בדיוק כמו אבא שלו. הוא היה שותף למסע של הקבוצה מליגה א' ועד הליגה הלאומית. לצד העיסוק כיו"ר הגליל הוא למד משפטים והחל לעבוד במשרד עו"ד גייר\זיסמן, שמייצג שחקני כדורסל ופציעות ספורט.

מיזם עסקי

העיסוק התובעני כעורך דין גרם לו לפרוש מתפקידו כיו"ר הקבוצה ולצד זה להקים סוכנות שחקנים שייצגה שמות כמו דגן יבזורי, ליאור אליהו וגוני יזרעאלי. כיום מייצגת הסוכנות מעל ל-40 שחקנים וביניהם ג'ון דיבורתולמאו קפטן מכבי ת"א, טי ג'י ליף הבן של ברד ליף שמשחק באוקולהומה סיטי, ווילי וורקמן, כוכב הפועל חולון, שלימים הפך לגיסו של גל – הוא התחתן עם אחותו רייצ'ל, אמריקאית יהודייה ולשניים ילדה בת שנתיים בשם רפאל ותינוק בן שלושה חודשים בשם ריו.
את חייו חילק בין המרכז והגליל, אבל עכשיו הוא בדרך לפרוש כנפיים ולעזוב את ישראל לבוסטון למייזם ענק: גידול ומכירת קנביס. במידה והמיזם יצליח יש לו הבטחה ברורה: "ארכוש את הפועל גליל עליון".
איך כל זה קרה. פתאום בוסטון.
"לפני שנתיים פנו אלי שני חברים מהצפון, עדי נגלי מכפר גלעדי, הבעלים של חברת קנביס במדינת מיין שבארה"ב, ואיתמר אלפרט מקיבוץ עמיר שהוא בעלים של חברת יהלומים בניו יורק. הם רצו שאעזור להם להוציא רישיון למכירת קנביס בבוסטון.
"אמא של אשתי שופטת בבית משפט בארה"ב אז סייעתי להם. אני, אשתי והילדים עוברים למכור קנביס בחנות מאושרת באופן חוקי, זה מיזם עסקי שאני פותח עם בית קפה צמוד ביחד עם השותפים האלה. אנחנו הקיבוצניקים מקימים עסק ענק בארה"ב. זה מיזם מאוד רציני, חוות גידול, חנות ובית קפה. הכל ביחד. משהו מטורף".
זה אומר שאתה עוזב את הכדורסל?
"ממש לא, אני נשאר בכדורסל, הסוכנות שחקנים נשארת ואני הולך לעשות את קו ת"א בוסטון לא מעט, הסוכנות רק תיגדל ואני הולך להתמקד בשחקנים בכירים. אפתח את הסוכנות עם שחקנים מארה"ב".
אתה הולך לעשות כסף או לדאוג שלאנשים יהיה קל יותר עם הסבל?
"המיזם הזה הוא עבור בריאותם של חולים וזה גם עסק כלכלי לכל דבר. אנחנו נהיה בין החנויות הראשונות בארה"ב. זו תהיה חנות בוטיק איכותית. נביא סחורה איכותית וטובה כדי שאנשים עם בעיות ידעו שהם מקבלים מוצר איכותי".
עד כמה קשה לעזוב את הגליל?
"החלטה מאוד קשה. אני מאוד אוהב את ישראל ואת הגליל. אני בדיוק בונה גם בית פה. בלב ובנפש אישאר תמיד קיבוצניק, אבל עוד אחזור".

אוהד שרוף של הגליל

הרבה זמן חלף מאז עזב את תפקיד מנכ"ל הגליל, אבל לרגע הוא לא הפסיק לעקוב אחרי תוצאות הקבוצה. עזיבתו, לדעת רבים, היתה סוג של החמצה כי עם אופיו הווינרי סביר להניח שהקבוצה כבר הייתה חוזרת מזמן לליגת העל ולא נתקעת שנים בליגה הלאומית.
2 צפייה בגלריה
האבא עמית. חוויה מחברת
האבא עמית. חוויה מחברת
האבא עמית. חוויה מחברת
(קובי קואנקס)
"עזבתי כי כשהתחלתי לעבוד במשרד עו"ד שמייצג שחקנים ועוסק בתביעות ספורט זה הפך לניגוד עניינים, לא יכלותי להמשיך בתפקיד. במקביל השאיפות שלי ושל שאר חברי ההנהלה היו שונות. אני רציתי שנגיע לליגת העל, אבל בזמנו הם חיפשו בעיקר להעביר את הזמן ולעשות קבוצה קהילתית וזה פחות עניין אותי", סיפר.
הקבוצה הזו תגיע לדעתך בקרוב לליגת העל?
"בוודאות. אני חושב שיש סיכוי גדול עוד העונה. 7 שחקנים כולל המאמן הם מיוצגים שלי בסוכנות ואני מרגיש חלק נכבד בעונה הזו. אעזור לקבוצה בכל דרך אפשרית לעלות ליגה, כולל להביא לה שחקנים בכירים שיוכלו לעזור לה במטרות.
"אני מקווה שהשנה יצליחו לעשות את זה. במידה והמיזם יצליח לי ולשותפים שלי יש מטרה - לרכוש או לתמוך בקבוצה. אני והשותפים שלי גדלנו במחלקת הנוער של גליל עליון ויש לנו פינה חמה בלב ונשמח לעזור לה כלכלית ואולי לרכוש אותה".
עד כמה אתה עוקב אחרי הקבוצה?
"אני מגיע עם הילדה שלי לשני אימונים בשבוע ולכל המשחקים. מאוד אשמח שהקבוצה תצליח. אני אוהד נלהב, סוכן שחקנים של הקבוצה ומייסדה בעניין הנוכחי. אני האוהד הכי שרוף שלה, רק שהקבוצה תעלה ליגה ארגיש סגירת מעגל".
מה אתה חושב על אבישי גורדון שמונה למאמן גלבוע/גליל?
"אבישי הוא אחד הסמלים הכי גדולים של הגליל. הוא היה מיוצג שלי בסוכנות כמאמן, העזיבה שלו עשתה טוב לשני הצדדים כי שני הצדדים הגיעו למיצוי. הוא אחד המאמנים הכי מבטיחים בכדורסל הישראלי ומאחל לו הצלחה בגלבוע. הוא מתאים לה כמו כפפה ליד. חיים אוחיון מכיר אותו נהדר. הם מתאימים".
מה שלום עמית גל הגדול? עד כמה הכדורסל חסר לו?
"אבא שלי עוזר לקבוצה לגייס ספונסרים והוא גם יועץ מקצועי. ביום שהוא יצא מזה, זה ממש יחסר לו. היום הוא נמצא ליד, אבל שהוא יעזוב לגמרי זה יהיה קשה. הכדורסל זה מפעל חייו".
זה חיסרון לגליל העובדה שאבא שלך לא בקבוצה?
"כבודו במקומו מונח. כל קבוצה במדינה תשמח ליהנות משרותיו והידע הרב שלו בכדורסל. אם הגליל תעלה לליגת העל וירצו להצליח הם יהיו חייבים את עמית גל".

יחזרו למרוץ למיליון

כמובן שאי אפשר בלי לשאול את גל על החוויה ההיא בריאליטי המצליח 'המרוץ למיליון', בו הוא ואביו זכו במקום הראשון. "זו היתה החוויה הכי גדולה שהייתה לי בחיים", הוא מודה, "זו הייתה חוויה מחברת עם אבא וגם אתגר ספורטיבי, תחרותי וטלוויזיוני מטורף. הכסף הלך כולו לאבא. לא יודע מה הוא עשה איתו".
הציעו לך לעשות עוד ריאליטי?
"רצו שאשתתף בהישרדות, אבל לא נראה לי שזה ריאליטי שיוצאים בו טוב. הוא בעיניי פחות תחרותי מהמרוץ למיליון. יש דיבור שאולי יעשו עונת 'אלוף האלופים' של המרוץ למיליון. אז ברור שאני ואבא נלך ונתמודד עוד פעם".
עוד זוכרים אותך ברחוב מהתוכנית הזו?
"ברור, למרות שזה היה לפני חמש שנים. מי שראה את התוכנית קשה לו לשכוח את רז ועמית. בצפון זוכרים יותר".