חלוץ עירוני צפת מליגה ב' שלומי אביסידריס (31) סומן בצעירותו במחלקת הנוער של הפועל קרית שמונה כעילוי. כשחקן כישרוני מאוד, כזה שצומח פעם בדור, שהדרך להצלחה ולפסגת הכדורגל סלולה.
2 צפייה בגלריה
שלומי אביסידריס
שלומי אביסידריס
שלומי אביסידריס
(צילום: אפי שריר)
הוא עלה עם קבוצת הנוער לראשונה לליגת העל לנוער וכבש שער בכורה בקבוצה הבוגרת בליגת העל עוד בטרם מלאו לו 19. אך הקריירה לא התפתחה כפי שכולם ציפו או העריכו. מה שכן, כל מי שמכיר את הכישרון שלו טוען שהיום הוא היה צריך להיות שחקן מוביל בליגת העל ולא שחקן מוביל בליגה ב'.

"לא הייתה לי יד מכוונת"

הקריירה של אביסדריס התחילה טוב ופתאום, משום מקום, היא קיבלה תפנית מפתיעה. אביסידריס החל לספק כותרות שליליות במדורי הפלילים ולא לככב כשחקן מוכשר באתרי ועיתוני הספורט. בתחילת 2008 נעצר אביסידריס בחשד להשתייכות לכנופיה בצפון שעסקה בסחר בסמים ונשפט למספר חודשי עבודות שירות אותם לא מילא, ולכן נשלח לתקופת מאסר. בספטמבר 2010 נעצר בשנית בחשד לסחר בסמים ושוחרר. לקראת סיום עונת 2010/2011 הסתבך אביסידריס בפלילים בפעם השלישית לאחר שתקף עיתונאי בביתו ונעצר שוב. אחרי המקרה הזה החליט הבעלים של קרית שמונה איזי שירצקי לשחרר את שחקן הבית האהוב עליו ואביסידריס יצא לדרך חדשה.
מאז שעזב את קרית שמונה אביסידריס נדד בלא מעט מועדונים ביניהם בית"ר ירושלים, הפועל רעננה, בני יהודה וראשל"צ. עם הזמן הוא גם הפסיק להיות מבוקש בשתי הליגות הבכירות וכך מצא את עצמו הכישרון הגדול נודד בין קבוצות בליגות הנמוכות.
היום כאמור משחק אביסידריס בעירוני צפת מליגה ב'. בעונה שעברה הוא הוביל את הקבוצה לעלייה והעונה הוא ינסה להוביל אותה לעלייה לליגה א'. הוא כבר אבא, ומאז מעידים חבריו הוא שינה גישה בחיים והיום הוא מרוכז בכדורגל ובחיי המשפחה.
"החלום הגדול שלי לראות את הבן שלי גדל ומגשים את החלומות שלו. אם הוא ילך לכדורגל זה יהיה עבורי חלומי כי לו תהיה יד מכוונת"
אחרי שתיקה ארוכה אביסידריס החליט לדבר. לשתף מהעבר עליו בשנים האחרונות ואיך הקריירה שלו לא התפתחה כמו שכולם ציפו
שלומי עם יד על הלב אתה לא מרגיש שפספסת הרבה מאוד בקרירה שלך?
"אין ספק. אני מרגיש שפספסתי הרבה מאוד, אבל זה הכדורגל ואלה החיים. אני לא מסתכל מה יכולתי להשיג או מה יכולתי להיות, אלה החיים ולמקום הזה הם הובילו אותי. אולי יכולתי להיות שחקן בחו"ל, אולי בקבוצה גדולה ועם תארים וכו', אין ספק שאני מרגיש פספוס".
איזי שירצקי אהב אותך מאוד, מרגיש שאכזבת אותו?
"עברו הרבה שנים, אני לא מרגיש שאכזבתי אותו כי גם לא נתנו לי אפשרות לחזור ולהוכיח את עצמי. גם כשיצאתי מחוץ לעיר אף פעם לא הייתה לי דלת חזרה לקרית שמונה".
אתה חושב שמבחינת יכולת אתה יכול להיות שחקן בליגת העל גם כיום?
"מבחינת יכולת ברור שאני שווה ליגת העל, גם שחקנים ששיחקתי איתם לפני שנתיים-שלוש הם בקבוצות גדולות. היום זה לא רק יכולת, זה יותר קשרים ולא כישורים. עצוב שככה הכדורגל שלנו היום".
אולי הסיבה לכל ההסתבכויות שלך זה לא היה מי שיכוון אותך?
"לא הייתה לי יד מכוונת בקריירה. גדלתי בשכונה לא טובה ובסביבה לא טובה. היו הרבה שטויות מסביב. סממנים לא טובים. כדי להצליח חייב יד מכוונת".
אם אני מחזיר אותך 13 שנים אחורה, אתה בחיים לא מסתבך עם פרשיות כמו הסמים והתקיפה?
"ברור שלא הייתי מסתבך בזה שוב, ולא הייתי נכנס לעולם הזה, אבל אני מעדיף להאמין היום שזה התיקון שלי. אם זה לא היה קורה, אולי הייתי צריך להתמודד עם משהו אחר, לאחד קורה משהו במשפחה, לאחד פציעה קשה, לי לצערי קרה מה שקרה".

"יש לי עוד מטרות ושאיפות"

בשנים האחרונות אביסידריס נחשב לכוכב בליגות הנמוכות בצפון. ביצועיו במגרשים מעידים על הכישרון הגדול מצד אחד ועל הפספוס הגדול עוד יותר מצד שני. אין ספק שגם היום, בגיל 31, אם התאמות כאלה ואחרות מבחינת כושר גופני הוא בהחלט יכול להשתלב במספר קבוצות בליגת העל או לפחות בכל קבוצה בליגה הלאומית.
2 צפייה בגלריה
שלומי אביסידריס
שלומי אביסידריס
אביסידריס במדי בית"ר ירושלים
(צילום: טל שחר)
אתה מבין כמה כישרון ופספוס אתה?
"מבין היטב. אני שומע את זה בכל משחק ובכל אימון מהחברים. כולם מודעים לכישרון שלי".
יש לך עוד מטרות להשיג בכדורגל או שאתה עכשיו מגיע להחתים כרטיס?
"ברור שיש לי עוד מטרות. אני רוצה לעלות עם צפת כמה שיותר גבוה, לעלות עוד ליגה, אני מסתכל רק על הישגים עם צפת. אולי איזי יבוא לראות איזה משחק ואני אצליח לחזור לקרית שמונה. אולי דרך הגביע. הכל אפשרי. יש לי עוד מטרות ושאיפות ואני כאן כדי להצליח ולא להחתים כרטיס".
אתה רואה חברים מהשנתון שלך שנחשבים לאפורים לידך משחקים בליגת העל זה צובט לך בלב?
"עצוב לי. ככה נראה הכדורגל והנבחרת שלנו. לא מי שטוב מתקדם אלה מי שמקושר. יש שחקנים שאין להם מושג ומשחקים בליגת העל".
היום כשאתה כבר אבא מה החלום שלך?
"החלום הגדול שלי לראות את הבן שלי גדל ומגשים את החלומות שלו. אם הוא ילך לכדורגל זה יהיה עבורי חלומי כי לו תהיה יד מכוונת".
מי האיש שהכי השפיע על הקרירה שלך ?
"המאמן רן בן שמעון. הוא המאמן הכי טוב שיש בארץ וזה שהכי השפיע עלי. הוא לימד אותי לשחק כדורגל בנגיעה, לעשות תנועה בלי כדור, לחשוב, הוא גאון כדורגל והמאמן הכי גדול שאימן בקרית שמונה".