לדיא סבע היו את כל הסיבות שבעולם להפוך ולהיות הצל של עצמו. פרשת הפוסט של אשתו שהקימה עליו את רוב אוהדי מכבי חיפה והפכה אותו למושמץ אצל חלק נכבד מחובבי הכדורגל בישראל, היתה אמורה לגרום לו לגשת ליעקב שחר ולהפציר בו שימכור או ישאיל אותו לקבוצה בחו"ל כי באווירה כזו סביבו בכדורגל הישראלי חבל על הזמן שלו ושל מכבי חיפה.
אלא שסבע, וכאן צריך לתת את כל המחמאות למכבי חיפה כמערכת ולברק בכר כמאמן, הוא כנראה הרכש המרשים ביותר שביצעה חיפה בקיץ. בזמן שהירוקים מאבדים נכסים בזה אחר זה, ומתקשים למלא את הבורות שנוצרו בסגל, סבע סוחב את הירוקים על הגב כמעט לבדו והסיבה האמיתית שבגללה היא עוד יכולה לקוות לתת פייט אמיתי למכבי ת"א על תואר האליפות טמונה ביכולת של מספר 10 שלה, שכבר סיפק בשלושה מחזורים שלושה שערים ובישול.

6 צפייה בגלריה
 סבע. ווינר
 סבע. ווינר
סבע. ווינר
( צילום: עוז מועלם )

הבעיה של חיפה היא שסבע הוא כרגע היחיד בהרכב הפותח של בכר שמצוי בכושר שיא. האחרים מתקשים לבוא לידי ביטוי אבל מעבר לזה, קשה לראות במכבי חיפה, אל מול ארסנל הכישרון שיש במכבי ת"א שובר שיויון שאמור לצד סבע, ל"הרוג" משחקים כמו זה מול ריינה השבוע שנגמר בתיקו מאכזב כמעט 12 דקות בתוך תוספת הזמן.
בכר, וזה לזכותו, מנסה בכל הכח להנחית כאן רכש (שני זרים בדרך) שיעשה את ההבדל. הבעיה שלו היא שגם אם הוא יצליח, ייקח לזרים שאמורים לחזק את חיפה זמן להשתלב בסיסטמה הקבוצתית. המדהים הוא שגם אוהדי חיפה, שחלקם עדיין מתקשה "לקבל" בחזרה אל חיקו את סבע, נושא אליו עיניים בידיעה שרק הוא כרגע האיש שמסוגל לספק את הסחורה. עם כל הסלידה מהפוסט המיותר וחצוף של אשתו של סבע, טוב יעשו כדורגלנים צעירים שישאבו ממנו השראה איך לוקחים שני לימונים כמעט רקובים ועושים ממנה לימונדה טעימה.

6 צפייה בגלריה
זהבי. ומה עם הנוכחות שלו?
זהבי. ומה עם הנוכחות שלו?
זהבי. ומה עם הנוכחות שלו?
(צילום: יאיר שגיא )

רואה את הסוף


ההחלטה של מאמן מכבי ת"א ז'רקו לאז'טיץ' לספסל למשך משחק שלם את ערן זהבי מול הפועל ב"ש, הייתה יכולה להיות הגיונית אילו הצהובים כחולים היו מציגים יכולת מרשימה בלי הכוכב הכי גדול שלהם. עם כל הסימפטיה לזהבי, כדורגל הוא לא תעודת ביטוח ומותר לוותר על שירותיו מדי פעם, כי המטרה בסוף היא לזכות באליפות קבוצתית, לא לאפשר לזהבי לנפץ שיאים אישיים.
אלא שדווקא הספסול הזה של זהבי הוכיח עד כמה, גם בגילו המתקדם והרצון של המערכת בקרית שלום לרענן את השורות - המועדון זקוק למספר 7 על המגרש. הפועל באר שבע היתה ראויה לנקודה ויותר במשחק הזה כי היא הגעה לבלומפילד בלי רגשי נחיתות ושחקניה היו ראשונים לכל כדור עד הבעיטה האחרונה, שם כבר החניכים של רן קוז'וק פשוט לא מצאו את הרשת.
זה נובע בין היתר מהעובדה שיש משמעות אדירה לנוכחות של זהבי על המגרש. גם מבלי לספק מספרים (וזהבי הוא מכונה של מספרים) העובדה שחוליית הגנה שלמה צריכה לשים על עין והעובדה שההרתעה של מכבי ת"א היא קודם כל בגלל העובדה שהוא על כר הדשא.
כל אלה נעלמו כלא היו וגרמו לבאר שבע, למרות שהפסידה, להרגיש בבית בבלומפילד וזאת חוץ מהעובדה הרעשנית שעל ראשה היו 25 אלף אוהדי מכבי בלי אף אוהד ב"ש לרפואה (היתה החלטה מסוף העונה שעברה שאוהדי ב"ש לא רשאים להגיע למשחק בבלומפילד).
זהבי לא בגיל והמעמד שבו יעבור בשקט על ספסול מתמשך. אם לאז'טיץ' לא יקרא לו לשיחה בה יבהיר לו היטב את מעמדו החדש, רוח רעה עשויה לשרות בחדר ההלבשה של האלופה.
יש לזהבי עדיין מה לתרום למכבי, בדיוק בגלל הסיבות שמשאירות את כריסטיאנו רונאלדו בנבחרת פורטוגל ואת לוקה מודריץ' בריאל מדריד. כל הסיפור כאן הוא תיאום ציפיות בין זהבי לצוות המקצועי של הקבוצה שלו.

6 צפייה בגלריה
אבו יונס. מה יהיה הסוף?
אבו יונס. מה יהיה הסוף?
אבו יונס. מה יהיה הסוף?
( צילום: שרון צור )

השכונה


בני סכנין לא דאגה לכמות הסדרנים הנדרשת למשחק מול מ.ס אשדוד למרות דרישת המשטרה, דבר שעיכב את כניסת הקהל למשחק בחצי שעה עד שבקבוצה דאגו לכמות הסדרנים הנדרשת.
עזבו רגע את הביקורת בצד, יש כאן פשוט עניין עם גן ילדים. בני סכנין לא עולה חדשה שזה הרגע הגיעה לליגת העל, היא מכירה את החוקים ואת הפרוצדורה אבל לא ברור למה היא מתעקשת ליצור סערה סביב העניין הכי טרוויאלי בעולם - סדרנים.
כך או כך, מינהלת הליגות לכדורגל החליטה לנכות מיידית 50 אלף שקלים מהכספים שמגיעים לבני סכנין – בעקבות האירועים שקדמו למשחק הבית שלה אתמול נגד אשדוד בעכו.
יו"ר המינהלת, ארז כלפון, פרסם מכתב חריף ובו גם הודיע על הפחתה של 250 אלף שקלים על תנאי עד סיום עונת 2025/26 – אם מקרה כזה יחזור על עצמו.
ועכשיו שאלה: מתוך הנחה שמוחמד אבו יונס באמת מנסה לדאוג שבני סכנין תהיה קבוצת ליגת על לגיטימית בכדורגל הישראלי וגם די מצליח עם העפלה לפלייאוף העליון אשתקד וסגל מבטיח העונה, - איך הוא מצליח לחיות בשלום עם העובדה שהאוהדים שלו מתנהגים כמו אויבים בביזוי מתמשך של ההמנון והוא, כבעל הבית, מתנהל לפחות בסיפור הזה של הסדרנים, כמו שכונה?

6 צפייה בגלריה
מכשיר ה־VAR. למה כל כך הרבה זמן?
מכשיר ה־VAR. למה כל כך הרבה זמן?
מכשיר ה־VAR. למה כל כך הרבה זמן?
( צילום: יאיר שגיא )

הולכים למסך


היו במחזור הליגה החולף לא מעט אירועים שהכריחו את ה־VAR להתערב. בבלומפילד נפסלו שני שערים של הפועל ב"ש, בגרין נשרק פנדל בדקה ה-104 לטובת בני ריינה וגם במשחקים של הפועל חיפה מול הפועל ירושלים וסכנין מול אשדוד נרשמו אירועים שנויים במחלוקת.
הבעיה הגדולה היא לא ההחלטה של שופט ללכת למסכים. למעשה, במסגרת החוקים החדשים זוהי חובתו, הגם שיש אירועים ששופט חייב לראות בכוחות עצמו, כמו למשל השער הראשון שנפסל לב"ש אחרי עבירה על שחקן הגנה של מכבי ת"א. אלא הסיפור הוא פרק הזמן הבלתי אפשרי שלוקח לכל שופט בליגת העל שלנו מהרגע בו נקרא למסך ועד הרגע בו הוא מקבל החלטה. נכון, זו סיטואציה לא פשוטה, הדקות הן קריטיות והלחץ הוא עצום, אבל לא הגיוני ששופט יצפה במהלך למעלה מחמש דקות תמימות עד שיגיע לכלל החלטה.
אתה בספק כל כך גדול? תחליט שאין פנדל. אתה לא מסוגל להגיע לכדי מסקנה חד משמעית? תבקש את דעתם של אנשי ה־VAR או הקוונים. המטרה של כניסת ה־VAR לכדורגל היתה ליצור צדק ולמנוע טעויות. אף אחד, כשהגה את הרעיון הזה, לא התכוון לכך שכל משחק ייעצר לבין חמש ל-12 דקות.

קרית שלום או יד אליהו?


לאורך שנות ה-80 וה-90 וגם קצת אחרי, נהוג היה להאשים את מחלקת הכדורסל של מכבי ת"א והעומד בראשה שמעון מזרחי, שהם רוכשים כשרונות ישראליים מכל הבא ליד גם כדי להגדיל את הפערים משאר קבוצות הליגה ולהתחזק, אבל גם כדי שאף אחד לא יקדים אותה בשירותיו של "הדבר הגדול הבא".
אין בזה כל רע. זה יכול להרגיז אם אתם אוהדים של קבוצה אחרת, אבל אלה החיים.

קראו גם:

בשבוע האחרון מנסה קבוצת הכדורגל של מכבי ת"א לשים את ידה על עדי יונה הכישרון הצעיר של בית"ר ירושלים ועל נועם בן הרוש הטאלנט של הפועל חיפה.
מכיוון שגם יואב כץ וגם ברק אברמוב הם לא אנשים חסרי אמצעים, והם מנהלים שני מועדונים מכובדים בכדורגל הישראלי שהכסף שיתקבל עבור הכוכבים שלהם לא יעשה את ההבדל בין הישרדות למאבקי קיום - טוב יעשו גם איש העסקים מוושינגטון וגם איש העסקים מגבעתיים אם יודיעו למיץ' גולדהאר ושות', שמשאים ומתנים כאלה נועדו לקיץ. עכשיו, כשרכבת הליגה יצאה מהתחנה, אין מקום למהפכות.

6 צפייה בגלריה
כהן
כהן
כהן
(צילום מסך: ערוץ הספורט)

אתם אמרתם


"אחרי הגול המדהים של דור תורג'מן היו צריכים להפסיק את המשחק"
שגיא כהן מתפייט על שער הניצחון של מכבי ת"א מול הפועל ב"ש (שער השבת)