לא פחות משש מזרקות יוקמו במהלך שנת 2017 ברחבי עפולה - כולן בעיצוב הנדסי מתוחכם עם פירוטכניקות, משחקי תאורה וסילוני מים, ש'ירקדו' לקצב המוזיקה.
כיכר ראשונה עם מזרקה במודיעין
המזרקה המרכזית והמשמעותית בעפולה תוקם בכיכר פז, הנמצאת על הציר המרכזי בעיר. במזרקה זו יופעלו מופעים אור־קוליים מתוזמנים בליווי תאורה ומוזיקה. המזרקה השנייה בחשיבותה תוקם בכיכר העצמאות, שעוברת בימים אלה מתיחת פנים. שתי מזרקות נוספות יוקמו בכיכר שבצומת הרחובות הבנים והקונגרס הציוני, באזור הכניסה הדרומית לעיר, ומזרקה נוספת בצומת המעונות, בכניסה הצפונית לעיר.
גם השכונות הוותיקות גבעת המורה ועפולה עילית יתהדרו במזרקות. בעפולה עילית תוקם מזרקה בכיכר קפלן, ובגבעת המורה תוקם מזרקה בכיכר ז'בוטינסקי. מהעירייה נמסר כי כל המזרקות ילוו במופעי מים ותאורה וייבנו במהלך שנת 2017. כדי להקים את כל שש המזרקות לקחה העירייה הלוואה בסך 13 מיליון שקל. החברה שזכתה במכרז לתכנון כל שש המזרקות היא חברת 'אשד מזרקות ועיצוב מים' מאשדוד.
"הקמת המזרקות היא חלק ממיתוג העיר", אמר השבוע סגן ראש העירייה משה לוי, "הן יהפכו לגורם משיכה וגם לאתר בילוי. אלה יהיו מזרקות מיוחדות. עפולה היא כבר מזמן לא עיר שנוסעים בה עם סוס ועגלה, וכבר מזמן לא 'החור שבקצה הסרגל'. אנחנו עיר מתקדמת ומובילה באזור".
חבר מועצת העיר מהאופוזיציה, שלום שלמה, תוקף: "בכניסה הדרומית לעיר יש מזרקה שלא עובדת המון זמן. אז למה לקחו הלוואה של 13 מיליון שקל? קודם שיפעילו את המזרקה ההיא. עפולה לא צריכה להקים מזרקות כשהכסף מגיע מהלוואות".
מהעירייה נמסר כי לאחרונה החל ראש העירייה יצחק מירון בדיונים לגבי השימוש שייעשה בבניין המשטרה במרכז העיר, לאחר שיפונה ויעבור לאזור תחנת הרכבת. כידוע, מדובר במצודת טגארט שנבנתה בידי הבריטים, כלומר במבנה לשימור. שתי האפשרויות שהועלו בדיונים בשלב זה הן להקים מעליו מלון בוטיק, או מרכז תקשורת.