הם הכירו לפני יותר מחמש שנים בעת טיסת ארקיע לאילת: מירב, דיילת אוויר, ונתנאל נגר, זמר שהיה בדרכו להופעה. "לא שמעתי עליו קודם", מודה מירב, "אמנם הכרתי את השיר שהוא מזוהה איתו יותר מכול — 'ילדה של אב' — אך לא ידעתי שהוא מבצע את השיר הזה".
3 צפייה בגלריה
מירב ונתי נגר (צילום: ריאן)
מירב ונתי נגר (צילום: ריאן)
מירב ונתי נגר (צילום: ריאן)
לדברי מירב (34), ילידת עפולה, היא לא התאהבה בנתנאל הזמר, אלא בנתי, איש צנוע ועניו, שכולו נתינה, כדבריה. "לא פעם הוא הופיע בלי תמורה באירועים של משפחות קשות יום. עד היום אנשים מתקשרים כדי לומר שלא ישכחו לעולם איך הופיע בפניהם בלי תשלום. לא מכבר הוזמן לשיר באזכרה לפעוטה שנפטרה בגיל ארבע. לבקשת אביה, הוא שר את 'ילדה של אב', כמובן".
הם נישאו עשרה חודשים לאחר היכרותם, והביאו לעולם שני בנים (בני שלוש וחצי ושנתיים וחצי). לנתנאל שתי בנות (26, 24) מנישואיו הקודמים, שהסתיימו 12 שנה קודם לכן. אחרי שנישאו עזבה מירב את ארקיע, והשניים עברו להתגורר בבית קטן בראש העין.
נגר (55) נולד בכפר סבא, כאחד מששת ילדיה של משפחה שומרת מצוות ממוצא תימני. הוא בוגר בית ספר ממלכתי דתי, ועד היום חובש כיפה סרוגה. כבר מגיל צעיר החל לשיר, הופיע בחתונות וניסה לשווא להתקבל ללהקה צבאית. אחרי שחרורו החל בקריירה מוזיקלית במועדונים, בשמחות ובאירועי עובדים, והתפרנס בכבוד.
כך היה עד לפני עשרה חודשים. "עוד לפני כן שמנו לב שהוא מזייף בשירתו, ומעולם הוא לא זייף קודם לכן", אומרת מירב. "אחר כך הוא התלונן על כאבי ראש, גופו החל לנטות שמאלה, ומדי פעם הוא היה מועד. בערב החג השני של פסח, בדרכו לבית הכנסת, הוא מעד והחל לגמגם ולבלוע מילים. חשבנו שעבר אירועי מוחי. במיון עשו לו CT וגילו גוש בגודל שבעה וחצי סנטימטר שצמח באונה הימנית של המוח. הרופאים קבעו שמדובר בסרטן האלים ביותר, במצב מתקדם. כשבישרו לנו על כך, נפלתי על הרצפה ונתי נכנס להלם. הוא הביט בי במין חוסר אונים. כשנרגענו הוא אמר לי: 'מירב, אני בוטח בקדוש ברוך הוא ובטוח שהכול יהיה בסדר'. הוא זה שעודד אותי".
"כבר לא אותו אבא"
יומיים לאחר הגילוי, נתנאל נותח וחלק מהגידול נכרת. חודש לאחר הניתוח הגידול חזר. הרופאים בישרו לו שנותרו לו רק כמה חודשים לחיות, והוא צחק. "תגידו מה שאתם רוצים, אני מאמין בבורא עולם ולא הולך לשום מקום", אמר. הפעם מירב הייתה בהלם, מהתגובה של נתנאל. "כשמבשרים לך דבר כזה אתה מצפה לראות בן-אדם שבור. אני עצמי כבר הייתי מוכנה לבשורה כי העובדת הסוציאלית רמזה עוד קודם לכן, כי מהמחלה הזאת לא נרפאים, וטווח ההישרדות הוא בין שנה לשנה וחצי מיום הגילוי".
3 צפייה בגלריה
מירב ונתי השבוע. "אנחנו מקבלים תמיכה רבה מהמשפחה" (צילום: ריאן)
מירב ונתי השבוע. "אנחנו מקבלים תמיכה רבה מהמשפחה" (צילום: ריאן)
מירב ונתי השבוע. "אנחנו מקבלים תמיכה רבה מהמשפחה" (צילום: ריאן)
כעבור שלושה חודשים התגלה גידול נוסף באונה השמאלית של המוח, השולטת על היכולות הקוגניטיביות, ובהן תפקודי השפה והזיכרון. "כיום הוא שוכח מה נאמר לו ומה הוא אמר, חוזר על עצמו, שואל שוב ושוב את אותה שאלה, ואינו מסוגל לזכור את כתובת ביתו. אולי משום שאינו מודע למצבו, הוא בטוח שאין לו כלום. הוא תמיד שמח, תמיד אופטימי, חדור אמונה חזקה. שוב הוא מעודד אותי".
ואיך את?
"למדתי להתמודד עם המצב ואני כבר פועלת על אוטומט. אני חזקה למדי נפשית ומנטאלית. יש לי רגעי השבירה שלי, אבל אני לא מרשה לעצמי להתפרק בבית, מול נתי והילדים, אלא רק מול אמי ומול חברה טובה שלי. אני צריכה להיות חזקה בשביל שני הילדים ובשביל נתי, שגם הוא כבר סוג של ילד. אני לא נותנת למצב הרוח שלי להשפיע עליהם".
והילדים?
"אף על פי שהם צעירים מאוד, הם מבינים שאבא כבר לא אותו אבא. לפני שאובחנה מחלתו הוא היה אבא פעיל, אבא במשרה מלאה, לקח אותם לגנים, החזיר אותם מהגנים, היה משחק איתם, מטייל איתם. הוא היה המטפל שלהם מרגע שסיימתי את חופשות הלידה. מאז שחלה, הוא פחות ופחות אבא, וכיום בכלל לא. הילדים חשים בשינוי, אבא כבר לא מחבק, לא משחק איתם, רק שוכב במיטה. באחד הימים הם היו עדי ראייה כשהחל לפרכס והובהל לבית חולים באמבולנס. הם נבהלו מהמראה שלו וגם מהלחץ שלי. הייתי היסטרית".
עד לפני חודשיים וחצי היא עבדה כמנהלת פרויקטים במערך הניקיון בבתי חולים. מאז שהחל מצבו של נתנאל להידרדר היא צמודה אליו. "אנו מקבלים תמיכה רבה וסיוע מבני המשפחות שלנו. הוריו כבר נפטרו וגם שניים מאחיו נפטרו מסרטן".
החברים מתגייסים
לנתנאל יש חברים רבים, וכולם שומרים על קשר: ישי לוי, יואב יצחק, מרגלית צנעני, דקלון, שגיב כהן, ציון גולן, ברכה כהן, רובי לוי, יוסי גיספן, חברי "הפרויקט של רביבו", וגם דידי הררי ושמעון בוסקילה, שכתבו את הלהיט "ילדה של אב" לפני 19 שנה.
3 צפייה בגלריה
מירב ונתי לפני גילוי המחלה. "לא התאהבתי בנתנאל הזמר, אלא בנתי העניו והצנוע" (צילום: פרטי)
מירב ונתי לפני גילוי המחלה. "לא התאהבתי בנתנאל הזמר, אלא בנתי העניו והצנוע" (צילום: פרטי)
מירב ונתי לפני גילוי המחלה. "לא התאהבתי בנתנאל הזמר, אלא בנתי העניו והצנוע" (צילום: פרטי)
לפני כחצי שנה אירגנו חבריו של נתנאל ערב מחווה מרגש, שכל הכנסותיו קודש למימון הטיפולים. "סינמה סיטי" תרמו את האולם. אייל גולן, שלומי שבת, שמעון בוסקילה, חיים משה, ליאור נרקיס, שגיב כהן, מאור אדרי, מושיקו מור, רובי לוי, שימי רון והפרויקט של רביבו — כולם הופיעו בערב בהתנדבות. "נתי היה נבוך, הוא בן-אדם צנוע ואירוע כזה הביך אותו".
מאז האירוע כולם שומרים איתו על קשר, מתעניינים בשלומו ומבקרים אותו. "הוא לא מתנגד שיבקרו אותו", אומרת מירב, "אין לו בעיה שיראו אותו במצבו, מכיוון שהוא לא מודע לכך שהוא לא במיטבו. הוא חושב שהכול בסדר, ואכן מבחינה מוטורית הכול בסדר. הוא נח הרבה, מקשיב למוזיקה, מזהה את הזמרים, לפעמים מצטרף לשירתם, ולעיתים מזייף. מדי פעם נוסע לבני ברק לרב קנייבסקי, שאיתו הוא בקשר רב-שנים".
אחרי ניתוח אחד שני גידולים עדיין קיימים, מה עכשיו?
"אנו מתוכננים לנסוע לטיפול תרופתי במרפאה של ד"ר ברוזינסקי בטקסס, ארצות הברית. ברוזינסקי לוקח דגימה מהגידול, מפיק את ה-DNA, ומתאים לו תרופה ביולוגית שתוקפת את התאים הסרטניים בלבד. חברים שלנו שחיפשו ברשת מצאו אותו והמליצו לנו עליו. לדבריו, שיעור ההצלחה בטיפול שהוא נותן הוא 93%. שלחנו אליו את המסמכים והוא קבע שניתן לטפל בנתי ושצריך להגיע מהר ככל האפשר. חודש אחרי הטיפול נוכל לחזור לארץ להמשך הטיפול התרופתי, ובכל שלושה חודשים ניאלץ להגיע לטקסס לביקורת".
התקווה האחרונה
השבוע האונקולוגית שמטפלת בנתי אישרה שהוא מסוגל לעמוד בטיסה, אך מירב עדיין ממתינה שאחת מחברות הביטוח תסכים לבטח אותו, במסגרת פוליסת ביטוח נסיעות לחולי סרטן. "היינו אמורים לטוס כבר במוצאי שבת, אבל אף אחת מחברות הביטוח לא הסכימה לבטח אותו, וכל יום שעובר מדרדר אותו עוד ועוד. אני לא אתן לזה לקרות", היא מצהירה.
עלות הטיפול הראשוני מגיעה ל-300 אלף שקל, כולל השהייה והטיסות, וסיוע כספי ממוּסָד אין. קופת חולים כללית והביטוח הפרטי למימון תרופות שמחוץ לסל לא מסייעים להם, מכיוון שהתרופה של ד"ר ברוזינסקי איננה מוכרת על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).
כדי לממן את הטיפול, את הטיסות ואת השהייה נאלצה מירב לפרסם פוסט מרגש ולבקש תרומות מהציבור. עד כה נאספו באמצעות חשבון הבנק שלה כ-180 אלף שקל מכ-100 תורמים מרחבי הארץ. "אני מודה לעם הנפלא והרחום הזה שתורם מכל הלב", היא אומרת. בקרוב היא תפתח עמותה על שם נתנאל לאיסוף תרומות נוספות. בינתיים היא תיאלץ לקחת הלוואת גישור מאחד הבנקים.
נתי מודע לטיפול הצפוי?
"כן, הוא מודע לכך, הוא אופטימי ורוצה כבר להיות מאחורי זה. גם אני אופטימית", מדגישה מירב, "אבל עצוב לי נורא שאני צריכה להתעסק בביורוקרטיה, במקום להציל את החיים של בעלי. זה בן-אדם יקר, אבא לילדים שעומד להיות סבא בקרוב, והוא צריך לחיות. כל יום שעובר הוא קריטי ואני עלולה לאבד אותו, והכול בגלל ביורוקרטיה מיותרת והזויה. מונעים ממנו לצאת ממצב של סכנת חיים. אם אי אפשר לספק לו טיפול כזה בארץ, תנו לו לנסות להציל את חייו במקום אחר. ברגע שלא עושים לו ביטוח נסיעות שוללים ממנו את הזכות לחיות, ולאף אחד בעולם אין זכות לעשות דבר כזה".
נציגת שירות באחת מחברות הביטוח אמרה כי אינם מבטחים חולי סרטן שנוסעים לצורך טיפול רפואי וכי "אלה הנהלים".
באיגוד חברות הביטוח ובחברת "כלל" בחרו שלא להגיב.
מרשות ההון והביטוח במשרד האוצר לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.
- מספר החשבון של מירב נגר, לתרומות למען נתנאל נגר: מס' חשבון 27712903;
- בנק הדואר סניף 01; מס' בנק 09
- אפשרי גם דרך הביט 0526736731.