העיר עפולה לא מייצרת הרבה כוכבים. מעיר פריפריאלית תמיד קשה יותר לצמוח וכשזה כבר קורה - ההצלחה תמיד גדולה יותר, מהנה יותר, מפתיעה יותר. בשנים האחרונות יצאו מכאן השחקנית חן אמסלם, הרבה לפניה הרקדן והשחקן חיליק כהן ולאחרונה גם מלכת היופי ניקול רזניקוב, אבל מעטים הכוכבים שבאמת גאים בעיר שלהם עד כדי כך שהיא הופכת לשמם השני. כזה הוא דודו כהן מעפולה, שמזמן כבר הוכיח שהוא אינו הבלחה של רגע, אלא הוא כאן כדי להישאר ובין אם התכוון לכך או לא, קיבע את שמו בתעשייה כ'דודו כהן מעפולה'. כן, מעפולה.
4 צפייה בגלריה
דודו כהן. "לעשות 'גולסטאר' זה חלום של כל סלב במדינה" (צילום: שרון צור)
דודו כהן. "לעשות 'גולסטאר' זה חלום של כל סלב במדינה" (צילום: שרון צור)
דודו כהן. "לעשות 'גולסטאר' זה חלום של כל סלב במדינה" (צילום: שרון צור)
"אני 'מת' על עפולה ודואג להזכיר אותה בכל מקום. אני חושב שלא מספיק מודעים ליחסי הציבור הטובים שעשיתי לעיר. עזבתי את עפולה וחזרתי כשאמא שלי נפטרה. אני לא יכול לעזוב את אבא שלי, אחותי ואחיינים שלי. אם יש לי משהו בתל־אביב, אני הולך וחוזר. כשאני פה, נפתח לי המזל יותר. קשה לי גם עם ה'מרתון' של תל־אביב, זה גדול עליי. אני אוהב ללכת ולחזור לפינה שלי, לחממה שלי בעפולה. אני שרוף על עפולה", הוא מסביר מדוע נשאר בעיר הולדתו.
בניגוד לכוכבי ריאליטי אחרים, דודו כהן תמיד דאג להישאר בתודעה. מאז שפרץ לחיינו בתוכנית 'האח הגדול' לפני שלוש שנים, הוא לא הלך לשום מקום וכל פעם הפציע מחדש. 'גולסטאר מקסיקו', השקות, תוכניות אירוח, כתבות והשבוע הוא לוהק לתכנית הדוקו־ריאליטי שתשודר ב'הוט' 'גולסטאר-אולסטאר', שתהיה עונת המיטב של התכנית המצליחה 'גולסטאר' ותצולם בברזיל.
"אני לא רוצה תמונה עם חיוך, לא בא לי על החיוך שלי. אני רוצה שזה ייצא טופ", הוא פותח את הראיון וכשהוא שומע שהצלם ממהר ליעד הבא והוא מוסיף, "פחות מ־500 יומית אל תעבוד. בשביל 200 שקל אל תבוא לפה. אני אדאג לך", הוא אומר וקורץ לעברנו, "זהו, הוא שמע כסף, כבר לא יעשה בעיות".
רגע הפריצה
קל להתחבר לדמות שדודו כהן משדר; מצחיק, קליל, זורם עם הסיטואציה, לא אכפת לו לצחוק על עצמו בשביל בדיחה טובה, אומר מה שהוא חושב תמיד ויודע איך לעשות את זה בחביבות שאופיינית רק לו. זה בדיוק מה שהמלהקת ב'אח הגדול' ועורך התוכנית יורם זק הבינו כשפגשו אותו לראשונה - שיש להם יהלום ביד, כוכב פוטנציאלי. "ידידה שלי אושרי הוזמנה לאודישן ב'אח הגדול' וביקשה שאבוא איתה לשם ואחר כך נעשה טיול בתל אביב. בזמן שהיא באודישן, אני רציתי להעביר את הזמן ודיברתי עם הפקידה בקשת. כשאושרי סיימה את האודישן המלהקת הבחינה בי ואמרה לי 'אם אתה כבר פה אולי תיכנס גם לאודישן'. זה היה מזל מן אללה. מאותו רגע לא עזבו אותי", משחזר כהן את כיצד גילו אותו ב'אח' ומספר על האודישן שהפך את חייו, "כשנכנסתי היה חום אימים ולא היה מזגן. אז אמרתי לה, 'עם כל הכסף שיש בקשת אפילו מזגן אין לכם? בכי עליק' והיא התעלפה מצחוק".
אחרי אירוע הגמר, יורם זק והמלהקת כבר הסכימו לגלות לו כי מהתחלה סימנו אותו להיות כוכב העונה. "הם אמרו 'או שיש פה כוכב או שהוא עובד עלינו'".
איך נולד הכינוי 'דודו כהן מעפולה' בבית 'האח'?
"אני הדייר הראשון שנכנסתי לבית. הייתי במתח גדול והרגשתי שאין לי כוח להרבה שאלות, אז במקום שיתחילו לשאול אותי איך קוראים לך ומאיפה אתה ישר אמרתי 'נעים מאוד, דודו כהן מעפולה', ככה לא צריך שאלה שנייה. לא מזמן היה חיקוי שלי ב'ארץ נהדרת' ואני עדיין לא מעכל את זה. הייתי מחכה תמיד לראות 'ארץ נהדרת', 'אנשים', 'גיא פינס'. היום אני חלק מכל הדבר הזה".
4 צפייה בגלריה
כהן (משמאל) ב'גולסטאר־מקסיקו' (צילום: אוהד רומנו)
כהן (משמאל) ב'גולסטאר־מקסיקו' (צילום: אוהד רומנו)
כהן (משמאל) ב'גולסטאר־מקסיקו' (צילום: אוהד רומנו)
ספר על הבום הגדול אחרי 'האח'.
"עד היום אני לא מעכל את הבום הזה. לא מבין למה אנשים ברחוב מבקשים לעשות איתי סלפי. כמה שאני חולה על עפולה, הפופולאריות והביקוש הגדול יותר הוא בחוץ. פה אני מרגיש כמו כולם, בגובה העיניים. כשאנשים אומרים לי 'דודו, אני מעריץ שלך', אני לא אוהב את זה. מבחינתי אנחנו מעריצים את בורא עולם ואת ההורים שלנו. מעדיף שיגידו 'מתחברים אליך'".
לעבוד בעירייה
עד גיל 33, כהן עוד מלצר ב'מועדון חברים' אצל דוד שלו. גם כילד וגם כבוגר חסר ביטחון הוא לא האמין בעצמו, לא חלם בגדול, לא חלם בכלל. בטח לא חשב שיום אחד יפרוץ ויהפוך לכוכב ריאליטי בכיר. "חשבתי שאני אשאר ככה כל החיים שלי. אולי אתקדם בעבודה אחרת, אבל בטח לא טלוויזיה, תהילה או פרסום. גם בצבא הייתי פקיד של הרס"ר", הוא צוחק ומוסיף, "תמיד ידעתי שיש לי פוטנציאל אבל אף פעם לא האמנתי בעצמי. אני זה שהייתי אטום, עצור. תמיד חששתי ופחדתי מהמילה 'לא', מהסירוב. ה'לא' לא עושב לי טוב. היום למדתי לקבל 'לא'".
אחרי הטוויסט בעלילה של חייו, כהן דואג לשתף אחרים בתובנות שלו. "כמישהו שהיה קשה לו להאמין בעצמו ואפילו לא נרשם לאודישן של 'האח הגדול', אני מבין שהכל יכול לקרות. המשפט 'לפעמים חלומות מתגשמים' הוא אמיתי. גם אם הגעת ממעמד לא גבוה ולא תמיד היה כסף בבית, גם אם הגעת ממקום קטן ופריפריאלי - לא צריך לחשוש. תמיד צריך לנסות, להתאמץ ולא להתבייש. לא לחכות עד גיל 33 כמוני שיקרה משהו, אלא פשוט לעשות ולהעז. לפחות ניסית, ואם יש לך כישרון אתה תצליח".
למרות כל מה שהשיג עד כה, יש משהו שיושב לו על הלב, מציק לו וקשור דווקא בעיר שכה אהובה עליו. "אחרי כל הריאליטי, השאיפה היא לעבוד במחלקת התרבות בעיריית עפולה", הוא אומר, "אני מקושר לזמרים ולאמנים ויכול לתרום פה. אני יכול להנחות טקסים ואירועים, להריץ הופעות, לעזור לצעירים. כבר עשיתי את זה בויצו כמה פעמים. אייל גולן מופיע פה ביום העצמאות והוא אמר לי 'דודו, אני מקווה שאתה מנחה' ומהבושה אמרתי לו שאני לא. היום, כשאני רואה את התגובות בחוץ אחרי שלוש שנים של 'האח גדול', 'גולסטאר' והפינה הנחמדה אצל 'אופירה וברקו' שתחזור אחרי הבחירות, אני חושב שיש לי מקום בתרבות בעפולה. כואב לי שדווקא בעיר שלי אני לא מקבל את הבמה שמגיעה לי. כשאני יוצא מחוץ לגבולות עפולה אנשים אומרים לי, 'בזכותך אנחנו מכירים את עפולה'. אני מאוד מחבב את אבי אלקבץ, הוא עממי ואחד משלנו ואני אשמח אם הוא יפנה אליי".
4 צפייה בגלריה
כהן עם התמונה של אמו סולי ז"ל. תמיד נוכחת בחייו (צילום: שרון צור)
כהן עם התמונה של אמו סולי ז"ל. תמיד נוכחת בחייו (צילום: שרון צור)
כהן עם התמונה של אמו סולי ז"ל. תמיד נוכחת בחייו (צילום: שרון צור)
ככוכב ריאליטי, לכהן אין פרנסה קבועה. הוא חי מהרגע להרגע, מהשקה להשקה. "אני עושה דברים ביומיום שלי אבל חיים של סלב זה לא משהו נוצץ. אנשים חושבים שאני עשיר, אבל מבחינה כלכלית מצבי היה יותר טוב לפני הריאליטי. עם כל הכבוד להשקות, אני עדיין לא בר רפאלי אז אני לא מוזמן לכל השקה. אני תמיד מחכה לטלפון ולהזדמנות הבאה. סדר היום שלי הפוך כי אין לי סדר יום. הדבר היחיד שבו אני יכול להשתלב כעבודה מן המניין, זה רק במחלקת התרבות של העירייה. היום אני חי את הרגע. אחרי שאמא שלי הלכה לעולמה בגיל 53 מבחינתי אין תוכניות. יום שעובר לא חוזר, אני חי את הרגע".
מפריע לך שלא קיבלת הצעה לתוכנית כמו כוכבים אחרים שיצאו מבית 'האח'?
"אלירז הוא הצלחה וגם קותי זכה במקום הראשון וקיבל תוכנית, אבל כאחד שיצא מהבית במקום הרביעי עשיתי מה שהרבה לא עשו. לעשות 'גולסטאר' זה חלום של כל סלב במדינה".
מתמודד עם האובדן
כבר ב'אח הגדול' היה אפשר לראות עד כמה כהן קשור לאמו סולי ז"ל באופן הדוק. הוא דאג להראות את זה בכל רגע נתון גם בראיונות וברשתות החברתיות, ואף עין לא נותרה יבשה אחרי שנודע כי נפטרה מסרטן, לפני כשלוש שנים.
"אני מקבל המון הודעות מאנשים שכותבים לי 'דודו, בזכותך למדתי לאהוב את אמא שלי ולהתייחס אליה יותר'. כולם אומרים 'אין כמו אמא', אבל הקשר שלי ושלה זה עולם אחר. היינו מבינים אחד את השני רק עם העיניים. היא איתי תמיד, רואה מה אני עושה ומה אני מדבר. היא פה. אם לא הייתי מרגיש את זה, אני חושב שאני לא הייתי מצליח לשרוד. לקבר שלה אני לא עולה הרבה כי קשה לי. העובדה שהקבר שלה שם מפחידה אותי, בית העלמין לא עושה לי טוב", הוא מספר בכאב, "כשזה קרה כל המדינה התייחסה לזה כאילו האמא של המדינה הלכה לעולמה ואני לא האמנתי לזה. אומרים שהסלב שחצנים אבל הם כל כך הפתיעו אותי עם התמיכה הגדולה בשנה של האבל, אם זה מהחברים ב'גולסטאר' ו'האח הגדול' וכאלה שלא הייתי בקשר איתם בכלל. זה לא נכון איך שהתקשורת מציגה אותם".
איך התמודדת עם האובדן?
"אני עדיין מתמודד. אני חי אבל קשה לי. אני כל יום בוכה וחושב עליה. עכשיו בפסח בכלל כי זה היה החג של אמא שלי; הניקיונות, לקנות מצעים חדשים, לצבוע את הבית. הפסח קצת איבד משמעות בעיני מאז. אני עדיין מנקה ומכשיר את הבית כמובן, אבל לא כיף לי בחג הזה כמו פעם. ימי שישי היה לנו פה קרנבל ופתאום אתה לבד וצריך לדאוג לאבא ולבשל לו. אלה דברים קטנים שמבחינתי הם גדולים ביותר וחסרים לי".
לפני כשנה וחצי הוא התארח בתוכנית 'הקופסה' בקשת יחד עם אביו ויצא קבל עם ועדה מהארון. אחרי חרושת השמועות סביב נטייתו המינית, החליט כהן לשים לזה סוף ופתח הכל בתוכנית של יניב שוורצמן. "אמא שלי היתה במצב מאוד קשה, גוססת. דיברתי איתה לפני ואמרתי לה 'במה אני צריך להתבייש? הרי אבא שלי גאה בי'. אבא לא ידע אבל אני חושב שאמא כן ידעה בתוך תוכה ולא דיברה. היום אחרי שאיבדנו את אמא כל הדברים מסביב מאבדים משמעות. עובדה ש'ההומו' הזה עושה רק גאווה למשפחה. החלטתי להיחשף בתוכנית כי אמרתי אם כבר אז כבר. מה שהסתרתי כל החיים שלי ותמיד הפריע לי שהיו זורקים לי הערות על זה, לכן החלטתי לחשוף בפני כולם".
4 צפייה בגלריה
אופירה אסייג. מפרגן לה (צילום: ענת מוסברג)
אופירה אסייג. מפרגן לה (צילום: ענת מוסברג)
אופירה אסייג. מפרגן לה (צילום: ענת מוסברג)
אתה חושב על ילדים?
"כן, אני חושב על ילד אבל לא עכשיו כי צריך להתבסס כלכלית בשביל זה. אני רוצה שהילד שלי יחיה בתנאים הכי טובים. אני צעיר וכל החיים עוד לפניי. 36 זה ה־20 של היום".
החוויה הכי טובה
כחלק מהשתתפות שלו ב'גולסטאר' והקאמבק ב'גולסטאר-אולסטאר', כהן למי שלא ידע בא ממשפחה של כדורגל כאשר דודיו - יצחק, אבי וזאב - שיחקו כדורגל במכבי 'שלמה' עפולה. אז אמנם כהן הוא לא בדיוק ה'מסי' של השכונה, אבל בטוח שייצג את המשפחה בכבוד. "לא אכזבתי אותם ב'גולסטאר'. עשיתי גליצ'ים והכנסתי גול. לפעמים כשלא היה לי כוח ב'גולסטאר' הייתי חושב עליהם כי הם היו ווינרים בנשמה אז מה אני אעשה להם פאדיחות?!", הוא מחייך.
לסיום, התפנה כהן לשחק איתנו במשחק האסוציאציות על חלק מהסלבס שאיתם יש לו אינטראקציה והחוויות שעבר:
אופירה אסייג - "הנשמה הכי גדולה שיש"
אייל ברקוביץ' - "גבר, גבר"
שי חי - "כל האמת בפרצוף"
גיא פינס - "המגיש הכי טוב בארץ"
אייל גולן - "כפרה עליו"
פפארצי - "כיף ומי שיגיד שלא הוא שקרן"
'גולסטאר' - "החוויה הכי טובה שקרתה לי בחיים"
יותר מ'האח'?
"חוויה הכי טובה שקרתה לי בחיים. הלאה", הוא מסכם.