שמים פוקוס גם על השכונות הוותיקות: בעיריית עפולה החליטו להקים מנהלת חדשה שתעסוק בנושא התחדשות עירונית. בפרויקט מסוג זה - מחדשים בנייני מגורים ותיקים, משודרג המרחב הציבורי ומשופרת איכות חיי התושבים. הכול בהסכמה ובהובלה מלאה של בעלי הנכסים.
1 צפייה בגלריה
ישיבת התחדשות עירונית בדרום העיר עפולה
ישיבת התחדשות עירונית בדרום העיר עפולה
ישיבת התחדשות עירונית בדרום העיר עפולה
(צילום: דוברות עיריית עפולה)
בעירייה ציינו כי המנהלת הוקמה במסגרת פרויקט מנהלות התחדשות אזוריות של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית – הרשות האמונה על נושא ההתחדשות במשרד הבינוי והשיכון. המנהלות האזוריות נותנות מענה לאגפי ההנדסה, התושבים והיזמים ביישובים בהם התחום של התחדשות עירונית נמצא בשלבים ראשוניים.
נושא ההתחדשות העירונית תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות בעיקר באזור מרכז הארץ וגוש דן אך בשנים האחרונות ישנן יוזמות פרטיות, בהיקפים קטנים יותר אמנם, לקידום התחדשות עירונית גם בעפולה, הנמצאת בתנופת בנייה בעיקר בבנייה חדשה בשכונות החדשות.
"בתקופה האחרונה בעפולה אנו עדים ליוזמות גדולות להתחדשות עירונית במתחמים שלמים, בעיקר בשכונות וותיקות. וכדי לעשות סדר בנושא הוחלט בעירייה להקים את המנהלת החדשה שתיתן מענה לתהליך שמעלה המון שאלות בעיקר בקרב התושבים שמקבלים פניות רבות מיזמים", נמסר מהעירייה.

קראו גם:

את המנהלת החדשה יובילו אנשי המקצוע בוועדה לתכנון ובנייה בעירית עפולה בשיתוף יועצים חברתיים מחברת "פיפל – תכנון עירוני-חברתי" וחברת "אביב" לניהול פרויקטים.