הסיפור הזה מתחיל בשתי מזוודות שנתפסות בנתב"ג: זה קורה ביום רביעי שעבר, ובמזוודות התמימות למראה מתגלים כ-27 אקדחי הזנקה, וכ-1,650 כדורי תחמושת המיועדים להם. מכירים תחרות אתלטיקה שצריכה כל כך הרבה אקדחי הזנקה? גם במשטרה חושדים שהיעד היה אחר לגמרי.

4 צפייה בגלריה
אקדחי הזנקה שתפסה המשטרה
אקדחי הזנקה שתפסה המשטרה
אקדחי הזנקה שתפסה המשטרה
(צילום: דוברות המשטרה)
בפרשייה החדשה הזו מעורבים על פי החשד שניים: שי גבריאל (28) מנהריה וחברו יוסף שאשושוילי (35) מקרית אתא. גבריאל הוא דמות ידועה באזור הצפון - מדובר במי שהוא נצר למשפחת פשע מנדטורית מנהריה, וגדל בצל אביו העבריין שלום גבריאל ודודו העבריין יחזקאל גבריאל.
הגבריאלים, עבריינים ממוצא גאורגי, היו במקור האחים שלום ויחזקאל זוננשוילי, ששינו את שמם. מיכאל מור גדל כעבריין מתחיל אצלם, עד הקרע הגדול שהביא לעזיבתו והקמת קבוצת הפשע שלו. אגב, הרקע האמיתי לסכסוך, היה רומן שלטעם אחד הצדדים היה אסור.
הבן שי גבריאל, שנעצר בנתב"ג, מסתובב כבר 8 שנים עם פרוטזה לאחר שאיבד את אחת מרגליו בפיצוץ מטען שהוצמד לרכבו, בשעה שנסע במושב שבי ציון הסמוך לנהריה. ההערכה היתה שהפגיעה בשי היתה מעשה נקמה באביו.

4 צפייה בגלריה
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
מכחיש כל קשר לפרשה. מיכאל מור
גדל אצל משפחת גבריאל ועזב. מיכאל מור
( צילום: הרצל יוסף)

אותו גבריאל וחברו שאשושוילי נעצרו כאמור ביום רביעי שעבר בערב בנתב"ג עם חזרתם מגאורגיה, לאחר שבמזוודות שלהם נמצאו לא פחות מ-27 אקדחי הזנקה, וכ-1,650 כדורי תחמושת. השניים הובאו לחקירה בתחנת המשטרה בנתב"ג, שם הם דווקא לא שמרו על זכות השתיקה, אבל לא היו מספיק מסודרים בשביל למסור גירסה אחת.
שאשושוילי סיפר כי הוא וגבריאל טסו לגאורגיה לחופשה, ובמקרה ובדרך אגב נתקלו בחנות עם האקדחים, והחליטו לקנות אותם.
גבריאל, מצד שני, סיפר לחוקרים כי כל מטרת הטיסה היתה לצורך קנית האקדחים לשם שימוש בהפקות של סרטים וקליפים. לדברי גבריאל, כדורי התחמושת אף נבדקו בשדה התעופה בגאורגיה, והוא הציג מסמכים שונים על הרכישה הלגיטימית לכאורה. בתום החקירה, שניהם הובאו בפני שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, ואז שוחררו בערבות לבתיהם, למעצר בית של 10 ימים.

4 צפייה בגלריה
כדורים לאקדחי הזנקה
כדורים לאקדחי הזנקה
כדורים לאקדחי הזנקה
(צילום: דוברות המשטרה)

ואחרי ששמענו את שלל הגרסאות, הנה החשדות שבהם מתמקדת המשטרה: תעשיית אקדחי ההזנקה, שעוברים בקלות הסבה לאקדחי 9 מ"מ המשמשים את ארגוני הפשיעה, הפכה כבר מזמן לתופעה רווחת ברחוב. כל תלמיד תיכון ממגמה המקנה כישורי הנדסה בסיסיים, יכול לשנות את אקדח ההזנקה התמים לכזה שיורה תחמושת חיה ועונה להגדרת נשק חם בחוק.
אגב, רק לפני חודש אחד בלבד נעצרו בני זוג בני 31 ו-25, גם הם מנהריה, כשברשותם אותרו 34 אקדחי הזנקה, ו-1,700 כדורי תחמושת תואמים. מה שמדגים שלא מדובר כבר בתעשיה, אלא כזו שגם מגלגלת ככל הנראה מספיק כסף כדי לפתות להיכנס אליה.

קראו גם:

תפיסת אקדחי ההזנקה של גבריאל ושאשושוילי לא הפתיעה אם כן את עובדי שדה התעופה, שכבר חזו בהברחות דומות. במשטרת מחוז חוף, שהמידע הזה התקבל אצלם ממשטרת נתב"ג, כנראה לא ממש פנויים לחקור את זה לעומק, ותיק החקירה הזה יסתיים קרוב לוודאי במקרה הגרוע במתן קנס והחרמה. בדבר אחד אתם יכולים להיות בטוחים: על כל אקדח כזה שנתפס, אחד אחר מוצא את דרכו לעולם הפשע, אולי לחיסול הבא.