לפני חודשיים התהפכו חייו של אליאב אסרף בן העיר קרית שמונה כאשר אובחן עם אי ספיקת כליות חמורה. עכשיו הוא זקוק בדחיפות לעבור השתלת כליה והוא מחפש תורם או תורמת שיצילו את חייו. "השתלת כליה מתורם חי היא הסיכוי הכי טוב שיש עבור אליאב ואין לנו הרבה זמן", אומרת אשתו.
3 צפייה בגלריה
אליאב אסרף
אליאב אסרף
אליאב אסרף ומשפחתו
(צילום: פרטי)
ביום חמישי הקרוב ייערך במתנ"ס בית ונקובר בקרית שמונה ערב הסברה ומפגש 'מתגייסים למען אליאב' שבו המשפחה תספק מידע על המחלה ועל הפתרון של תרומת כליה, על ידי אנשי מקצוע והסברה.
אסרף (41), יליד העיר קרית שמונה, נשוי לתום ואב לשלושה, אובחן לפני כחודשיים בהפתעה מוחלטת על ידי הרופאים במצב של אי ספיקת כליות חמורה – מצב שבו הכליות כבר כמעט שאינן מתפקדות. "חודש לפני האבחנה אליאב לא הרגיש טוב; הוא סבל מחולשה כללית, כאבי ראש ועייפות, אבל לא משהו שחורג מהנורמה", מספרת אשתו תום, "כשזה הגיע לרמה קיצונית של כאבי ראש קשים הרופא הפנה אותו למיון".
לאחר אשפוז של שלושה ימים בטיפול נמרץ התגלה שהוא סובל מאי ספיקת כליות מתקדמת. "היינו בהלם מוחלט. אני זוכרת שאמרתי לרופא 'איך הגענו למצב כזה של חוסר תפקוד קיצוני של הכליות'. זו מחלה סופנית, בסוף הכליות יפסיקו לתפקד ומפה זה רק ילך ויידרדר, לכן כל כך דחוף למצוא לו תורם. זו מחלה מתעתעת כי לכאורה עכשיו הוא נראה בסדר והוא מאוזן עם לחץ הדם ומרגיש טוב, אבל אם יקרה חלילה משהו זה יהיה מעט מדי ומאוחר מדי".

3 צפייה בגלריה
אליאב אסרף
אליאב אסרף
משפחת אסרף
(צילום: פרטי)

ההתמודדות בחודשיים שחלפו מאז הגילוי לא פשוטה עבור אליאב ומשפחתו. "אנחנו אנשים חזקים ורציונליים אבל החיים התהפכו לגמרי, כל היום אנחנו מתעסקים במאמץ למצוא תורם. כל יתר החיים – העבודה והפנאי – הכל נדחק הצידה. גם ההתמודדות הנפשית לא פשוטה עם המתח והלחץ שמתלווה והמחשבות האפלות שאנחנו משתדלים לא לחשוב עליהן, אבל הן קיימות. בנוסף לזה אנחנו צריכים לגדל שלושה ילדים שהחיים שלהם צריכים להמשיך. הזמן הוא קריטי, אליאב עדיין לא נתמך בדיאליזה ואנחנו מקווים שהוא לא יגיע לשם. בסוף אין תחליף לכליות".

3 צפייה בגלריה
אליאב אסרף
אליאב אסרף
אסרף. במרוץ נגד הזמן
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>

ביום חמישי הקרוב יתקיים ערב הסברה למשפחה המורחבת ולחבריו של אליאב במתנ"ס בית ונקובר קרית שמונה כחלק מהמאמצים למצוא עבורו תורם. הקריטריונים לתרומה הם: אדם מעל גיל 27 בלי מחלות רקע, שלא נולד פג. אדם ללא משקל עודף שערך ה-BMI שלו נמוך מ-29 ונשים שסיימו ללדת ולא היתה להן סוכרת הריונית".
אם אתם מוכנים לעבור בדיקת התאמה לתרומת כליה, אפשר ליצור קשר עם המשפחה בכל אמצעי:
נייד תום: 054-7789175
מייל: tomasraf12@gmail.com
פייסבוק - (כל שיתוף, תגובה ולייק יסייעו)
עמותת מתנת חיים: השתלות כליה בטלפון 02-5000755 או בלינק
במידה ופונים למשרדי העמותה יש לציין כי התרומה היא עבור אליאב אסרף.