יש דמויות שהולכות עם השחקנים שגילמו אותן לעד. הולכות בטוב, הולכות בפחות טוב, הן תמיד נשארות. ככה זה עם "ששי", הדמות שאותה גילם זבולון מושיאשוילי בסדרה "שמש" ששודרה במשך שבע עונות וב-2004 ירדה סופית מהמרקע.
4 צפייה בגלריה
זבולון מושיאשוילי
זבולון מושיאשוילי
זבולון מושיאשוילי
(צילום: יובל חן)
השבוע חגג מושיאשוילי יום הולדת 50 וזו הזדמנות מצוינת לערוך איתו סיכום ביניים, על החיים ועל הקריירה. מאז פרץ לחיינו כ"ששי", הוא כבר הספיק לשחק בעוד לא מעט סרטים ("חמש דקות בהליכה", "הדילרים", "שושנה חלוץ מרכזי" ועוד), בסדרות טלוויזיוניות ("קטמנדו" למשל) וגם בהצגות תיאטרון ("חלק אינטגרלי" ו"קופיקו") ועוד היד נטויה בפרויקטים קולנועיים וטלוויזיוניים שבהם השתתף כשחקן או כמפיק, אבל ששי מסרב להרפות. הטבח התמים וטוב הלב המאוהב בעוגן (אורלי ויינרמן) הולכת איתו עד היום.
זה מפריע לך?
"אני משתדל לאהוב את ששי בכל מצב. מצד אחד מתרגלים אליך לדמות אחת אז חושבים שאתה יודע לעשות רק את הדמות הזו וזה מתלבש עליך ולא עוזב אותך. מצד שני, ששי גם פתח דלתות ואני לא מצטער על כלום. תודה לאל על כל מה שהקדוש ברוך עושה".

מחוזות ילדותי

מושיאשוילי נולד בנוף הגליל כשעוד קראו לה נצרת עלית. נוף הגליל זה שם שמצחיק אותו ("זה שם של שכונה, לא של עיר"). הוא גם מגיע לפה לא מעט כדי לבקר את אמו.
באיזו נצרת עלית גדלת?
"נולדתי בשכונת שלום. אני חושב שהשכונה לא השתנתה יותר מדי. אולי זה שהקימו בעיר פארק לילדים שכולם אוהבים אותו".
4 צפייה בגלריה
זבולון מושיאשוילי
זבולון מושיאשוילי
מושיאשוילי. מגיע לבקר הרבה בעיר הולדתו
(צילום: יובל חן)
בתיכון למד באורט שרת ואחר כך התגייס לנח"ל. מושיאשוילי לא חזר הביתה. ידע מיד שהכיוון שלו הוא משחק. הוא התקבל לבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין וקבע את ביתו בתל אביב.
על השאלה מה הוא עושה בימים אלה עונה מושיאשוילי בראשי פרקים. "אני עסוק בבימוי ובכתיבת תסריטים. ממש לאחרונה סיימתי לכתוב תסריט שאני עוד לא יכול לדבר עליו וקיבלתי תפקיד בסרט בינלאומי שיצולם חלקו הקטן בארץ ורובו בחו"ל".
וכן, ברשימת הדברים הארוכה שהוא עשה ועושה אפשר למצוא גם את קליפ הידוענים "מודה אני" שאותו ביים ואפשר לראות בו את הזמר אליעד נחום (ששיחק כילד בסדרה "שמש"), עדן בן זקן, שלום מיכאלשוילי ואחרים.
בוא נחזור לדבר על נוף הגליל. אתה אוהב את העיר ואת מה שקרה לה?
"קשה לענות על זה. אני יודע שאני מתגעגע לגיל התיכון, לחיים בנצרת עלית של אז. עד התיכון הייתי ביישן ומכיתה י' ועד י"ב, כשהצטרפתי לנוער העובד והלומד, היה לי נהדר".
4 צפייה בגלריה
זבולון מושיאשוילי עם השחקן דארקו פריץ'
זבולון מושיאשוילי עם השחקן דארקו פריץ'
זבולון מושיאשוילי עם השחקן דארקו פריץ'
(צילום: פרטי)
אתה זוכר מישהו מהמורים?
"כן. את רונית. היא הייתה מורה בחוג לדרמה שמאוד השפיעה עליי. היא נתנה לי ביטחון. אני זוכר שכשנפגשנו בפעם הראשונה היא חשבה שאני לומד במגמה הזאת כבר שבע שנים. אני, הילד המופנם והביישן, והיא פתאום ראתה בי את הפוטנציאל. זה מאוד מאוד הרים לי. אני זוכר כמובן גם את המשורר והסופר יצחק וקנין, שהיה עובד איתי על הגשה נכונה של שירה. העבודה איתו גם נתנה לי ביטחון מאוד גדול שעזר לי בהמשך הדרך".

נבואת גל גדות

מושיאשוילי מספר כי רצה להפיק סרט תיעודי על נוף הגליל, או אם לדייק יותר, אז על מישהו מנצרת עילית שעשה אקזיט ענק בארצות הברית. "הסרט מתחיל", כך הוא מספר. "אחרי שהגיבור כבר עשה את האקזיט והוא צופה במסיבת הסיום של בית הספר שלו ונזכר שהוא וחבריו הבטיחו אחד לשני שמי שיעשה אקזיט ירים הפקה יפה ומושקעת לכל החבר'ה".
אתה הגיבור בתסריט הזה?
"כן, אם אני אעשה אקזיט בתחום הבימוי אני אקח את כל הכישרונות של נוף הגליל ואשתף אותם בפרויקט גדול".
כמה קשה למי שגדל בנצרת עילית להצליח בתחום הטלוויזיה והקולנוע?
"היום, ללא קשר למקום המגורים, קשה מאי פעם להצליח בזה. היום כל כוכבי האינסטגרם והפייסבוק לוקחים את התהילה בלי קשר אם הם למדו או לא. היום נהיים כוכבים ברשתות החברתיות לא כמו פעם".
היית רוצה לחזור היום לפריים טיים?
"אני אוהב יותר קולנוע, אני מאוד מפוקס עם הרצון הזה שלי ומעדיף קולנוע מדברים אחרים".
4 צפייה בגלריה
זבולון מושיאשוילי
זבולון מושיאשוילי
מושיאשוילי. הוליווד מחכה לו
(צילום: יובל חן)
יש לך חלום להיות בסרט שובר קופות של הוליווד?
"זה לא חלום, אני מתכוון לעשות אותו. אני רוצה לכתוב את הסרט הזה כתסריטאי ולהפיק אותו בתור בימאי. אני שואף לזה. כשעשיתי את הסרט 'שושנה חלוץ מרכזי' עם גל גדות אמרתי לה ביום הראשון לצילומים שיש לי תסריט בשבילה ושהיא מגלמת גיבורת על. שבועיים אחרי זה היא קיבלה את וונדר וומן".
אז איזו הצלחה לאחל לך לרגל יום הולדת 50?
"ההצלחה נמדדת בשתי פרמטרים עיקריים: האחד הוא לעשות משהו שאתה אוהב והשני זה להצליח בו. זה מאוד חשוב לעשות מה שאוהבים העניין הוא גם להצליח וזה כבר עניין של מדדים, העיקר הוא להתמיד, אין סיכוי שלא תצליח אם תתמיד. ויותר טוב תמיד לחייך, כשמחייכים נעשים בסוף יותר אופטימיים".