באירוע חגיגי ומרגש בנוכחות מאות מתושבי נוף הגליל העניקה השבוע העירייה את עיטורי יקירי העיר לשנת 2022. כמיטב המסורת האירוע התקיים בהדלקת הנר הראשון של חנוכה באווירת חג כפולה - חג החנוכה וחג יום הולדתה ה-66 של העיר. אחד מתושבי העיר שזכה לכבוד הגדול הוא אלכס גילדין, שתרם עשרות שנים מחייו לקידום הספורט בעיר וכל זאת עשה בהתנדבות ובמסירות.
4 צפייה בגלריה
אלכס גילדין
אלכס גילדין
אלכס גילדין מקבל את האות מראש העיר רונן פלוט
(צילום: ישראל פרץ)
"בזכות פעילות התנדבותית רבת שנים למען קידום ענפי הספורט והנגשתם לילדים ולנוער בנוף הגליל", נימקה העירייה את ההחלטה להעניק לגילדין את האות והוסיפה: "אלכס הוביל תהליך של הבראת העמותה לקידום הספורט, פיתח ענפי ספורט חדשים ונתן מענה ואוזן קשבת לכל צרכי הספורט במסירות גדולה וללא תמורה כספית".

עזר לרבים

גילדין בן ה־77 עלה לארץ בשנת 1962 מפולין כשהוא בן 14. יחד עם הוריו הוא הגיע לנוף הגליל, שאז נקראה קרית נצרת. הוא למד בבית ספר חרמון עד כיתה ח' ולאחר מכן עבר לכפר הנוער שפיה. בגיל 18 התגייס לחיל הרפואה והתקדם לשירות קבע ופיקד על מחנה דוד בחיפה. בשנת 1967 נישא לשרה ולזוג נולדו שני ילדים, דני ורחלי.

4 צפייה בגלריה
אלכס גילדין
אלכס גילדין
בשיחה עם ראש העיר לשעבר מנחם אריאב ז"ל
(צילום: ישראל פרץ)

את פעילות ההתנדבות שלו החל בשנת 1982 כשהצטרף לועד ההורים היישובי ולאחר מכן מונה ליו"ר הועד היישובי. בהמשך החל להתנדב במועדון הפועל נצרת עילית במשך שנים רבות בקבוצה הבוגרת ובמחלקת הנוער. לאחר מכן ניהל בהתנדבות את העמותה לקידום הספורט כיו"ר והביא אותה להבראה, לצמיחה ולשגשוג. את פעילותו ההתנדבותית הפסיק לפני כשלוש שנים בגלל מצבו הבריאותי.
ימים ספורים לפני הטקס שנערך כאמור ביום ראשון השבוע הגיע ראש העיר רונן פלוט לביתו של גילדין כדי להעניק לו באופן אישי את האות. זאת מאחר ונבצר מגילדין להגיע לטקס בגלל מצבו הבריאותי. פלוט במחווה אישית מרגשת תחילה נישק את גילדין ואחר כך בירך אותו בבריאות איתנה והודה לו על כל השנים שתרם לעיר בכלל ולעשרות תושבים בפרט.

4 צפייה בגלריה
אלכס גילדין
אלכס גילדין
עם אורחים באצטדיון הכדורגל וחברו יוסי דוד ז"ל (השמאלי)
(צילום: ישראל פרץ)

הטקס הקטן בביתו של גילדין היה מרגש מאוד וסיפק עוד רגע בהוקרה של העיר לאנשים שהשקיעו מזמנם, מרצם וגם מכספם על מנת לייצר קהילה טובה, תומכת ומכבדת בנוף הגליל.
"לצד כל התפקידים הרשמיים אבא כל הזמן עזר לאנשים, בעיקר לעולים חדשים, זוגות צעירים ולכל מיני כאלה שנקלעו למצבים מורכבים", סיפר בנו דני, "אבא עזר במציאת עבודה ודיור, השיג ריהוט וציוד לבתים וסייע לאנשים בפתרון בעיות מול רשויות. אני זוכר אותו הולך עם אנשים לעירייה כדי לפתור להם בעיות או לרשויות המס. הוא הפעיל את ההכרות שלו עם הרבה אנשים כדי לסייע למי שפנה אליו".

מחובר לעיר

כאמור ראש העיר פלוט העניק לו בביתו את האות וגילדין הודה על הכבוד. "כשרונן נתן לי את האות הבנתי שמעריכים את העבודה שלי במשך 40 שנה של התנדבות", אמר גילדין הנרגש, "לצערי לא יכולתי להגיע לערב המקסים כי יש לי בעיה רפואית. כשרונן נתן לי את התעודה התרגשתי מאוד וכל מה שעשיתי עבר לי מול העיניים. הרגשתי שלא תרמתי לשווא. אני מרגיש עכשיו שמעריכים את מה שעשיתי".

4 צפייה בגלריה
אלכס גילדין
אלכס גילדין
בפעילותו במחלקת הנוער
(צילום: ישראל פרץ)

על ההתנדבות רבת השנים בספורט אמר: "ספורט בשבילי זה דרך חיים. ספורט זה משהו מיוחד. ערך הנתינה תמיד היה לי חשוב. אני בכלל חושב שכל אחד צריך לתרום משהו לחברה בנוסף לחיים שלו. אני גאה שהצלחתי להבריא את העמותה לקידום הספורט ולהביא אותה למצב שכ־600 ילדים יעסקו בספורט".
לאחר קבלת האות היה חשוב לגילדין להזכיר את חברו הטוב יוסי דוד ז"ל, שהלך לעולמו במפתיע לפני מספר שנים. "יוסי דוד היה כמו אח שלי, הוא היה יד ימיני. בכל מקום שהתנדבתי בו הוא התנדב יחד איתי. הוא תרם מעל ומעבר לעיר בדיוק כמוני. אני מתגעגע אליו כל יום ויש לי תמונה שלו מעל המיטה. יוסי היה איש מיוחד, היינו כמו תאומים בכל העשייה שלנו", אמר גילדין.
על אהבתו לעיר ועל מחויבותו אליה הוסיף הבן דני: "הקשר של אבא לנוף הגליל הוא חזק. אבא לא עזב את הדירה שבה הוא גר כבר 52 שנה. זה חלק מהנתינה שלו. הוא כל כך אוהב את העיר ומחובר אליה".
עוד קיבלו את אות יקיר העיר: אורי ראובני, שמעון בוזגן, שמעון חנן, קלרה ארזוני, רעיה צ'רניק, ד"ר ריאד כאמל, ליליאן אטיאס ואיווט לוטפי סאיג.