פגישה של דמע, זיכרון וגעגוע: אחרי 35 שנות נתק שורד השואה אהרון וייס בן ה-91 מעפולה נפגש עם חברו לעבודה ב'סולל בונה' פואד ריזאק בן ה-83 מהכפר ריינה.
1 צפייה בגלריה
פואד ריזאק ואהרון וייס עם הספר 'אנדור'
פואד ריזאק ואהרון וייס עם הספר 'אנדור'
פואד ריזאק ואהרון וייס עם הספר 'אנדור'
(צילום: פואד ריזאק )
המפגש כולו התקיים בשפת האידיש. הוא התחיל בהתרגשות עצומה והסתיים בבכי. את וייס ליווה בנו מוטי ואת ריזאק ליווה הנכד. מי שארגן והפיק את המפגש הוא שמעון בוזגן מנוף הגליל לאחר שקרא את ספר הילדים 'אנדור' שמספר את סיפור חייו של וייס. את הספר כתב הסופר עמנואל בן סבו מעפולה.
הגורל חיבר בין השניים כשוייס עבד כמנהל עבודה ב'סולל בונה' וריזאק הגיע לעבוד תחתיו. "הגיע אליי בחור חסון, גבוה, מלא שרירים וכוח ולאחר שיחה קלה בשפת האידיש, בה פואד שולט ללא מיצרים, קיבלתי אותו לעבודה", סיפר וייס, "זו הייתה מהבחירות המוצלחות בחיי. הוא היה עובד רציני, מסור אכפתי ונאמן. פשוט מענטש, בן אדם מיוחד. בכל בוקר הגיעו אלינו שני אוטובוסים של עובדים מג'נין. פואד היה תמיד במקום לסייע בידי בניהולם".
עם הזמן מינה וייס את ריזאק לסגן שלו ובין השניים התפתחה מערכת יחסים חברית ולא רק מקצועית. "מאז הייתה ביננו כימיה מרגשת. באחד מהנופשים שהיו לנו בחברה הגענו לזיכרון יעקב. גבאי מאחד בתי הכנסת שם עמד מחוץ לבית הכנסת וחיפש מניין. הצטרפתי בשמחה ופתאום אני רואה שגם פואד הצטרף למניין. הוא אפילו זכה לעלייה כראשון יוצאי עדות אשכנז", סיפר וייס.
תושב נוף הגליל ואיש החסד שמעון בוזגן הסביר מדוע החליט להפגיש ביניהם: "המטרה והשליחות שלי בחיים היא להפיץ אור וטוב. ארבעים שנה עבדתי כעובד רנטגן בחדרי צנטורי לב בבית החולים 'העמק' בעפולה. ראיתי הרבה כאבים ודברים רעים והחלטתי להוסיף טוב בעולם. ספר הילדים 'אנדור' גרם לי לחבר ביניהם מחדש. זה היה מפעים לראות את שני האנשים האלה מחוברים כל כך באהבת אמת".
הנכד פואד ריזאק, מהנדס וצלם חובב, סיפר לאחר המפגש: "כשאהרון נכנס סבא היה קצת בהלם. הוא לא כל כך האמין שהוא רואה את אהרון. לקח לו זמן להתאושש. אחרי שהתחבקו היה בכי גדול של שניהם. הקראנו לסבא את הספר כשאהרון לידו והם בכו בלי הפסקה. החלטתי שאת ספר הילדים הנפלא והמרגש הזה , 'אנדור' נעביר בכל יומיים בין הילדים והנכדים של סבא וכשכולם יקראו אותו. נחזיר אותו שיהיה למזכרת אצל סבא פואד".
במהלך המפגש המרגש התקשר בוזגן לסופר עמנואל בן סבו, שבירך על המפגש ועל סגירת המעגל המרגשת.