שבוע לטרגדיה בקיבוץ עין דור: איתן דויטש ז"ל, חבר הקיבוץ, נפגע במשאית בזמן שהלך בכביש 7276 הסמוך לקיבוץ, נפצע קשה ולאחר מספר שעות נפטר בבית החולים. דויטש הלך לעולמו בגיל 77, כשהוא משאיר בני משפחה וחברים המומים וכואבים.
2 צפייה בגלריה
איתן דויטש ז"ל
איתן דויטש ז"ל
איתן דויטש ז"ל
(צילום באדיבות המשפחה)
דויטש נולד וגדל בקיבוץ עין דור, בן יחיד להוריו שורדי השואה יעקב ורחל זכרם לברכה. עירית רן, חברת ילדות ובת כיתתו של איתן ז"ל מספרת על חברותם האמיצה.
"מהיום שנולדנו ועד הצבא היינו 22 שעות ביממה ביחד. הוא היה כמו אח שלי", סיפרה רן, "גדלנו בבית הילדים בתקופת הלינה המשותפת והרגשנו כמו משפחה אחת גדולה. הוא היה ילד קטן קומה ולא חזק במיוחד, אבל אביו שהיה ספורטאי פיתח את איתן מבחינה ספורטיבית ואיתן היה רץ מצטיין למרחקים ארוכים. הייתה לו זוגיות נהדרת עם אשתו השנייה מיכל שהיה בה הרבה הבנה ותמיכה".
כשהקימו את מפעל טלדור בקיבוץ התחיל דויטש לעבוד במפעל והקים את המעבדה לאבטחת איכות וניהל אותה למופת. "הוא היה איש עבודה מאוד מסור ואדם מאוד שקט. היה לו חוש הומור והוא מאוד אהב ארכיאולוגיה ואסף ממצאים ארכיאולוגיים בטיולים שהוא היה עורך בסביבה שלנו", הוסיפה רן.
אלישע בן נחום, בן קיבוץ עין דור וחברו של דויטש, מספר עליו שהיה ספורטאי למופת שהצטיין בריצה ובשנים האחרונות היה יוצא באופן קבוע להליכה ספורטיבית בקיבוץ: "הוא אהב מאוד ארכיאולוגיה ובהליכות שהוא היה עושה תמיד ראשו היה למטה והוא היה מחפש כלים עתיקים ומטבעות. הוא מצא המון מטבעות שחלקם נמצאים במוזיאון הארכיאולוגיה של עין דור. הוא היה בעל הומור שנון. הוא היה איש של בית ומשפחה ופחות היה הולך לערבים משותפים ומסיבות של הקיבוץ".

2 צפייה בגלריה
איתן דויטש ז"ל
איתן דויטש ז"ל
דויטש ז"ל בצעירותו
(צילום באדיבות המשפחה)
גם בן נחום סיפר כי רוב חייו הוא עבד במפעל הכבלים טלדור בתחום בדיקות המעבדה של הכבלים. "הוא היה עובד רציני, חרוץ ויעיל והיה מומחה בתחומו", סיפר בן נחום.
לפני כשש שנים איבד איתן את בנו סלע ז"ל שנהרג בתאונת טיפוס, אובדן שהיה קשה בעבורו. "הוא התמודד כמו שאיתן התמודד, הוא התכנס עם עצמו והפנים את הכאב", סיפרה רן, "הכאב וההלם היו נוראיים, אבל הוא אף פעם לא הפגין רגשות כלפי חוץ".
בקיבוץ קיבלו בהלם את הידיעה על תאונת הדרכים בה נהרג איתן ז"ל. "קיבלנו את זה בשוק", סיפר בן נחום, "רק יום לפני כן ראינו אותו שלם ובריא. זה הלם לכל אחד מאיתנו ואבדה גדולה לקיבוץ ובעיקר למשפחה".
"כשקיבלנו את הידיעה לא יכולנו להאמין. זה היה נורא", שיחזרה רן, "איתן תמיד אמר שהוא ייקבר על יד בנו סלע ואכן הוא נקבר לידו".
הוא הותיר אחריו את אשתו השנייה מיכל ושני ילדיו גיא ותום.