הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים' שלחה השבוע מכתב לתושבים המודיע על סיוע בהסדרת עבירות בנייה. כהכנה לסקר עבירות בנייה שיבוצע בקרוב ביישובים בתחומי מרחב הוועדה. הסקר יבוצע לא יאוחר מסוף השנה כאשר בשלב הראשוני הוא יבוצע ביישובים שדה יעקב ותמרת.
1 צפייה בגלריה
יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים שי יזרעאלי
יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים שי יזרעאלי
יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה 'יזרעאלים שי יזרעאלי
(צילום: שרון צור)
לפני שלוש שנים התקבל בכנסת חוק המחייב את כל הרשויות בארץ לבצע סקר עבירות בנייה מדי 5 שנים. מטרתו של הסקר לגבש מסד נתונים על בסיסו יהיה ניתן לאכוף את עבירות הבנייה. הסקר יבוצע על ידי חברה חיצונית שתאתר באמצעים שונים כולל רחפנים, עבירות בנייה של התושבים כמו בנייה ללא היתר או פגיעה בשטחים ציבוריים או פתוחים. במידה ותימצא חריגה יישלח דו"ח לביתו של התושב.
סגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה אומר השבוע כי מטרתו של המכתב לקרוא לתושבים החוששים כי ביצעו עבירות בנייה לבוא ולהסדיר את עניינם. "לפני שאנחנו מתחילים בסקר היה חשוב לנו לצאת קודם בקריאה לתושבים למי שיש לו עבירת בנייה כזו או אחרת, לבוא ולהסדיר את ענייניו בהליך מהיר יותר ובצורה מסודרת לפני שהסקר מגיע אליו וציפורני החוק יתפסו אותו".
קראו גם >>>
הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה יזרעאלים אחראית על תחום המועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו והמועצות המקומיות זרזיר וכעביה-טבאש-חג'אג'רה. סקר המדידות יתבצע באמצעות חברה חיצונית שכבר זכתה במכרז ולדברי יזרעאלי הוא יבוצע בשלבים "השלב הראשון יבחן פלישה של תושבים פרטיים לשטחים ציבוריים. השלב השני יבדוק חריגה של הבתים עצמם ובשלב השלישי יינקטו צעדים נגד המפרים".
שני היישובים ראשונים שנבחרו להוביל את תהליך הסקר הם היישוב החקלאי שדה יעקב והיישוב הקהילתי תמרת, לאחריהם יבוצע הסקר בשאר יישובי המרחב. "כבר עכשיו עם פרסום המכתב אנחנו רואים היענות גדולה של הציבור להסדיר את עבירות הבנייה. אנחנו ניאלץ לתגבר כוחות ולגייס כוח אדם נוסף באופן זמני עד שנעבור את הסקר הזה. כולנו תקווה שהתושבים ישתמשו בשירות שאנחנו נותנים להם. יש הזדמנות להסדיר את עבירות הבנייה ואנחנו רוצים להקל על התושבים", אמר יזרעאלי.
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק