אלוף תומר בר שנולד וגדל במושב כפר יהושע שבעמק יזרעאל מונה היום (שני) למפקד חיל האוויר הבא ויחליף את המפקד הנוכחי עמיקם נורקין.
3 צפייה בגלריה
האלוף תומר בר עם הוריו
האלוף תומר בר עם הוריו
האלוף תומר בר עם הוריו אראלה ונתן
(צילום: פרטי)
בר (במקור בר-שירה) בן ה-52, נשוי ואב לארבעה, החמישי מבין שישה אחים. לאחר שסיים קורס טייס בהצטיינות מונה למפקד טייסת 133 ובהמשך פיקד על טייסת 69. בין תפקידיו הבולטים אותם מילא לאורך השנים בחיל האוויר: מפקד בסיס תל נוף, מפקד להק מבצעי אוויר וראש להק המטה בחיל האוויר. בתפקידו האחרון כיהן כראש אגף התכנון ובניין הכוח הרב-זרועי בצה"ל.
3 צפייה בגלריה
האלוף תומר בר
האלוף תומר בר
האלוף תומר בר. "אוהב אנשים"
(צילום: דובר צה"ל)
משפחתו של תומר בכפר יהושע קיבלה בהתרגשות את הבשורה על מינויו לתפקיד. "מיד כשתומר קיבל את ההודעה משר הביטחון הוא התקשר והודיע לנו", סיפרה ל'מיינט העמק' אראלה בר-שירה אמו של האלוף תומר בר, "אנחנו לא יודעים להכיל את הגאווה והאושר. זו הייתה התרגשות אדירה וכל הכפר מתרגש, לא מפסיקים להתקשר אלינו ולברך אותנו וכותבים לנו בקבוצות של הכפר. אנחנו לא מעכלים ולא תופסים את העוצמה של הגאווה של התפקיד הזה".
עוד סיפרה האם הגאה והמאושרת: "אנחנו אנשים פשוטים. להיות מפקד חיל האוויר זה תפקיד מאתגר, אבל יש לו מלא ביטחון. לא סתם הוא כיהן בכל כך הרבה תפקידים. כשהוא היה ראש להק אוויר והתקיפו בסוריה אז לקחו אותו להיות בין הטייסים. כראש אגף התכנון הוא בנה לרמטכ"ל כוכבי את הצבא החדש, היום הכל דופק והכל מקושר וראינו את זה בפעולה האחרונה".
3 צפייה בגלריה
האלוף תומר בר
האלוף תומר בר
האלוף בר. התחנך בעמק
(צילום: פרטי)
אמו של מפקד חיל האוויר החדש סיפרה שבקבוצה של המושב חברה שלו כתבה שבכיתה שלו תמיד אמרו שתומר יהיה מפקד חיל האוויר. "הוא היה חניך מצטיין, לא מתנשא, איש צנוע ואוהב אנשים", אמרה אראלה, "הוא היה ספורטאי טוב ושיחק כדוריד, כדורסל וכדורגל. גם בלימודים הוא הצטיין. הוא גדל בכפר וידע להעריך את עבודת הכפיים במשק ואת כל מה שהכפר ואנחנו הענקנו לו לאורך השנים".