כשרס"ל רביע חג'ה, ראש משמרת סיור בתחנת משטרת נוף הגליל, קיבל קריאה ממוקד 100 לפני כשבועיים על שריפה בכלי רכב בנוף הגליל, הוא חשב שהוא יוצא לעוד אירוע שגרתי. רק בדרך למקום התקבל הדיווח על לכוד באחד מכלי הרכב וחג'ה, שהגיע ראשון, למקום פעל בתושייה והציל את חייו.
2 צפייה בגלריה
רס"ל רביע חג'ה
רס"ל רביע חג'ה
רס"ל רביע חג'ה. עם משפחתו של ניצול השואה
(צילום: פרטי)

"בדרך למקום קיבלנו דיווח נוסף על ככל הנראה לכוד ברכב" משחזר חג'ה, "כשהגענו למקום, אנשים שהיו שם הצביעו על אדם שנמצא בתוך אחד מכלי הרכב. היו שני רכבים שהוצתו ורכב נוסף שאותו אדם היה בתוכו שכבר עלה באש".
חג'ה, שהיה מודע לכך כי כל שנייה קריטית, לא היסס לרגע, הסתער אל תוך האש, חילץ את האדם מהרכב הבוער ולמעשה הציל את חייו. "אותו אדם שחילצתי ניסה להציל את הרכב שלו וכנראה תוך כדי שהוא ניסה להציל את הרכב הוא נתקע בתוכו. הגעתי לשם, ניגשתי מהר לרכב, ניפצתי את השמשה של החלון הקדמי, פתחתי את הדלת והוצאתי את האדם החוצה".
לא חששת?
"במקרים כאלו אין לנו יותר מדי זמן לחשוב, צריך לפעול כמה שיותר מהר. כל שנייה יקרה".
האדם שהיה ברכב הוא ניצול שואה בן 88 שנפגע משאיפת עשן וכוויות בידיו ורגליו. הוא פונה להמשך טיפול בית החולים.

תיעוד חילוץ גבר מרכב בוער בנוף הגליל
(צילום: דוברות המשטרה)


איך הייתה התחושה שהצלת את חייו?
"אין תחושה יותר טובה מלהציל נפש של בן אדם. אם הייתי מתעכב עוד כמה שניות הוא כבר לא היה בין החיים. זו העבודה שלנו. אנחנו נמצאים בכל מקום ובכל זמן כמעט ומגיבים לאירועים כאלה ואירועים יותר חמורים. זה חלק מהעבודה שלנו וחלק מהסיוע שאנחנו נותנים לאנשים".
השבוע נפגש חג'ה לראשונה עם הניצול בביתו למפגש מרגש וסוחט דמעות. "ביקרתי אצלו ביקור קצר לראות מה שלומו. זה היה מאוד מרגש. קיבלתי גם שיחת טלפון מבנו. המשפחה שלו הגיעה אליי פיזית לתחנה והביאו לי מכתב תודה. הם סיפרו לי על סבא שלהם האדם שהצלתי. אדם עם רזומה עשיר שעבד בתפקידים רגישים בצבא".

2 צפייה בגלריה
רס"ל רביע חג'ה
רס"ל רביע חג'ה
רס"ל רביע חג'ה
(צילום: דוברות המשטרה)
קראו גם:

מה התובנה שלך מהסיפור הזה?
"כשניגשתי לאדם שהצלתי לא ידעתי מי הוא, לא ידעתי כלום עליו. אנחנו מצילים כל אחד, בלי שום קשר לזהותו, לא משנה אם הוא יהודי או ערבי, דתי או חילוני זה אחד מהערכים שלנו ותפקידנו להציל את כולם".
זה נותן לך כוח להמשיך לעשות את עבודתך על הצד הטוב ביותר?
"כמובן, אחרי האירוע הזה, הלכתי הביתה עם סיפוק. הרמתי את הראש והרגשתי שעשיתי מה שמצופה ממני ומכל השוטרים".