ליורופארק בגרמניה ולפארק האסטריקס בצרפת צפוי להצטרף אח נוסף: פארק הפלא-לנד של יקנעם כאשר בימים אלו פרסמה רמ"י – רשות מקרקעי ישראל את חוברת המכרז לרכישת הקרקע.
1 צפייה בגלריה
מראה כללי של הפארק
מראה כללי של הפארק
מראה כללי של הפארק
(הדמיה: באדיבות דוברות עיריית יקנעם עילית)
הפארק החדש ישתרע על למעלה מ־100 דונמים, מתוכם כ־30 דונמים מיועדים לפארק יזמי שיכלול בין היתר מתקני שעשועים ופיתוח מכניים חשמליים, אטרקציות ופעילויות מובילות לילדים, לנוער ולמשפחה כולה לרבות מתקן סקי יבש, מתקן מגלשה יבשה, מרכז רכיבה, אופני הרים, רכבת היקפית, מתקני לונה פארק ממונעים, פעלולים, מסלול אופניים אתגרי במורד ההר ומתחם סקייטפארק. מי שירצה לראות הכל מגבוה יוכל לעשות באומגה מהר להר מעל כביש 70, או לטפס על סולמות וחבלים.
בעיריית יקנעם עילית ציינו כי המקום יכלול גם אגם מים מלאכותי משולב רפסודות וכן אזור מחיה מגודר לחיות מחמד כולל פינת ליטוף ומסלול לרוכבי סוסי פוני. עוד יכלול המקום אמפי לכ־500 איש שיהווה תיאטרון חוץ להופעות מתחת לכיפת השמים, וכן עמדות פינות סיפור ואזור לפיקניק כאשר הנופשים ייהנו מפינות מנגל מוכנות כולל מיני מקררים אישיים. הפארק החדש יקום ביער למרגלות הרי הכרמל וישולבו בו פעילויות אקסטרים לצד פעילויות בטבע ירוק ופורח.
נוסף על כל אלו תמליץ העירייה לזכיין שייבחר להקים במקום מתחם זורבינג ייחודי. זורבינג הנו שעשועון ספורטיבי שהמשתתפים בו מתגלגלים במורד הגבעה כשהם בתוך כדור פלסטיק גמיש ושקוף. מתחמי זורבינג מובילים קיימים בניו זילנד ובאוסטריה. בעירייה ממליצים על בניית שני מסלולים במתחם הזורבינג: מסלול אחד לנוער צעיר שאורכו כ־20 מטרים, והשני לנוער הבוגר יותר ולמבוגרים שאורכו כ־50-45 מטרים. אטרקציה ייחודית נוספת היא פוטנציאל המקום לקפיצת באנג'י ייחודית בטבע.
תוכנית הפארק כוללת שני מתחמים: פארק יערני קק"ל ופארק יזמי נופש. שני המתחמים מהווים השלמת פעילויות אחד של השני. בבניית הפארק יושם דגש על שימור הטופוגרפיה הקיימת וניצולה לתכני הפארק, ולא תהיה פגיעה בנוף.
הפארק החדש צפוי למשוך אליו תיירים וטיילים רבים. מיקומו המצוין בסמוך לכביש 6 ינגיש אותו לבאים מכל האזורים. עיריית יקנעם כבר דאגה באמצעות חברת חוצה ישראל לסלילת כביש חדש שיחבר את הפארק עם כביש 6, וכן לחניון רכבים במקום.
פארק הפלא-לנד הוא פרי רעיונו של ראש העיר סימון אלפסי שכבר חושב על השלב הבא: רכבל שיחבר את הפארק למוחרקה ולפסגות הרי הכרמל, ומקדם תוכנית לבניית מלון צמוד לפארק. הקמת הפארק היא פועל יוצא של חזונו של אלפסי ליצור מרכז חברתי תרבותי לעידוד פעילות ספורט וכושר חווייתית ואתגרית, ולהביא לקידום התיירות והטיילות ביקנעם ובאזור כולו.
"אני שמח ונרגש שיצאנו לדרך עם פרויקט ענק בכל קנה מידה, ואני מאמין שיבוא יזם רציני שיזכה במכרז ונצא יחד לדרך", אמר ראש העיר סימון אלפסי, "הפרויקט הזה מגיע חודשים ספורים בלבד אחרי שחנכנו את הפלא-פארק שזוכה להצלחה רבה ומושך אליו המוני מבקרים. יקנעם היא עיר אטרקטיבית שמסביבה טבע, ירוק ויערות, ואשר נמצאת על צומת דרכים מרכזית, ואך טבעי הוא שכאן יקום פארק ייחודי כדוגמת הפלא-לנד, וכל מי שיבואו ייהנו ממגוון רחב ביותר של אפשרויות, פעילות ואטרקציות".