קיבוץ מבוא חמה השלים השבוע הקמת פרויקט אנרגיה סולארית, ברמת הגולן, בשווי של כ־5 מיליון שקל ובהספק של 1.3 מגה. המערכת כוללת 2,400 פאנלים סולאריים בהספק W550 של חברת טרינה סולאר (TRINA SOLAR) מובילה עולמית בתחום.
2 צפייה בגלריה
המערכת שהוקמה בקיבוץ מבוא חמה
המערכת שהוקמה בקיבוץ מבוא חמה
המערכת שהוקמה בקיבוץ מבוא חמה
(צילום: ענן אבן עזרא)
מדובר במערכות תעריפיות בהספק של 1.3 מגה, לייצור חשמל ומכירה לרשת החשמל בהכנסה לאורך השנים המוערכת ב כ- 19 מיליון שקל, שווה ערך לצריכה שנתית של 300 בתי אב בישראל.
הפרויקט כולל כאמור 2,400 פאנלים סולאריים על גג רפת מבוא חמה וגשור בגודל של 11.5 דונם, בנוסף, כלל הפרויקט ביצוע שדרוג תשתיות חשמל, עבודות מתח גבוה, החלפת שנאים ועבודות מתח נמוך.
מודול Vertex 550W נבחר לפרויקט זה מכיוון שהוא מיועד להתקנה על הגג ויכול לייצר יותר כוחות בהשוואה למודולים הדומים הזמינים בישראל. סדרת Trina solar Vertex מכסה את כל תרחישי היישום ויש לה יתרון כוח של 30-90 על פני רמה תעשייתית, כולל מגורים, C&I ושירותים. בהתבסס על הטכנולוגיה המובילה של Trina Solar, פאנלים Vertex משלבים פרוסות סיליקון בקוטר 210 מ"מ, חיתוך עדין וטכנולוגיות חיבוריות בצפיפות גבוהה, המאפשרות תפוקה גבוהה ביותר., סדרת Vertex החדשה מייצרת פוטנציאל עצום להפחתה נוספת של עלויות איזון המערכת הסולארית.

2 צפייה בגלריה
המערכת שהוקמה בקיבוץ מבוא חמה
המערכת שהוקמה בקיבוץ מבוא חמה
המערכת שהוקמה בקיבוץ מבוא חמה
(צילום: ענן אבן עזרא)
קראו גם:

יוסי מוסנג'אד, המנהל העסקי של קיבוץ מבוא חמה אמר:" קיבוץ מבוא חמה גאה להמשיך בתנופת הפיתוח בתחום האנרגיות המתחדשות עם סיום ההקמה של מערכת סולארית מהגדולות באזור רמת הגולן, על גג הרפת. תחום האנרגיות המתחדשות הינה פעילות אסטרטגית שלנו, ואנו ממשיכים בפיתוחה יחד עם מיזמים משמעותיים נוספים במגוון תחומים".
לי נה (LI NA), מנכ"לית של טרינה סולאר בישראל, יפן וקוריאה, הוסיפה: "הדגמנו כיצד ניתן ליישם פרויקטים פוטו-וולטאיים במהירות וביעילות עם שותפים מקומיים כאשר ידע בניהול פרויקט, מוצרים איכותיים ושותפים מנוסים מתאחדים".