איך נראית השבת שלך?
"עברנו מירושלים לראש פינה ממש לפני המלחמה, בשל לימודי הרפואה של עדי בצפת וכחצי מהזמן מאז הייתי במילואים, כך שאני לומד את השבת שלי מחדש. בשבתות בהם אנו בבית אני משתדל להקדיש זמן למנוחה ולקריאה (כי במהלך השבוע אין זמן לספרים) – קצת סיפורת, קצת עיון וקצת מארון הספרים היהודי. עכשיו שקיץ והימים ארוכים, אנחנו יוצאים עם הכלב לטייל בנחל ראש פינה הקסום ובשדות הפתוחים הנפתחים לנוף של הגליל והגולן, עם החרמון מבצבץ לו בקצה הרחוק. מאז שעברנו לצפון אנחנו חיים בצל המלחמה, והחוויה שלנו מורכבת מהדיסוננס שבין רעשי המטוסים, היירוטים וההפצצות בלבנון לבין השקט הממכר, הפסטורליה וחזירי בר בנחל שליד הבית. כל שבת אנחנו מתפללים לשקט אמיתי, השבת החטופים והחזרת תושבי הצפון לבתיהם.
1 צפייה בגלריה
משה דואק
משה דואק
משה דואק
(צילום: פרטי)

מי מכין את ארוחת שישי בערב?
"לרוב עדי מובילה אבל שנינו בשלנים ואנחנו מבשלים הרבה ביחד".
מה אוכלים אצלכם בארוחת שישי?
"חלות שאנחנו אופים ומגוון גדול של סלטים שאנחנו מכינים – מטבוחה, חצילים, חומוס, פסטו ועוד".
האם אתה הולך לבית כנסת?
"לעיתים בערב שבת אני הולך לביה"כ הספרדי 'אלי כהן יד ניסים' הסמוך לביתנו. בבוקר, אם קמים בזמן ויש לנו כוחות, אנחנו עולים לביה"כ של חב"ד באתר השחזור (העיר העתיקה)".
עושים אצלכם קידוש בערב שבת?
"עושים קידוש וארוחת שישי. אנחנו גם אוהבים לארח חברים ולפנק במטעמי המטבח שלנו".
אתה מצליח לנוח בשבת?
"במהלך השבוע אני חי על קו ראש פינה – תל אביב במסגרת תפקידי בדוברות של בנק הפועלים. אני עוסק בתקשור פעילות הבנק בתחומים שונים, טיפול בפניות של עיתונאים ועבודה מול כלל אגפי הבנק. זו עבודה מגוונת הכוללת עבודה עצמאית, כתיבה, נסיעות ושיחות בשעות לא שגרתיות כך שמנוחה בסוף השבוע חשובה לי מאוד. אנחנו שומרים שבת ולכן אנחנו נשארים בבית, ישנים טוב, משקיעים בעצמנו ואוגרים כוחות לשבוע שבפתח".
השעה האהובה עליך בסופ"ש?
"אחרי ארוחת שישי, כשעוברים לספה עם כוס תה וקינוח. זה הרגע בו אנחנו נוחתים, מדברים ונחים באמת".
שיר מועדף להאזנה בסופ"ש?
"בזמן הבישולים אפשר לשמוע אצלנו שילוב של בוב דילן ועמיר בניון".
זיכרון ילדות מיוחד מהשבת שלך.
"כל המשפחה סביב שולחן השבת, אחרי בית הכנסת עם אבא שלי יושב בראש. בסוף, המשפחה היא הכי חשובה וכל הזיכרונות חוזרים לשם".