נשות מועדון הלביאות, בניהולה של סמדר מילר, מתגייסות לסייע לחוות קיימא בנהלל לגייס כסף עבור שכירות לדירות לנערות כדי לאפשר להן להשתלב בשירות לאומי במסגרת שהותן בחווה.
2 צפייה בגלריה
הצעירות בחווה עובדות בחקלאות
הצעירות בחווה עובדות בחקלאות
הצעירות בחווה. עובדות בחקלאות
(צילום: חוות קיימא)
"כחלק מפעילות המועדון, בכל שנה נרתמות הלביאות למען עמותה שיקרה לליבנו. השנה בחרנו לתמוך בקיימא נהלל ולגייס את הסכום לשכירת הדירות הראשונות עבור הצעירות שיגיעו לשירות לאומי בעמותה. אנחנו נרגשות להיות חלק מתנועה חדשה של נשים בעולם, שהעסק שלהן מחזיר ותומך בקהילה ובנשים נוספות", מספרת סמדר מילר.
בישראל יש מחסור בתמיכה לנוער בסיכון מעל גיל 18. בני נוער האלה, שהופכים בעיני הרשויות ל"צעירים חסרי עורף משפחתי", נשארים פעמים רבות, כבר בגיל 18, ללא כל תמיכה והכוונה של מבוגרים, ומתקשים להתחיל את חייהם העצמאיים.
חוות קיימא נהלל, היא חווה אורגנית המנוהלת על ידי נשים ומעסיקה בשכר נערות שנשרו ממסגרת החינוך הפורמלי מתוך אמונה בכוחה המרפא של העבודה עם האדמה. החווה פועלת כבר 5 שנים וליוותה בהצלחה עשרות נערות למסוגלות, עצמאות ואחריות. חוות קיימא נהלל היא ייחודית בכך שהיא מעסיקה רק נערות ומאפשרת להן מרחב בטוח ומצמיח בגיל ההתבגרות.
2 צפייה בגלריה
מועדון הלביאות של סמדר מילר
מועדון הלביאות של סמדר מילר
מועדון הלביאות של סמדר מילר
(צילום: סיון אבני)
חוות קיימא נהלל החליטה ליצור פתרון גם עבור צעירות מעל גיל 18. הן יוכלו להגיע לחווה, לעבוד, ללמוד ולהדריך, במסגרת שירות לאומי. זהו מודל ייחודי וראשון מסוגו בארץ, שבעצם נותן אפשרות לעבודה משמעותית ותורמת, במסגרת מוגנת, נשית בלבד, ובתוך הקהילה. הצעירות יוכלו לחוות שירות לאומי משמעותי ולצאת אחריו לחיים עם תחושת מסוגלות, ערך עצמי וניסיון בעבודה עצמאית.
היעד שהציבו הלביאות הוא 50 אלף שקלים, קמפיין מימון ההמונים שיצא לדרך בסוף השבוע גייס כבר למעלה מ-30% מהסכום. ביום שישי ה 23/4, בין השעות 12:00 ל 16:00. יתקיים אירוע ההתרמה של הפרויקט, תחת הכותרת "מתקיימות – מסיבת צהריים למטרה טובה", בחוות קיימא בנהלל.
האירוע יכלול אטרקציות לכל הגילאים, מסיבת ריקודים, עם בית קפה מאולתר, דוכנים לקטנים ולגדולים, בזאר יד 2, מכירת ירקות אורגניים שמגדלים בחווה, והרבה יופי, אוויר נקי ואנשים טובים. מחיר כרטיס - 20 שקלים; כרטיס למשפחה - 50 שקלים. כל ההכנסות מיום זה ייתרמו לחווה.
קמפיין מימון ההמונים בלינק הבא: בית חם בחוות קיימא