בני סולומון, מוותיקי נוף הגליל ושחקן הפועל נצרת עילית לשעבר, הלך הבוקר לעולמו בגיל 87. סולומון נולד בשנת 1934 בעיר באקאו בדרום רומניה במורדות הרי הקרפטים על גדות הנהר ביסטריצה. אביו שי היה מוכר ירקות ואימו אתי הייתה עקרת בית. הוא היה בנם הרביעי מתוך שישה ילדים.
3 צפייה בגלריה
בני סולומון
בני סולומון
בני סולומון
(צילום: שרון צור)
בזמן מלחמת העולם השנייה אביו שי ואחיו הגדול אהרון נשלחו למחנות עבודה, והוא אימו ואחיו נשארו בבית. בשנת 1944 שחרר צבא ברית המועצות את העיר מהשלטון של יון אנטונסקו, שהיה בעל בריתו של היטלר.
3 צפייה בגלריה
בני סולומון עם בנו יצחק
בני סולומון עם בנו יצחק
בני סולומון עם בנו יצחק
(צילום: פרטי)
בינואר 1963 עלה לארץ יחד עם בנו הבכור יצחק, היישר לנצרת עילית והתאחד עם משפחתו שכבר הגיעה שנה קודם לכן. הוא שיחק בהפועל נצרת עילית והיה משחקניה הראשונים של הקבוצה בשנות ה-60. לפני שלוש שנים קיבל סולומון אות הוקרה על תרומתו לקבוצת הכדורגל הפועל נצרת עילית בטקס הוקרה מיוחד שנערך באצטדיון גרין לכדורגלנים הראשונים ששיחקו במועדון. הוא עבד 40 שנה בחברת 'מקורות' עד יציאתו לגמלאות.
הוא התחתן והיה אב לשני ילדים. לפני שש שנים התאלמן מאשתו ובתו נפטרה לפני למעלה מעשור. בנו הבכור יצחק סולומון ספד לו היום וסיפר על אהבתו הגדולה של אביו לקבוצת הכדורגל של העיר בה גדל.
3 צפייה בגלריה
סולומון עם נכדותיו
סולומון עם נכדותיו
סולומון עם נכדותיו
(צילום: פרטי)
"הוא היה אבא מסור ודואג לילדים שלו. הוא אהב אותנו מאוד. למרות שהוא היה אדם מבוגר והתקשה בתנועה, הוא לא ויתר על אף משחק של הפועל נוף הגליל העונה והוא היה נוכח בכל המשחקים", סיפר הבן, "לקחתי אותו לכל משחק גם בתקופת הקורונה, כשלא היה קהל. כואב לי שהקבוצה הגיעה סוף סוף לליגת העל והוא לא יזכה לראות את הקבוצה משחקת בליגת העל. מאמן הקבוצה ירון הוכנבוים הכיר אותו ותמיד היה בא אליו ושואל לשלומו. הוא אפילו הבטיח לו שהקבוצה תגיע לליגת העל בשבילו".
הלווייתו תצא היום בשעה 17:00 מבית העלמין נוף הגליל. יהי זכרו ברוך.
עוד כתבות - חדשות מיינט העמק