בית המשפט בנצרת ידון בימים הקרובים בבקשתו של רומן זדורוב, רוצח הילדה תאיר ראדה ז"ל מקצרין, בבקשתו לתקן את קונסולת המשחקים שלו. לדברי אסיר העולם "הפלייסטיישן עוזר לי להעביר את מאסרי הארוך", מסביר זדורוב את פנייתו.
2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב
רומן זדורוב
רומן זדורוב
(צילום ארכיון: אלכס קולומויסקי)
מעתירת האסיר שהגיש בימים אלה זדורוב עולה כי מכשיר קונסולת משחקי הטלוויזיה שהוא מחזיק ברשותו בתא, התקלקל זה מכבר. לטענתו, גורם בשב"ס אליו הוצא המכשיר לתיקון בעבר, מסר לו כי לא ניתן יותר לתקן את המכשיר הנושן, שהוא מגרסת הדור הראשון של קונסולת המשחקים שיוצרה אי שם באמצע שנות התשעים של המאה הקודמת, לפני כ-25 שנים.
בכתב ידו ובעברית "שבורה" מסביר זדורוב לשופט המחוזי בנצרת יוסף בן-חמו את החשיבות בהחזקת הפלייסטיישן ברשותו. "התעסקות במשחקי פלייסטיישן במקום להיגרר או להידרדר לדברים שליליים", כתב מי שמספר ערכאות והרכבי בית משפט קבעו שרצח ילדה בת 14.
2 צפייה בגלריה
רומן זדורוב
רומן זדורוב
העתירה שהגיש זודורוב בנושא
(צילום: פרטי)
עוד טוען זדורוב, כי שב"ס דוחים את בקשתו לרכוש מכשיר חדש "בכל מיני תירוצים תמוהים", כדבריו. בטיעוניו בעתירה לקבלת בקשתו, מציין זדורוב בפני השופט בן חמו, כי השופט עצמו קבע לפני כשנה את חשיבות אחזקת קונסולת משחקים בקרב אסירי עולם. זאת במסגרת החלטה שנתן בעניין הנוגעת לאסיר עולם אחר.
"לקבוצת אסירים זו, המרצה עונשי מאסר ממושכים, קשה יותר להשתלב בהליכים הטיפוליים", קבע השופט בן חמו לפני שנה, "המכשיר מהווה עבור האסיר תחליף ראוי וסביר לשילוב בקבוצות חינוך, והוא מחזיק במכשיר שנים רבות".
תחת סירוב שב"ס לאפשר לזדורוב רכישת מכשיר אחר, מבקש זדורוב לחילופין שבית המשפט יורה לשב"ס למסור את המכשיר המקולקל שלו באמצעות בני משפחתו למעבדה חיצונית שתבדוק את האפשרות לתקן אותו.
"אני מסכים שהמכשיר יעבור את כל הבדיקות הנדרשות ע"י קצין האג"ם", מציין זדורוב. זאת על מנת שבשב"ס לא יבקשו לטעון כי הוא מנסה להבריח לתוך הכלא ציוד או חומר אסור מוסלק בתוך המכשיר שיוכנס מחוץ לכלא, פנימה.