בענף המסעדנות קיבלו את הבשורה על פתיחת המסעדות ביום רביעי הקרוב בתחושת הקלה גדולה. "מבחינתנו זה כמו פתיחה מחודשת של העסק", מצהיר חגיגית שרון ביטון, אחד הבעלים של מסעדת 'ג'פניקה' בעפולה. מלבד המסעדה בעפולה יש לביטון ולשותפו דודו ריגלר עוד שני סניפים - בכרמיאל ובקרית אתא.
1 צפייה בגלריה
בעלי המסעדה דודו ריגלר (מימין) ושרון ביטון. "הרבה מסעדות יחזרו ובגדול"
בעלי המסעדה דודו ריגלר (מימין) ושרון ביטון. "הרבה מסעדות יחזרו ובגדול"
בעלי המסעדה דודו ריגלר (מימין) ושרון ביטון. "הרבה מסעדות יחזרו ובגדול"
(צילום: פרטי)
ספר על ההכנות לקראת החזרה לשגרה?
"בגדול, אנחנו חוזרים עם הרבה תובנות מתקופת הקורונה. בינתיים הסירו כל מיני הגבלות מיותרות, אז תהיה לנו נחיתה הרבה יותר רכה. נעבוד כמובן לפי הוראות משרד הבריאות. אנשים צמאים לחזור לשבת במסעדות ואני צופה שהעבודה במאי-יוני-יולי תהיה חזקה מאוד. אנחנו עובדים עכשיו בעיקר על איך להתייעל ולשפר את מערך השירות והמשלוחים שלנו, שהתרחבו לאזור התענכים ובהמשך גם לבית השיטה. מהאחד במאי כבר חזרנו לעשות משלוחים והיתה תנועה יפה מאוד. המסעדה בסך הכל עשתה עבודה לא רעה, ביחס למצב".
אין חשש שתהיה ירידה בביקוש מפחד להידבק, או שהישראלים - כמו ישראלים - ינהרו בחזרה לשבת במסעדות?
"כשאני רואה מה קורה בסנטרים ובמרכזי הקניות, אני שואב ביטחון שתהיה הרבה עבודה. וזה לא נוגע רק לישראלים. גם בעולם, כשנפתחו הקניונים והסנטרים המכירות היו מטורפות. בתקופת הקורונה קיבלתי כל הזמן תגובות 'מתי אתם חוזרים'; אם הייתי צריך לקבל עוד הוכחה כמה אוהבים את 'ג'פניקה' בעפולה, קיבלתי אותה ברגע שחזרנו לעשות את המשלוחים".
ביטון מספר כי לאורך התקופה הם דאגו לשמור על קשר רציף עם העובדים: "כל העובדים הוחזרו מחל"ת, למעט שניים שהתגייסו לצבא", הוא אומר. "אני שמח מאוד שכולם חוזרים אלינו ויחזרו להתפרנס בכבוד. אני מאמין שנחזור מחוזקים. העובדים שלנו מאוד לויאליים אלינו וכדי לצ'פר אותם הבאנו להם גם מתנות לחג הפסח. לכל העובדים הגיע שליח הביתה עם מתנה לחג והודעת 'חג שמח' מהצוות הניהולי. גם שילמנו להם את משכורות מרץ, כדי לתת להם ביטחון כלכלי. חיברנו אותם אלינו כל הזמן, ובגלל זה אני לא מופתע שכולם חוזרים אלינו".
הרבה עסקים לא שרדו את משבר הקורונה. איך אתם עברתם את התקופה?
"קיבלנו את זה בסוג של הלם, אבל מהר מאוד הסתגלנו למצב. קיימנו המון פגישות עם כל הצוותים והתאמנו את עצמנו לסיטואציה. היתרון שלנו הוא שיש לנו מערך משלוחים חזק, אז ידענו לחזור בצורה טובה בתחילת החודש. התנהלנו בצורה מאוד מקצועית ואני חושב שבגדול, החודשיים האלו לימדו אותנו איך לחזור יותר טובים. אני רואה ושומע שהרבה עסקים לא קיבלו תמיכה מהמדינה והגיעו לקריסה כלכלית, אני מצר על כך כמובן אבל גם חושב שהרבה מסעדות יחזרו ובגדול".
מה עם מנה מיוחדת לכבוד החזרה?
"אנחנו מחכים לשף שלנו שיעדכן אותנו. אולי תהיה איזו 'מנת קורונה', אבל אני מאמין שאף אחד לא יזמין אותה".