משרד התיירות הודיעה לעיריית בית שאן השבוע כי יתקצב את תוכנית התיירות של העירייה בסכום של למעלה מ־11 מיליון שקלים לטובת פיתוח תשתית תיירותית בעיר.
מהעירייה נמסר כי בחודשים האחרונים שוקד ראש העיר ז'קי לוי יחד עם צוותים מקצועיים על תוכנית תיירות נרחבת שתאפשר לתושבי העיר בעלת ההיסטוריה המפוארת להתפרנס מתיירות ולהפוך אותה לעיר תיירות בינלאומית. בבית שאן נמצא אחד מאתרי העתיקות המרשימים בארץ ובעולם כולו; עיר רומית כמעט שלמה נחשפה בחפירות שנערכו בשנות ה־80 בעיר ותיירים אמנם החלו להגיע לעיר, אולם לא בכמויות גדולות ויתרה מכך, התיירים שכבר מגיעים, מבקרים בגן הלאומי אך לא נשארים לאחר מכן בעיר ומוציאים את כספם בערים אחרות.
1 צפייה בגלריה
ראש העיר ז'ק'י לוי בגן הלאומי | צילום: שרון צור
ראש העיר ז'ק'י לוי בגן הלאומי | צילום: שרון צור
ראש העיר ז'ק'י לוי בגן הלאומי | צילום: שרון צור
עוד נמסר מהעירייה כי כבר בקדנציה הראשונה שלו שם לוי דגש על נושא התיירות. הוא שכנע את שר האוצר דאז וראש הממשלה היום, בנימין נתניהו, להקים בגן הלאומי פרויקט יוצא דופן של חיזיון אור קולי אשר מושך למקום תיירים בשעות הלילה הנעימות של העיר. למרות זאת, בשנים האחרונות חלה האטה בתוכנית התיירות, ולוי, שחזר לתפקיד ראש העיר לפני כשנה, השליך את יהבו על תוכנית התיירות, ככזאת שתשנה את פניה של בית שאן.
תוכנית התיירות החדשה תתבסס על ארבעה עוגנים מרכזיים: הגן הלאומי, אכסניית הנוער, מבנה הסראייה והמעיינות מסביב לעיר. מטרת התוכנית לחבר את העוגנים וליצור ציר תיירותי מעגלי שיש בו תוכן חווייתי ומוצר תיירותי שלם שיאפשר כניסה לכל אחד ממוקדי התיירות והישארות התייר בתוך העיר. התוכנית שבה תומכים משרדי ממשלה תאפשר לכלל התיירים בארץ ומחו"ל ליהנות ממוצר תיירותי חווייתי ושלם.
שר התיירות יריב לוין: "אני שמח על שיתוף הפעולה המצוין בין משרד התיירות ועיריית בית שאן. אני משוכנע שהתקציב שהמשרד משקיע בתשתיות התיירות בעיר יישא פרי ויתרום רבות לעיר, לתושביה ולכל מי שעתיד לבקר בה".
ראש העיר ז'קי לוי הוסיף: "בחודשים האחרונים עמלנו על הכנת תוכנית תיירותית שתתרום לבית שאן, הן בהיבט הכלכלי והן בהיבט התיירותי. מדובר בבשורה אדירה לעיר, ואני מודה לשר התיירות יריב לוין על החזון והראייה לטווח ארוך. כבר שנה שמדינת ישראל נמצאת בממשלת מעבר וגיוס הכספים בממשלה כזאת הוא על גבול הבלתי אפשרי. חרף זאת, הצלחנו לרתום את משרד התיירות ומשרדים ממשלתיים נוספים להצטרף לפרויקט מרשים ורחב שאני סמוך ובטוח כי יוסיף חוסן והרבה אור לפניה של העיר. נמשיך לעבוד קשה ולהיות אנשי בשורה לעירנו ולתושבי העיר".