שנתיים אחרי שנחנכה המזרקה המנגנת בכיכר רחוב הנשיא חיים ויצמן במרכז עפולה ועדיין אין אישור כניסה לרחבה שסביבה. כלומר, מי שמגיע לצפות במופע של המזרקה עדיין צריך להשקיף עליה מהמדרכות שמסביב ולא מהמבואה שהוקמה סביבה.
בערב יום העצמאות לפני כשנתיים נפתחה המזרקה המוזיקלית, שהקמתה הסתכמה בסכום כולל של כ־12 מיליון שקלים מכספי הרשות ומהסכם כספי הגג. המזרקה היתה פרויקט דגל בקדנציה של ראש העיר לשעבר, יצחק מירון, כשמטרתה היתה להפוך את מרכז עפולה למוקד תיירותי אטרקטיבי עבור תושבי העיר ותושבי חוץ. המזרקה גם היתה חלק בלתי נפרד מהקמתו של מתחם הרכבת. יש לציין כי הקמתה של המזרקה עוררה ביקורת גדולה הן בשל העלות הכספית הגבוהה שלה והן בשל ההחלטה למקם אותה בלב ציר מרכזי בעיר.
1 צפייה בגלריה
המזרקה המנגנת. מחסומים בכניסה | צילום: שרון צור
המזרקה המנגנת. מחסומים בכניסה | צילום: שרון צור
המזרקה המנגנת. מחסומים בכניסה | צילום: שרון צור
כאמור, כשנתיים אחרי שנחנכה הכניסה למתחם המזרקה עדיין חסומה ואין אפשרות להיכנס למרחב המזרקה הכולל ספסלים ומקום לעמוד ולצפות במופע שלה.
עיריית עפולה הסבירה השבוע מדוע עדיין הכניסה למתחם המזרקה חסומה. "המזרקה בכיכר הנשיא נבנתה על פי היתר בנייה ובמהלך העבודה הסתבר כי הביצוע לא תאם במלואו את היתר הבנייה", נמסר מהעירייה, "הכיכר הורחבה משמעותית ותוכננה גישה של הולכי רגל עוברים ושבים אל תוך הכיכר, זאת בניגוד להיתר הבנייה שאסר זאת. עקב כך, לא ניתן טופס 4 למזרקה". עוד נמסר מהעירייה כי "בתחילת השנה וביוזמת הנהלת העירייה הנוכחית, נערכה תוכנית בניין ערים מפורטת, כך שיהיה ניתן לאשר היתר בנייה לשינויים שנעשו. התוכנית המפורטת קיבלה תוקף בחודש יולי 2019 ובימים אלה מטופלת הבקשה להיתר. לאחר הוצאת ההיתר ואישור בטיחות ונגישות יהיה ניתן להפעיל את המזרקה. לאחר קבלת כל האישורים תיבחן כניסת קהל אל תוך מתחם המזרקה וזאת בהתאם להוראות והנחיות יועצי הבטיחות והמשטרה".