חברת נתיבי ישראל החלה לאחרונה בהקמת מחלפון בצומת יפתחאל על כביש 79 (נצרת-חיפה). צומת יפתחאל הוא צומת מרומזר המהווה בין היתר את הכניסה והיציאה ליישוב אלון הגליל ויציאה לכביש 784 שמוביל לחנתון, כפר מנדא ויישובי משגב. הצומת נמצא בסמוך למחלף המוביל ובשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים ישנו בצומת עומס תנועה חריג למשך כמה שעות.
סגן מנהל אגף פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל יצחקי טישלר מסר כי מטרת הקמת המחלפון היא לאפשר תנועה רצופה ללא עומסים בתנועה.
1 צפייה בגלריה
העבודות על מחלפון יפתחאל | צילום: שרון צור
העבודות על מחלפון יפתחאל | צילום: שרון צור
העבודות על מחלפון יפתחאל | צילום: שרון צור
עוד מסר טישלר כי המחלפון יבטל את הצומת המרומזר והוא יכלול שני גשרים, נתיב פנייה חופשי לכיוון כפר מנדא וחנתון, כניסה לשכונה חדשה בביר אל מכסור שתבנה בעתיד, וכניסה חדשה ליישוב אלון הגליל שתהיה בסמוך לתחנת דלק סונול שתכלול מדרכה, שביל אופניים ותאורה (הכניסה הנוכחית תבוטל והשטח של כביש הכניסה יוחזר לרשות קק"ל).
עוד נמסר מנתיבי ישראל כי המטרה השנייה של הפרויקט היא לפנות את הצומת לטובת פרויקט הרכבת הקלה של משרד התחבורה שיחבר בין מטרופולין חיפה לנצרת. הרכבת הקלה אמורה לעבור בין שני הנתיבים של כביש 79. במחלפון יפתחאל העתידי תקום גם תחנת ביר אל מכסור/אלון הגליל של הרכבת הקלה. את הפרויקט הזה מבצעת חברת חוצי ישראל.
עלות הפרויקט כ־220 מיליון שקל והעבודות עתידות להסתיים במאי 2022.