הזמרת שירה קאי כהן בת ה־17 מגבעת אבני, תלמידת תיכון כדורי במגמת תיאטרון, הוציאה בימים האחרונים סינגל חדש בשם 'תזוז', כחצי שנה לאחר הוצאת הסינגל הראשון שלה.
החיבור של כהן לעולם המוזיקה החל כבר בגיל שמונה, לאחר שנדבקה בחיידק טורף, מה שהצריך ניתוח והחלמה ממושכת של חודשים בבית החולים. "בתקופת האשפוז בבית החולים הייתי שומעת כל היום שירים ביוטיוב ועולם המוזיקה משך אותי. מיד כשהחלמתי והשתחררתי התחלתי ללמוד פיתוח קול ולנגן על אורגן וכבר אז החלטתי שאני רוצה לעסוק במוזיקה", היא מספרת.
1 צפייה בגלריה
כהן. נסיעות ארוכות למרכז | צילום: Lilo enote
כהן. נסיעות ארוכות למרכז | צילום: Lilo enote
כהן. נסיעות ארוכות למרכז | צילום: Lilo enote
בעקבות תקופת האשפוז החליטה כהן לשנות את שמה מ'אביה' ל'שירה'. "זו היתה החלטה משותפת שלי ושל אמא שלי, והתייעצנו לפני כן עם רב. החלפת השם מסמלת בשבילי הרבה, החלפתי את השם ל'שירה' בגלל כל התהליך שעברתי בבית החולים, שבו התחברתי למוזיקה".
לפני חצי שנה הרגישה שהיא מוכנה ליצור מוזיקה באופן מקצועי והוציאה את הסינגל הראשון שלה, 'אגו בעזריאלי', שצבר עשרות אלפי צפיות ברשת. השבוע כאמור הוציאה את הסינגל השני, 'תזוז'. לאחרונה גם הוסיפה לשמה את הכינוי 'קאי': "כשהחלטתי לצאת לקריירה מוזיקלית באופן מקצועי רציתי שם שייחד אותי, כי 'שירה כהן' הוא שם נפוץ מדי. החלטתי להוסיף את השם קאי, שהפירוש שלו הוא ניצחון בשפה הסינית", היא מסבירה.
כהן שרה בסגנון פופ משולב בהיפ הופ, ובסינגל השני שהוציאה השבוע היא משלבת גם ראפ. "היו לי הרבה ימי הקלטות כי הרגשתי שאני לא ממש מקצוענית בראפ והייתי צריכה לעבוד על השיר הזה הרבה זמן עד שהוא יצא מושלם".
היא מכוונת את המוזיקה שלה לקהל היעד של בני הנוער. אף שיש זמרות נוספות בארץ ששרות בסגנון כמו שלה, כמו נועה קירל, אגם בוחבוט ועדי ביטי שמכוונות בדיוק לאותו קהל יעד, היא לא מודאגת: "אני מאמינה שיש מקום לכולן. כל אחת היא שונה ולכל אחת יש משהו שמייחד אותה".
חשבת ללכת לריאליטי מוזיקלי?
"כרגע אני לא חושבת על זה. אני מנסה לעשות את זה בדרך שלי".
אילו תגובות את מקבלת?
"כמו בכל דבר אני מקבלת גם תגובות טובות וגם תגובות רעות שאני משתדלת לא להתייחס אליהן. גם כשיש אנשים שלא מפרגנים, אני עושה את מה שאני אוהבת. נטו בשביל עצמי ולא בשביל אף אחד אחר".
אפשר להצליח במוזיקה מהפריפריה?
"יש קושי בתהליך של הוצאת השירים וצילומי הקליפים כי הכל קורה במרכז וצריך כל הזמן לנסוע. ההורים שלי עוזרים לי ומסיעים אותי כל הזמן, אבל עדיין זה קשה. אני מאמינה שעם מספיק כוח רצון אפשר להצליח. אני מאמינה שלאט לאט תחום המוזיקה יתפתח גם אצלנו. אני כבר רואה אולפנים שנפתחים פה באזור".
מה החלום שלך?
"ליצור את המוזיקה שאני אוהבת, להוציא שירים וקליפים יפים בכל הסגנונות שאני רוצה, להופיע על במות וליצור קהל משלי, שיאהב את המוזיקה שאני עושה. חשוב לי גם לכתוב את השירים בעצמי וכרגע אני עובדת על חומרים מקוריים".