בשירות הווטרינרי בעפולה מעלים את רף השירות לתושבים. כידוע, עשרות אלפי כלבים גורים ננטשים מידי שנה. רק 10% מהם מוצאים בית ואילו השאר מתמודדים עם הזנחה, רעב, מחלות ובסופו של דבר מוצאים רובם את מותם אם בדריסה מתחת לגלגלי רכבים או מורדמים למוות בכלביות עירוניות ובכלביות העמותות. מעתה, בעקבות הסכם חדש בין השירותים הווטרינרים בעפולה ובין הכלבייה בכפר יהושע הוחלט כי כלבים שימצאו משוטטים בעיר לא יומתו וימצא להם בית חם ומשפחה מאמצת.
1 צפייה בגלריה
צילום: עיריית עפולה
צילום: עיריית עפולה
צילום: עיריית עפולה
בשנים האחרונות נהגו בשירות הווטרינרי בעפולה להעביר כלבים משוטטים או כלבים שנשכו כלבים אחרים והיא חשש להדבקה בכלבת, לכלבייה באזור הגלבוע וזאת על פי חוק חובה לפיו על כל בעל כלב להכניס את כלבו לתצפית כלבת למשך 10 ימים במיוחד באזור שהוגדר כאזור נגוע בכלבת.
בהסכם חדש שנחתם עם כלביית כפר-יהושע יועברו הכלבים המשוטטים בעפולה לכלביה הפרטית ובמסגרת ההסכם החדש, ובניגוד למקובל במקומות אחרים, הוחלט כי כלבי העיר לא יומתו גם אם יוחזקו חודשים ארוכים עד שיימצא להם בית חם ומשפחה מאמצת. כמו כן השירות הווטרינרי העירוני יפעל לפרסום וקיום ימי אימוץ ולשיתופי פעולה עם כלביות נוספות על מנת למצוא לכלבים בית חם ומשפחה מאמצת.
ד"ר יואל בנט, מנהל השירות הווטרינרי בעפולה: "הבטחנו לתת את השירות הטוב ביותר להולכים על ארבע ולתושבי עפולה ולכן על מנת לשפר את השירות החלטנו לאמץ מודל אחר ולהשתמש בכלביה פרטית שמעניקה שירותים פרטיים ברמה גבוהה לתושבים ולכלבים".
יש לציין כי בשנה האחרונה קיימו בשירות הווטרינרי יום אימוץ מוצלח מאוד שנערך בפארק העירוני. מתוך כארבעים כלבים שהשתתפו מצאו כעשרים כלבים משפחה חמה ובעקבות הצלחת יום האימוץ הוחלט להפוך יום זה למסורת שתתקיים מידי שנה בו ייקחו חלק כלביות נוספות מהאזור.
ד"ר בנט ברך על היוזמה להפוך את יום האימוץ למסורת ואמר: "מודל האימוץ מסייע להורדה משמעותית של מספר הכלבים המשוטטים, מניעת הפצת מחלת הכלבת ומחלות ומוריד משמעותית את מספר מקרי התקיפה של כלבים משוטטים. זו יוזמה מבורכת ונפעל להרחיב אותה בשנים הבאות".