גם השנה נערכת שכונת רובע יזרעאל בעפולה לאירוע 'חורף חם' שייערך בפארק ביום שני הקרוב, ה־18 בחודש. האירוע, שהפך כבר למסורת בשלוש השנים האחרונות, יהיה הפעם בסימן אקולוגי: אם בשנים קודמות המטרה העיקרית היתה תרומת בגדים לנזקקים, השנה המסר הוא שבגדים מיד שנייה לא נועדו רק למעוטי יכולת.
1 צפייה בגלריה
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
צילום: אלבום פרטי
"השנה אנחנו רוצים להעלות את המודעות לנושא של איכות הסביבה", אומרת יאנה קריספיל, פעילה חברתית ואחת היזמות של 'חורף חם'. "היום תרבות הצריכה גדלה, יש הרבה סיילים, בלאק פריידי, יום הרווקים הסיני וכדומה; כתוצאה מכך אנחנו מזמינים המון, צורכים המון וגם זורקים המון. המטרה היא לעודד אנשים לתרום את הבגדים שהם לא צריכים כדי לעשות שוק חינמי. אנחנו רוצים להעביר את המסר שהבגדים לא מחולקים רק לנזקקים אלא מתוך חשיבה סביבתית: שיבינו שמאחורי כל בגד כזה שקונים יש תהליך מאוד לא ירוק ולא סביבתי עד שהוא מגיע אלינו לארון. בכך אנחנו מקווים לעורר את המודעות. נוסף על כך, בצורה הזו מי שזקוק באמת לבגדים פשוט ייקח. אלמנט הבושה ינוטרל פה".
יוזמת הרעיון היא טסי שמש, אחת ממארגנות 'חורף חם'. נוסף על 'שוק' הבגדים יהיו באירוע גם השנה, כמו בשנים קודמות, מרקים חמים, שוקו חם לילדים ופינת יצירה. המוטיב האקולוגי יתבטא גם בגזרת האוכל: "לא נגיש את המרקים בקערות פלסטיק ובכלים חד־פעמיים", אומרת קריספיל. "גם פה המסר הוא להעניק מחשבה למוצרים שבהם אנחנו משתמשים. יש כלים חד־פעמים מתכלים או צלחות מבמבוק, מתירס ומקנה סוכר. יש המון כלים מחומרים שלא מזיקים לסביבה וכדאי להקדיש לזה תשומת לב". את הכלים להפנינג תרמה חברת 'אקוג'ו', המתמחה בייצור כלים חד־פעמיים מתכלים. גם פינות היצירה לילדים, מציינת קריספיל, "יהיו מחומרים ממוחזרים מהטבע - כמו מובייל אצטרובלים, גלילי נייר טואלט, גביעי קוטג' וכדומה".
בארגון האירוע השתתפו: הפעילה החברתית לילך קוש ומתנדבות נוספות; עופרה קלמן, יועצת ראש העיר לענייני נשים; פארק העמק; רשת המתנ"סים 'שחקים'; מרכז צעירים עפולה ועיריית עפולה.