הקונסרבטוריון העירוני בעפולה של רשת המתנ"סים 'שחקים' שוקד על תוכנית ארוכה טווח להקמת הרכב מוזיקלי ייחודי המיועד לאנשים עם צרכים מיוחדים: 'שווים'.
הלהקה תיפגש אחת לשבוע בקונסרבטוריון העירוני. היא תופעל בקבוצה קטנה לגילאי 17-25 ותלווה על ידי לילך מידן, מנהלת הקונסרבטוריון, ויעל אילת, מורה למוזיקה ומנצחת עם התמחות בחינוך מיוחד. הלהקה תיקח חלק באירוע הקונסרבטוריון ובאירועים עירוניים.
1 צפייה בגלריה
בית המוזיקה. למען השוויון | צילום: שרון צור
בית המוזיקה. למען השוויון | צילום: שרון צור
בית המוזיקה. למען השוויון | צילום: שרון צור
דניאל בן, מנכ"ל רשת 'שחקים': "בעת האחרונה אנו שמים את הדגש על נושא הנגישות והשילוב, וזאת במטרה לענות על צרכיהם של כלל האוכלוסיות. הלהקה הזו היא ביטוי נפלא לערכים שחרתנו על דגלנו, והיא הולכת להיות חלק מכלל הלהקות הקיימות בקונסרבטוריון ולהשתלב באירועים העירוניים. אין יותר מרגש מזה".
לילך מידן, מנהלת הקונסרבטוריון העירוני שעובדת בימים אלו על תוכנית שנתית ענפה בתחום המוזיקלי בעיר, אומרת: "מתוקף תפקידנו, עלינו לעשות הכל על מנת להנגיש את מיטב התוכניות והפרויקטים לכולם. ההרכב מוזיקלי 'שווים' ישתתף באירועים עירוניים ויקבל את הליווי המוזיקלי הגבוה, האיכותי והמקצועי ביותר. אני קוראת למשפחות בעיר להגיע ולקחת בו חלק.
"הרעיון הוא לשלב ולא להפריד. לאפשר לחברי הקבוצה מצד אחד לעבוד בקצב שלהם ובמסגרת תומכת, ומצד שני לעשות זאת כחלק בלתי נפרד מהלימודים המקצועיים בקונסרבטוריון, תוך קיום פעילויות משותפות עם הרכבים נוספים שפועלים במקום. המסר החשוב כאן הוא שוויון זכויות והזדמנויות לכולם, ומכאן גם נבחר השם 'שווים'".